Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Kitos šalys
 
  Imperializmas JAV užsienio politikoje: istorinė perspektyva (33)

Komentarai:

Sigitas, 2011 09 19 11:04
Matomai įvertino istorines pamokas, dabartinių metu pradėjusi Afrikos šalių kolonizavimą, bet tai ir yra jos grubiausios istorinės klaidos, galinčios pasaulį privesti prie trečio pasaulinio karo.Tai jau matomai išsirutuliuoja.

kita nuomonė, 2008 01 13 10:46
JAV yra valstybė labai daug gero davusi pasauliui. Molotovo - Ribentropo sutartis kažkada irgi buvo teisinis pagrindas, kurio teisingumu dauguma Lietuvių nesidžiaugė. Teisiniai pagrindai ne visuomet yra teisingi. Turėdami sausio 13-osios patirtį, supraskime, kad agresyvumas nėra gėris.

nuomone, 2008 01 10 16:02
manau, kad autorius neteisus kalbedamas apie tai, kad JAV neturejo JT mandato intervencijai i iraka. JT buvo priemusios rezoliuciju irako atvizlgiu, kuriu teisiskai pakako karui irake pradeti

jasjan, 2008 01 08 09:42
Nuoširdžiai užjaučiu heh, kad gimė per vėlai. Būtų 1945 ar1946m. paprašyta JAV, kad numestų ant Lietuvos naudingą atominę bobelę ir mūsų Tauta nebūtų turėjusi tų 7-nių pokario rezistencijos kovų metų.

to heh, 2008 01 05 00:07
tiesa sakant, japonai dar darba labai skaudziai ziuri i tas bombas. nes jei ne atominis ginklas, jav butu ILGAM strigusi salose japonijos salose, japonai butu pereje i partizanini kara ir (turint omeny beprotisk aju ryzta ir drasa) dar ilgai ilgai priesinesi amerikai.

heh, 2008 01 04 07:28
japonam tos bombos buvo labai sveika, kovojant vyras pries vyra butu zuve minimum 10X daugiau

o jei dar ivertint komunistines japonijos perspektyva...

Anonimas, 2008 01 03 16:49
o keisti morgo vertinimai yra keisti vertinimai...

Morgas, 2008 01 03 10:12
"Straipsnio autorius yra didis Žmogus." Didis savo laiku buvo ir Stalinas. Garbinimas gimdo kultą...

dirkas, 2008 01 02 22:00
pritariu Jasjan, tai info ir, beje, kokybiskai pateikta:)

jasjan, 2008 01 01 18:40
Straipsnis nėra proamerikietiškas, kaip ir antiamerikietiškas - tai informacija. Ši informacija rodo, kad stovime prie naujo demokratijos vystymosi tarpsnio- augame pasaulio piliečiais, neturėdami šiam augimui teorinio pagrindo, pilietinių tradicijų ir suprastos būtinybės.Straipsnio autorius yra didis Žmogus.

atsakymas, 2007 12 30 18:57
Idomu, o kieno tai buvo salis? Jis buvo salies, kurioje valde vadas (Lietuvos prijungimas - musu beda, bet tarp to, kaip priskyre Lietuva ir to kaip JAV junge savo teritorija ypatingo nera - siulau pasidomet, kokiais kiekiais buvo zudomi vietiniai gyventojai). "Siejo mirti Europoje" - tai siulyciau tau pagyvent prie naciu, kurie "nesiejo" mirties Europoje. Arba pasedet Vokietijoje kai humaniski sajungininkai ja bombordavo.
O del prieso suvokimo siulau pasidometi tuo, kad Ruzveltas laike SSRS sajungininke, bet jis "netiketai" mire, nes kai kam tai nepatiko, ir tada dede Cercelis pasake Fultono kalba. Ir tai ne rusu propoganda, o rimtu vakarieciu rasliava, kur jie pazymi, kad Stalinas iki galo tikejo Ruzvelto sajungine linija, ir nemane, kad Trumenas prades konfrontacija. Beje, tai kas pradejo saltaji kara - Cercelis, o ne Stalinas. Ir kol kas atrodo, kad tau galva yra praplauta "laisves ir demo0kratijos, su JAV priesakyje" propoganda labiau nei man.

to ???, 2007 12 30 16:56
Tu rasai: "Stalinas, koks ziarus jis bebutu, tai dare savo salyje" Ar tikrai tiki tuo ka rasai? Stalinas sejo mirti Europoje ir Azijoje ir tai tikrai nebuvo jokia "jo salis"!!!!! Tokiu atveju "Stalino salimi" reiketu laikyti ir Lietuva, kas yra visiskas absurdas, nebent Tau rusu propaganda praplove smegenis ir Tu tiki kad Lietuva yra "istorine rusu zeme". Ir beje, Stalinas su dziaugsmu butu savo raudonaja komunizmo lerva, "liaudies priesu" zudynes ir represijas permetes ir i Amerika, bet amerikieciai suprato kokia tai gresme ir dare viska kad taip neatsitiktu.

???, 2007 12 30 16:43
O gal dar priminti, kaip cercelis su trumanu dar wwii nepasibaigus ir jam beveik pasibaigus kara pries SSRS planavo, o po to planavo branduoline ataka pries Sovietus, kol jie dar bombos neturejo, ir jeigu ne ju tankai Europoje, tai nezinia kas butu. Tai kas cia dar agresorius didesnis.

??? atsakymas, 2007 12 30 16:40
Taip ir zinojau, kad cia prades apie tuos lagerius ir paNasiai, bet noreciau primint 1) kad visi zino, jog nebuvo jokio tikslo mesti 2 bombu ant Japonijos (o dar galima prisimint, kaip "demokratiski" sajungininkai "humaniskai" bombordavo Vokietijos miestus irgi be jokio pointo, ar napalmu degino vietnamiecius; o jeigu dar prisiminti kaip imperialistiskai buvo renkama JAV teritorija...) 2) Stalinas, koks ziarus jis bebutu, tai dare savo salyje, o amerikieciai vis lenda dabar (nes SSRS irgi lindo) i kitas, kai ju niekas nepraso, ir tik nereikia cia aiskint apie kova su terorizmu.
Trumpai skanat, niekuo JAV nera geresni, o kartais net blogesni. Jeigu jau sakom tiesa, tai faktas.

323, 2007 12 30 14:17
Saunu Martynai! su Naujais!

to "???", 2007 12 29 23:31
Bombas numetė, nes vyko karas. Karo epizodai turetu buti traktuojami kaip karo. Kas pirmieji uzpuole amerikiecius, ar tik ne japonai?

Kitas dalykas- Stalino tai tikrai niekas nepranoko savo ziaurumais, siaubingomis zudynemis, teroru, visuotines baimes atmosfera ir t.t. Pvz. kad ir zudynes Rainiu miskelyje, tai PROTU NESUVOKIAMAS zveriskumas ir ziaurumas! Ka jau kalbeti apie kitus 20 000 000 zmoniu kurie buvo nuzudyti, nukankinti,mire tremtyje, lageriuose, mire nuo bado del isgamos Stalino veiklos. Raudonoji smekla pasaulyje tuo metu tikrai egzistavo ir JAV buvo ko bijoti, tikrai buvo. Todel buvo pasitelkiamos visos imanomos priemones, kruvinojo komunizmo plitimui stabdyti. Aisku nesakau, kad visos tos priemones pateisinamos is siandienos perspektyvos.

???, 2007 12 29 23:03
Daugiau gero nei blogo. Idomu. Mano ziniomis tik JAV numete branduoline bomba. Tai yra kieciau nei Stalinas ;)

Nekompetetingoji, 2007 12 29 21:49
kiekviena savaite siame puslapyje pasirodo bent keletas straipsniu apie Rusija, taciau reakcija i juos galima suskaiciuoti ant pirstu, o stai tik pavare apie JAV, iskart visi patenkinti nezmoniskai. :D

pripazistu, straipsnis geras, bet bent jau as nieko naujo neisskaiciau ir nesuprantu, kokio velnio jus visi tokie patenkinti. kai Rusija uzpakaliuka paspirgins, tuoj visi leks i USA ir ant keliu klaupsis ir ne galvoje bus visos Nikaragvos ir Panamos. praktiskai visu saliu istorijoje galima rasti labai tamsiu puslapiu, ypac didziuju valstybiu, taciau sakykit ka norit, nors ir vedama praktiniu sumetimu, JAV pasauliui dave daugiau gero, nei blogo.

tiesa, 2007 12 29 20:08
Straipsnis nieko super isskirtinio nepasake, tiesiog pasake apie JAV tai, ka visi zino, bet bijo pasakyt. Pas mus apie JAV klabama kaip apie negyveli: arba gerai arba nieko. Cia tiesa parasyta.
Antras svarbus monetas, jau minetas komentaruose, yra tas, kad mes pasirinkome savo puse. Pasirinkimu buvo 3 - neuralitetas (imanomas), Rusija, JAV. Jis buvo padarytas. Tad kritikuoti Amerika galim kiek norim, bet mes su ja ir tiek. O JAV (kaip ir Rusijos) kryptimi nebuvo, nera ir nebus nieko naujo imperializmo prasme.

Anonimas, 2007 12 29 15:23
Puiku! Martynas yra MARTYNAS:)

julius, 2007 12 29 13:46
labai geros isvados

Anonimas, 2007 12 29 13:35
Straipsnis duoda daug pažintinės medžiagos. Tai, aisku, nėra visiška naujovė. Tačiau informacija pulsuoja nauju požiūriu į JAV politiką. Reikia, gerbiamieji, priimti istorinę medžiagą tokią, kokia ji yra, o ne pulti į atlapus ir ginčytis, kas geras, kas blogas, su kuo gerai, su kuo blogai. Tiesiog, mokytis meno analizuoti svarstyti ir daryti savas išvadas. Gerai, kai yra priešingų nuomonių, tačiau inteligentiškas politikos vertinimas ir pasižymi gebėjimu nepasiduoti emocijoms. Beje, kas žinojo tiek apie Kirkpatrick doktriną? Ar gerai pasvarstėme apie slaptąsiai tarnybas? Geras straipsnis ir tiek.

studentas, 2007 12 29 13:15
naudojuosi proga ir dekoju Martynui Zapolskiui uz straipsnius. Kai kuria medziaga is dvieju str. jau panaudojau savo rasto darbams. Tai tikrai moksliski straipsniai. Novatoriska mintis, issami duomenu analize. Jau vien ka reiskia Kinijos geoenergetikos problemos. Aciu jam uz tai:)

laidas, 2007 12 29 12:54
drisciau vertinti autoriaus gebejima analizuoti reiskinius tiesiu pjuviu, nesiblaskant i salis, neisileidziant i pernelyg didelius pasvartymus. Tiesiog pateikta analize vienu kampu, remiantis vertinga faktine medziaga apie tai, ko daznas skaitytojas, gal but, niekada negirdejo ir apie ka nepaskaite. Tai ir yra profesionalaus darbo israiska. O lietuviams visa laika rupi "juoda- balta, patinka-nepatinka" isvestines. Siulyciau vertinti reiskinius protu, o ne jausmais. Puiku, Martynai Zapolski!

Ridas, 2007 12 29 12:43
straipsni vertinu labai teigiamai. Neizvelgiu cia jokio pagrindo baimintis ar kazka kazkam priespastatyti. Autorius tiesiog aprase realia situacija, priverte pamastyti, isanalizavo(beje, labai issamiai)esama padeti ir tiek. Sveikinu autoriu!

Matas, 2007 12 29 10:41
Man visada baugu, kai esanme gasdinami amerikonizmo ekspansija Lietuvoje. Pasverkime, kas geriau: rusizmas ar amerikonizmas? Tuo labiau, kad likti neutralūs negalėsime. Jeigu integruojamės į Vakarus, tai reiškia arčiau vakarietiškų vertybių. Tad kam verkšlenti dėl JAV intervencijos. Kitaip sakant, tuo pačiu priimame rusicizmo perspektyvą? Pasvarstykime (nepiktai, žinoma).

D.C., 2007 12 29 03:21
Reiketu meginti issivaduoti is sablonisko mastymo. Man rodos esme paprasta – reikia zvelgti placiai ir teisingai. Cezariui BAUGU del antiamerikietisku nuotaiku. O man baugu kai kazkam baugu, nes tai rodo tam tikra ibrukta mastymo modeli. KODEL negalima kritikuoti akivaizdziu blogybiu JAV uzsienio politikoje?? Aisku mums reikalinga “atsvara” Rusijai, taciau ta atsvara itin daznai tampa aklu ir vienpsisku “Vakaru” pasaulio ir JAV matymo budu. O taip neturetu buti, nes neivertindami tamsiuju JAV pusiu iskreiptai matome pasauli. Rusu “Nasi” jaunimas niekada nepripazins savo valstybes imperializmo. Ar ir mes turetume uzsimerkti ir vengti kalbeti? Man rodos tokia ar bent panasi buvo sito straipsnio autoriaus zinute skaitytojui.

Ir nereiketu painioti visada ssrs. Eclipse klausia, kokia iseitis, bet, uzuot pasiules(iusi), pradeda kalbet apie ssrs ivykdytus ziaurumus. Ismokime spjauti i ssrs (kuria aisku labai lengva apkaltint del visu pasaulio negeroviu), Irana ir Siaures Koreja ir tiesiog kritiskai pazvelgti i JAV politika Saudo Arabijoj, Pakistane ir pan. Reik bent jau MEGINTI matyti kuo issamesni pasaulio vaizda. Jei net su auksciausiu JAV vadovu zinia vykdytos zudynes nurasomos i “mazesnes blogybes” ir “tikslas pateisina priemones” kategorijas, tai jau man baugu del musu mastymo klisiu. Na ir jei jei isivaizduojama kad JAV visus tuos dalykus dare taip skleisdama savo nuostabuji demokratijos supratima tai sorry tada.

Kai griuvo bokstai dvyniai, psichologinis efektas buvo neitiketinas. Ir tai isties didziule katastrofa. Bet ar bent pameginome pagalvoti, o gal anksciau istorijoje yra buve kruva atveju, kai zymiai didesniais mastais buvo zudomi nekalti zmones?? Ir ar nebuvo atveju kai tame zudyme tiesiogiai dalyvavo JAV?? Galu gale, ar yra didelis skirtumas tarp JAV civiliu auku ir kur nors Bagdade bombardavimo metu zuvusiu civiliu (o ju nuo JAV bombardavimo zuvo zymiai daugiau nei terorizmo ataku metu). Tokie patys zmones, bet zudymas kuri atlieka JAV daznai vertinamas be jokio kritiskumo! Ir tai stebina. Panasiai budavo ir saltojo karo metais, ziniasklaida tyledavo pvz del salvadoro ir pan. Aisku suprantu kad terorizmas ir Irakas visai kitas sritis, bet visgi BENT JAU pazvelgti i reikala is kitos puses butina. Kitaip tampame vakarietiskos propagandos (nepaisant jos “Moralinio pranasumo” pries ssrs ir kitas panasias valstybes) aukomis.

O siaip straipsnis geras, truksta tokiu.


Cezaris, 2007 12 28 23:23
Pritariu eclipse. Man darosi baugu dėl tokių anti-amerikietiškų nuotaikų yapč Lietuvoje. Dažnai pareiškima nemėgstu JAV (arba nekenčiu) , bet tokie pareiškimai yra paremti ne protu, o ambicijomis.

LukasM, 2007 12 28 19:32
geras straipsnis... parodantis dabartines USA vygdomos politikos istakas... istiesu PO stalino jie nebuvo prastesni agrosoriai.. gerai kad mes tai yra EU dbr atsigauname... Tokiu straipsniu kaip sitas platesnis viesinimas atvertu akis kaikuriems nesusivokusiems ProAmerikieciams... Saunu 10balu martynui ;)

Vytenis, 2007 12 28 18:28
ir dar pridėsiu, kad tai nėra aklas mano proameriekitiškumo pasireiškimas. nesu šališkas bet kurios pusės atžvilgiu.

Vytenis, 2007 12 28 18:27
Pritariu Eclipsei. Kuo toliau, tuo labiau plinta antiamerikietiškos nuotaikos ir šiam straipsny matyt kodėl. bet ar buvo kita išeitis? reikėjo (reikia iš tiesų ir dabar) atsvaros rėžimams, kurie atneštų tikrai didesnių negandų. stiprindami savo pozicijas ir įtaką, jie vis dėl to didina ir demokratijos, rinkos ekonomikas jėgas, kurios yra palankios mums, o manau ir daugeliui. tad tenka pasinaudot nelabai populiariu ir dažnai smerkiamu posakiu - tikslas pateisina priemones. deja, bet kitos išeities nebuvo (ir ko gero nelabai vis dar yra). tad iš dviejų blogybių (dabar jau ir daugiau) - JAV tikrai geresnė.

GSX, 2007 12 28 17:50
Labai idomus straipsnis. Nesileisdamas i gilesnes diskusijas pritarciau autoriaus pozicijai del imperialistines Amerikos politikos XX - XXI a. Taciau kartu noretusi pastebeti, kad Amerikai norint islikti viena is galingiausiu (galingiausia?) pasaulio valstybe, manyciau ji buvo butina. Sutikciau kad del nuolatines saltojo karo ir komunizmo gresmes demokratija budavo nustumiama i antra plana. Ta matome ir dabar kovoje del gamtiniu istekliu ir tas greiciausiai nesikeis ir ateityje. Po Irako bus Iranas, po Irano - Siaures Koreja ir tt. Visada bus "gresmiu", kurias gali eliminuoti tik Amerika, tam naudodama atitinkamas, su demokratija nesuderinamas priemones (kaip Patriot Act po 9/11). Imperializmas is JAV uzsienio politikos nesitrauks, nes jis eina drauge su galingiausios pasaulio valstybes statusu.

Eclipse, 2007 12 28 17:30
Dėkui autoriui, straipsnis įdomus ir informatyvus, kaip ir visi Martyno straipsniai. Suprantu, kad straipsnio tikslas buvo apžvelgti kai kuriuos JAV užsienio politikos istoriniame fone aspektus, ir autorius šį darbą atliko puikiai. Bet kadangi as nesu uzsikretes siuo metu Europoje (ka jau kalbeti apie arabu salis) vyraujanciomis antiamerikietiskomis nuotaikomis, tai leisiu sau paklausti: o ka daryti kad visiems butu geriau? Aisku straipsnio tikslas nebuvo pateikti pasiulymus ar sprendimus, bet visgi toks klausimas naturaliai kyla. Centrines Amerikos represiju aukos skaiciuojamos simtais tukstanciu, bet visgi komunizmo- stalinizmo aukos skaiciuojamos milijonais. Aisku kad JAV siekia savu tikslu ir turi savu interesu, bet ar gali JAV naudojami smurto, propagandos ir totalitarizmo metodai prilygti tiems kuriuos naudojo SSRS? Ar kam nors neatrodo kad JAV agresyvi uzsienio politika atsirado kaip atsakas i komunistu sukurta gresme? Gal su priesais tiesiog bandoma kovoti ju paciu naudojamais ginklais? Ir visgi leiskite paklausti, kuo skiriasi JAV nuo Rusijos-Kinijos-Irano-Siaures Korejos ir t.t.? Atsakau kaip man atrodo: ogi tuo, kad Rusijai ar Kinijai IS TIKRUJU nei per nago juodyma nerupi demokratija pasaulyje ir jie net normaliai nesupranta kas tai yra. O as tikiu kad JAV supranta sio zodzio reiksme. Ir tikiu kad koks nors Marsalo planas atnese Europai ir teigiamybiu (nes paklausius Amerikos nekenteju atrodo kad tai buvo kazkoks juodliges ar raupu virusas, nukreiptas visus iszudyti- nesamones). Galiausiai, jei man reikes rinktis kur gyventi - aciu labai, as renkuosi gyventi "tironiskoje" JAV.

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (34)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (92)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras