Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Rusija
 
  „Putino Rusija“: totalitarizmo link? (41)

Komentarai:

Romaldas, 2016 10 21 19:26
Šį straupsnį V.Denisenko nurašė nuo mano knygos. Tai visai ne jo straipsnis. Jis tiktai komentuoja.

Zg, 2009 02 11 00:19
Oho,kaip visi Rusiją gina.Vargšė tautelė kurią visi vis puola,tai Lietuvių nacionalistai žmones iš pasienio grobia,tai Gruzinai užpuola,tai Čečėnai,tai Lietuvių banditai po miškus laksto ir taikius gyventojus šaudo.Visi skriaudžia ir skriaudžia tą meškutę,o kai prasideda kova prieš ją įsijungia visos spec.tarnybos ir propagandos varikliukas net pukšėdamas sukasi.O vaikučiai prisiklausę babyčių,kuriom prie sovietų geriau buvo gina žvėrelį.Gaila man irgi Rusijos,kad tokia taiki valstybė,kuri nešė tik gėrį ir taiką,meilę ir šilumą,kovojo su kapitalizmu išskerdė šitiek žmonių ir sugebėjo viską nuo saves nupurtyti,kaip kailį prieš vasarą...Akis prasplaukit ....

2 stebėtojas,, 2008 04 06 09:03
vertuchaiskaja logika pas tamsita stiprėja.

UZI - MAXIMA 2 AKM-47, 2008 04 06 09:02
tai slysk iš čia į "nepriklausomus " rosbalt ar inosmiOrosii.

2 interpretatorius, 2008 04 06 09:00
nejaugi tik vienu šablonu tamsta temoki komentuot ? copy - paste tą patį tevarai...gėda, neturite ko pasakyti, tylėkite.

AKM-47, 2008 03 24 22:59
Netyčia užsukau į šią svetainę. www.gopolitika – akivaizdus JAV bastinas, realizuojamas per CŽV ir Soroso fondus. Tiek kryptingai organizuotos antirusiškos isterijos bukapročiams dar nesu matęs.

Dėl įvairovės galėtumėte išspausdinti kokį straipsnį ir tokiu pavadinimu: „JAV imperialistinė politika yra blogiau nei Putininės Rusijos ir komunistinės Kinijos politika kartu sudėjus“.

pastebejau, 2008 03 14 14:40
Pastebejau, kad interpretatorius klonuoja savo komentarus. Tiesiog apgailetina.

interpretatorius, 2008 03 14 13:09
... na ir kas čia dar per naftalininis paistalas - ir kas tuos klounus gamina, kurie taip uoliai ir taip juokingai kuria šitus pelėsiais apaugintus kliedesius...
...kažkoks lansbergio anūkas, garbės žodis - dukart perskaičiau, negalėdamas atsistebėti "užduoties atlikimo kruopštumu"...
...ir ką jie čia įdomu uždirba, lyg kokie šuneliai amsėdami ar skalydami paskui dviratį ar vežimą...

...su rusiška žiniasklaida susiduriu dažnai ir gausiai - tendencingas nuoskaudos(net ne srutų) pylimas ant pabaltijo baigėsi grubiai prieš gerus 15 metų, ko nepasakysi apie mūsų žiniasklaidą(suprantama atgaline kryptimi)...
...dabar gi pasitaikantys aštrūs momentai - ir tai - dažniausiai internetinėj ar smulkesnėj žiniasklaidoj, labiau susiję su vienokiais ar kitokiais incidentais yra greičiau natūrali ir suprantama rusijos visuomenės reakcija, ir tvirtinti, kad tai yra fašistų etiketės klijavimas, tai mažų mažiausiai melas, kaip ir epizode su žvaneckiu, kur autorius pademonstravo visą savo "išprusimo" lygį...

kombinator, 2008 03 14 01:41
palinkėsiu autoriui ne tik pasijuokti iš rusiško pasaulio matymo, bet ir pabandyti jį suprasti :) o pats kūrinys nėra jau toks blogas - čia kur kas prastesnių per akis, ką jau padarysi - nemokame mes vertinti pasaulį objektyviai, o žiūrim į jį tik per vienus akinius...

X, 2008 03 13 15:49
"Jokio kito pobudzio straipsniu siame puslapyje is principo buti negali." - rasiau apie tai, kad jokio kito pobudzio straipsniu APIE RUSIJA cia nera, akivaizdu. "pries keleta menesiu cia paskelbta"-ogo, net pries keleta menesiu? apie Rusija tos paties krypties straipsniai vos ne kasdien stampuojami. Kartais bando juos praskiest lengva JAV kritika. Na, bet uzteks tu kalbu, nes jau atsiranda "Sibire puse gyventoju kinai". Kliedesiu cia tik ir truko

ir, 2008 03 13 13:59
susitvarkykit, kad eilutes nedingtu, nes as jas naudoju skyrybai, o be ju komentaras - sumaltas :P

heh, 2008 03 13 13:59
totalitarizmas, hm, jis bus kitoks, del kitokiu priemoniu ir kito laikmecio, technologiju - interneto ir tt, svelnesne forma, daugiau neapibreztumo ir apibrezimai darosi maziau prasmingi, kogero

o kinija, sibire puse gyventoju kinai, ir ju tik dauges, nes jie dirba, ir negeria, ir ka tada rusai bombarduos savo branduoliniais ginklais ir strategine aviacija? savo gyventojus? ir bus diidelis, diidelis kosovas, khe :P

ateis laikas, kai rusija parduos kaliningrada, kad galetu, gelbedama padeti, isboginti jo gyventojus i toliuosius rytus, o es ji paskelbs draustiniu :P (spejimas)


Viktor Denisenko to X, 2008 03 13 13:27
"kuo Rusija straipsnyje juodesne, tuo honoaras didesnis :)" - Aciu, pasijuokiau. "Jokio kito pobudzio straipsniu siame puslapyje is principo buti negali." - Na nezinau, aptikdavau siame tinklalapyje nemazai straipsniu ir ne apie Rusija. Gal jusu interneto narsykle kitokia ir praleidzia tik tuos straipsnius, kur "Rusija juodinama". :) Is dalies sutiksiu su siu diskusiju beprasmiskumu, tik del kitokiu priezasciu. Tad linkiu jums visa ko geriausio! O del to, ka leistu ar neleistu publikuoti Geopolitika - raskit, pavyzdziui, pries keleta menesi cia paskelbta puiku Martino Zapolskio straipsni apie JAV uzsienio politikos imperializma - manau, jums patiks. Pagarbiai, V.D.

X, 2008 03 13 11:56
Ir vis delto noreciau pazymeti siu diskusiju beprasmiskuma. Kas studijavo geopolitika, tas zino, kad Rusija geopolitiskai yra mirtinas Lietuvos priesas. Todel, kaip sakoma, kuo Rusija straipsnyje juodesne, tuo honoaras didesnis :) Jokio kito pobudzio straipsniu siame puslapyje is principo buti negali. Motieka savo darba zino :)

X, 2008 03 13 11:46
To Andri: kas tau aisku? Atsipekek, zmogau, jau tavo tai galvele praplauta iki galo. Mat, moka uz komentarus. je zmogaus nuomone su tavo nesutampa, tai jam uz tai sumokejo? Nejuokink. Rasau "tu" nes nesitiki kad vyresnis nei 15 metu jaunuolis galejo parasyt. Viktorui: 1) vis kalbat, kad cia apie Rusija, nereikia cia lygint ir pan. Nemeluokit sau ir kitiems, kas jums leistu tokio pobudzio straipsni parasyti apie JAV. 2) Del kaukes. Jums ka, bus sirdy lengpasirasysiu Jonas Petraitis? Koks skirtumas. nei man su jumis dirbt, nei bendraut. 3) Kodel jus visa laika iskreipiat kitu zodzius? Cia toks propagandisto budas? Kur as jums sakiau, kad reikia viskuo zavetis? Arba jus galvuojat, kad as viskuo zaviuosi? Labai klystat 4) Akis atverpirmiausiai pats sau 5) nereikia cia apie senelius,kiekvieno ruso gimines tai pajuto, kaip ir daugumos lietuviu. Mano zmonos seneliai buvo tremtiniai.Nuo to as nepamirsau, ka reiskia objektyvumas 6) Del saltiniu, nors cia ir ne man sors kartaisjunkit telivizoriu, sudeginkit visus laikrascius, atjunkit interneta ir nuvaziuokit pats i ta sa apie kuria rasote. Kalbekit su zmonemis, stebekit gyvenima, nors pora menesiu. tada as visai kitaip ziuresiu i jusu straipsnius. Nors jau Geopolitikoj ju ir neleistu publikuot.

Viktor Denisenko, 2008 03 13 10:22
Atsiprasau, vel uzsigalvojau. 2008-03-13 10:21 komentaras mano.

Anonimas, 2008 03 13 10:21
Pirmiausiai, noreciau padekoti visiems komentatoriams. To DEL ESMINIU PRIEKAISTU, sakyciau labai geras kritinis komentaras. Del teiginiu nepakankamo pagristumo is dalies sutiksiu. Tiesiog, jeigu kiekvienam teiginiui pateikciau po pavyzdi - straipsnis issipustu iki begalybes. Zinoma, tai menkas pasiteisinimas, bet visus pavyzdzius galima atrasti mano ankstesnese straipsniuose, kur nagrinejamos siauresnes temos. To X, del mano kilmes neapsirikot, rusu ir, bendrai, slavu literaturos ir kulturos nagrinejimui samoningai paskyriau nemazai savo gyvenimo metu, taciau - IMHO - tai nereiskia, kad turiu aklai zavetis viskuo, kas vyksta Rusijoje. Kalbu butent apie rezima, bet jeigu jus nenenorite to pastebeti nematau reikalo siekti "atverti jums akis". Rasau apie Rusija todel, kad ji yra Lietuvos kaimyne, joje vykstantis procesai turi itaka musu saliai (esu gimes Lituvoje, turiu Lietuvos pilietybe ir nesiruosiu niekur is cia begti, o kas yra "rusiskas totalitarizmas" puikiausiai savo kailiu pajuto mano seneliai, niekam nelinkeciau tokio patyrimo). Uz straipsnius gaunu pinigus - siaip toks dalykas vadinasi honoraru. Na, o jeigu norite kaltinti mane smeiztu - pirmiausiai nusimeskit kauke (nes panasiu i jus kaltintoju apstu kiekviename tinklalapyje, kur tik yra galimybe komentuoti tekstus). To kombinator - informacija gaunu is skirtingu saltiniu, tarp ju ir "Vremia", ir "Vesti". Rekomenduociau kiekvienam nors karta paziureti - palieka neisdildama ispudi. :) To Andris - tiesiog aciu. P.S. Dar karta noreciau padekoti uz visus komentarus. Galiausiai, bendravimas yra vertybe.

kombinator, 2008 03 13 03:35
iškyla dar vienas klausimas - iš kur autorius gauna informaciją apie Rusiją? jeigu jis jau paminėjo, kad Vremia ar pan. jo nedomina, tai ko ir norėt - vienpusis požiūris ir gaunasi...

Andris, 2008 03 13 01:03
Atsiprašau už klaidą pirmame žodyje - turėjo būti "Noriu".

Andris, 2008 03 13 01:00
Nosiu padėkoti p. Denisenko už tikrai gerą, korektišką ir įdomų straipsnį, ir siūlau nekreipti dėmesio į p.p. Stebėtojo ir X pastabas - labai jau aišku, iš kur jos kilusios. Rusijos saituose tokius komentatorius vadina "отрабатывющие свои кровные", o kas tuos "кровные" moka - spręskite, ponai, patys. Sėkmės pasukant galvas.

X, 2008 03 13 00:13
Smagu matyti, kad yra Lietuvoje savarankiskai mastanciu zmoniu, kurie bando laikytis objektyvios pozicijas, moka lyginti ir visapusiskai analizuot. Matyt gerbiamam Denisenko ir Ko dar teks ilgai mokytis smegenu plovimo meno, tegu jau patys renkasi, Vakaruose ar Rytuose. Beje, p. Denisenko, koks tai jausmas (matau jus rusas/ukrainietis pagal kilme)-uz pinigus rasyti smeiziancius proteviu zeme straipsnelius? Ir nereikia pigiu atsikalbinejimu, kad cia tik "apie rezima". Jus elgiates negarbingai. Zinot, vienos salies tikras patriotas su kitos salies tikru patriotu visada sutars, bet parsidaveliu pasaulyje taikos ir geroves nebus. IMHO

Andrius, 2008 03 12 23:22
Vakaruose dar netaip smegenis plauna ir filmais ir laidomis. Rusai visai ne militaristai, tiesiog, tai didelė valstybė turinti savo interesų ir jai labai svarbi stipri kariuomenė. Amerikeičiai neprovuokuotų rusų, tai ir rusija kitokia būtų. Aš tai visiškai palaikau rusijos politiką, nes reikia pasaulyje atsvaros amerikiečiams.

DEL ESMINIU PRIEKAISTU, 2008 03 12 22:43
Straipsnyje yra teisingu dalyku, bet ji yra uz ka kritikuoti. Del esminiu prieštaravimu:
1) „per šį laikotarpį šalis, nors netvirtai, bet judėjusi demokratijos link, buvo perorientuota į naujos diktatūros sukūrimo strategiją“ – del ko, kas dabar nekalbesiu, bet kad iki putino salis judėjo demokratijos linkme yra netiesas, nebent chaosas ir demokratija tas pats.
2) O kas pasake, kad rusijoje neturetu būti vienpartine sistema, kad nuo to jai blogiau. Liberali politologine mintis išskiria toki partines sistemos tipa ir nebutinai totalitarinėje viusomeneje.
3) Del militarizmo sutinku su pastaba autoriui, kad jeigu Amerika pucia karini biudzeta iki dangaus, tai kodel rusija neturi teises atstatyti (ne auginti, o atstatyti) savo kariuomenes ir slovinti jos. Tai jeigu me sloviname kariuomene, tai is karto militaristai.
4) Galima sutikti, kad Rusijos politika kartais yra keista, bet kad ji siekia plesti savo itaka – normali didžiosios valstybes politika, o sakyti kad kiti to nedaro – dvigubi standartai. Tas pats liecia ir propaganda. Jau kaip Vakaruose smegenis plauna, tai galima patylet. Rusai tik mokosi dar.
5) Pagaliau, galima sutikti, kad Rusijoje yra negatyviu nacionalizmo ir šovinizmo pvz, kurie yra labai pavojingi Rusijai, bet reikia skirt pozityvu ir negatyvu nacionalizma, ir savo tautos garbinime nera nieko blogo
Bendrai, nepakankamai pagristi teiginiai per visa straipsni. „Rusijoje galima aptikti visus totalitarinei sistemai būdingus požymius“ – ryškiausias pvz. Zinoma, jeigu ziureti is „liberaliu poziciju“ ir manyti, kad tik jos geros, tai tada viskas tvarkoje. Bet jeigu pagalvoti, ar jos tinka Rusijai, tai straipsnis kritikuotinas.


Viktor Denisenko stebetojui, 2008 03 12 19:52
Jusu zodziai: "Jūsų straipsnio net nereikia skaityti -jie visi sukurpti pagal šabloną". Is esmes, tas pats dalykas (sesto desimtmecio sovietinis "isradimas") - Pasternako romano neskaiciau, bet smerkiu... Tarp kitko, ar pastebejote, kad jus taip tiesiogiai ir neatsakete nei i viena mano klausima. Sekmes, su tokia pozicija!

stebėtojas, 2008 03 12 16:59
Jūsų straipsnio net nereikia skaityti -jie visi sukurpti pagal šabloną: Rusijoje vis labiau įsiviešpatauja Blogis ir jo vardas Putinas ...galbūt jūs taip palengvinate savo sunkų straipsnių rašymo darbą ir užsidirbate daugiau pinigėlių, galbūt ( jei taip, tai atsiimu visus kritiškus žodžius )

Teisę į laisvą mąstymą jus neigiate, nes savo komentaruose bandote vienaip ar kitaip susieti palankumą Rusijos režimui ir prinicpinį jūsų argumentacijos atmetimą..Tai nėra solidaus analitiko bruožas. na bet jūs prisipažinote, kad atliekate propagandisto vaidmenį, o propagandistai pasižymi etikečių klijavimu...

Neneigiu jūsų teisės sklelbti savo pasaulėžiūrą, tačiau manau, kad reikia laikytis elementaraus objektyvumo. Juokinga, kad pretenduojantis į rimtą apžvalgą analitikas skleidžia menkaverčią "agitką".

Viktor Denisenko stebetojui, 2008 03 12 16:27
Ar mano straipsnis pamine jusu "teise i savarankiska vertinima, i mastyma be ideologiniu poteksciu"? Apgailestauju, jai taip (maniau, kad jusu pozicijos stipresnes). Be to, jus pradejote komentuoti straipsni net jo neperskaite (gal tik greitai permetete akimi) - apie tai byloja faktologines klaidos jusu komentaruose. Ir yra dar vienas dalykas - uz kiekviena straipsnio zodi as atsakau savo vardu (vadinsit jus mane propagandidistu, ar kaip kitaip), o jus atstovaujate savo "savarankiska vertinima" anonimine kauke. Beje, ar reiketu vertinti jusu paskutini komentara kaip prisipazinima, kad jus priestaraujate ne del straipsnio turinio, o del jo formos?

stebėtojas, 2008 03 12 16:13
Nuo kada nesutikimas su brukamomis propagandinėmis klišėmis yra svetimo režimo gynimas??? Mąstote kaip sovietinis politrukas: jei tu prieš sovietus, tai tu už kapitalistus. Aš ginu tik teisę į savarankišką vertinimą, į mąstymą be ideologinių poteksčių...




Viktor Denisenko stebetojui, 2008 03 12 15:54
Nesiekiu Gebelso propagandos aukstumu, nes, kaip ir sakiau, esu tiek "propagandistas", kiek bet kuris daugiau ar maziau analitinio straipsnio ar komentaro autorius - kiekvienas turime savo pozicijas. Kur as siejau jus su "prokremliskomis jegomis"? Tik kalbejau apie skirtingus skonius. Beje, ar galima butu paklausti (atleiskite uz smalsuma), kaip jus asmeniskai vertinate tai, kas vyksta Rusijoje? Kodel taip ginate rezima (ne sali, apie kuria as nieko blogo nepasakiau, o butent rezima), kuris, mano isitikinimu, kaip tik stumdo Rusija i totalitarizmo pelke (o gal pateiksite apibrezima, kuriame bus nurodyta, kad totalitarizmas - tai gerai?)? Na ir, klausimas desertui, kodel, jusu manymu, siandienineje Rusijoje tam, kad isvaikyti taikia manifestacija naudojamos antiteroristinio burio OMON pajegos?

stebėtojas, 2008 03 12 15:23
Na bent prisipažįstate, kad esate propagandistas. Tik, kaip sakė Gėbelsas, tikra propaganda yra ta, kurios nepastebi. O jums iki to dar toli. Bet kaip ir dera liberalių vertybių atstovui, kiekvieną kritiką jūs nedelsiant siejate su Rusija, prokremliškomis jėgomis ir t.t. Jūs manote, kad žmogus negali savarnkiškai mąstyti, būtinai turi vadovautis vienomis ar kitomis propagandos klišėmis ( pzv. jei ne USA, tai būtinai Rusijos ). Keista logika, liberalių vertybių propagandiste...

Viktor Denisenko stebetojui, 2008 03 12 15:12
Komentaras 2008-03-12 15:11 mano. V.D.

Anonimas, 2008 03 12 15:11
Mielas stebetojau, totalitarizmo savoka tikrai yra gincytina, taciau rasydamas straipsni as pasirinkau ta savoka, kuri labiausia atitiko mano, sakykim taip, "isivaizdavimus" apie nagrinejamos problemos esme (cia mano kaip autoriaus teise). Be to, kur jus atradote tai, kad as tvirtinu, jog sovinizmas yra "vien rusu bruozas"? Del jusu pasazo apie persekiojimus galiu pasakyti tik viena - persekiojimas persekiojimui nelygu (be to, straipsnyje kalbama apie Rusija, o jums vis norisi nuklysti kur nors i JAV ar pan.). Beje, norejote mane izeisti, pavadindami "propagandos atstovu"? Jei jums taip lengviau, galiu pasakyti, kad toks ir esu - is tos pozicijos, kad savo straipsniais propaguoju liberalizmo vertybes (ir tai atitinka mano isitikinimus). Jeigu jums labiau patinka "Vremia" ir "Vesti" - i sveikata. Gincai del skonio niekur neveda.

to denisenko -stebėtojas, 2008 03 12 14:35
Pirma, totalitarizmo sąvoka apskritai yra ginčytina.( siūlau panagrinėti H. Arendt )Scholastiškos nuorodos į vienpusiškas traktuotes pateikiančius žinynus ( daugiau ar mažiau perteikinačius neoliberalizmo ideologines kliešes )nėra argumentas...
Kas dėl šovinizmo, tai jis egzistuoja visose didžiosiose tautose, net ir nevisai didelėse ( pvz. lenkai )...ir tai tikrai nėra vien rusų bruožas...
Vakarų šalyse taip pat persekiojami valstybės politikai ( Green Peace, visokie radikalai ir t.t. nesvarbu, kas juos finansuoja ir remia ).kalbate, kad nėra visuomenės ir valstybės perkyros, o kas yra ta perskyra? Žongliruojate sąvokomis, kūrių neaptariate??? kalbate apie propagandą, o pats esate šio amato atstovas...

Viktor Denisenko stebetojui2, 2008 03 12 13:00
Hm... gerbiamas stebetojau, siaip visada maniau, kad pries komentuojant straipsni reiketu ji perskaityti. O dabar pagal punktus:

1). Kur mano straipsnyje nurodyta, kad karinio biudzeto didinimas yra militarizmo kulto pozymis? Ten kitokie pavyzdziai.

2). Zinoma, galima lyginti viena sovinizma su kitu (nei vienas is ju nebus geresnis). Siuo atveju kalbama apie Rusija (ne apie tai, kuo jos sovinizmas skiriasi nuo prancuzu ar britu - cia galetu buti atskiro straipsnio tema). Tarp kitko, jus pats netiesiogiai pripazistate, kad sovinizmas Rusijoje yra, ar ne?

3). Ar nuo aktyvaus masiu dalyvavimo politikoje, ar nuo aktyvaus masiu dalyvavimo "politiniame spektaklyje"? Jums reikalingi aktyvus dalyvai? Prasome - "Nasi" judejimas persekioja Estijos ambasadore, 99 proc. rinkeju is 99 proc. atejusiu i rinkimus (oficiali statistika) Ingusijoje balsuoja uz "Vininga Rusijas" (tarp kitko, nieko neprimena?) etc.

Dar truputi apie totalitarizma, kad nekiltu gincu: "[Totalitarizmui] budinga ribu tarp valstybes ir visuomenes isnykimas, kai valstybe visiskai dominuoja ir pajungia visa visuomenes gyvenima vienai ideologinei sistemai. Asmuo yra subordinuotas valstybei kaip aukstesniojo bendrojo gerio ikunijimui. Valstybe siekia nulemti jo vertybes, isitikinimus, paziuras, siekius, elgesi. Totalitarizmas orientuojasi i visuomenes homogenizacija ir sistemingai represuoja bandanciuas priestarauti". (Politikos mokslu enciklopedinis zodynas. Vilnius, 2007, p. 142). Ar apie toki aktyvu masiu dalyvavima politikoje jus kalbate?

stebėtojas2, 2008 03 12 11:32
Cituoju Denisenko "Turite esminių prieštarivimų" - na nesuprantu, kaip galima taip pritempinėti faktus prie norimos propagandinės klišės ir dar apsimesti sąžiningu..
1. Nuo kada karinio biudžeto didinimas yra militarzimo kultas ( jei taip, tai USA tikrai galima laikyt militazimo citadele)
2. Nacijos išskirtinumo propaganda. ( palyginink USA, Britų ir Prancūzijos šovinizmą su rusų )
3. Totalitarizmas neatsiejamas nuo aktyvaus masių dalyvavimo politikoje. Rusijoje šiuo metu kaip tik skatinams politinis pasyvumas, apatija.



X, 2008 03 12 11:00
Sis puslapis su objektyvumu neturi nieko bendra. Cia tarsi sovietine propaganda, tik atvirksciai. Jos net nebandoma maskuoti. Juokingiausia, kad zmons, kurie tai raso, patys tikriausiai tiki tuo, ka sako. Demokratijoje smegenu plovimas yra daug paprastesnis ir efektyvesnis, nei diktaturoje.

minardis, 2008 03 11 21:58
Norint prikibti prie rusofobijos,zinoma imanoma...Taciau,mano nuomone,sis straipsnis vienas objektyviausiu apie Rusija,kuriuos esu skaites siame puslapyje.

Andrius, 2008 03 11 21:45
Turės priešpastatyti savo branduolinį arsenalą ir strateginę avijaciją.

donatas, 2008 03 11 21:18
straipsnis yra tikrai pakankamai objektyvus, parodantis tikraja siu dienu rusija. siaip pagrindinis dalykas kuriam reiketu skirti daugiausia demesio butu rusijos ir kinijos draugyste: „flirtas“ su Kinija gali blogai baigtis pirmiausia pačiai Rusijai (vargu ar stiprėjanti Kinija ilgai sutiks vaidinti Maskvos „jaunesniojo brolio“ vaidmenį – jos norai gali būti priešingi). dar po 8-10 metu, rusija nebetures ka priespastatyti siauraakiams, kai tie sugalvos sibira prisijungti, vistiek ten mazai kas gyvena.

Cezaris, 2008 03 11 20:34
Siūlyčiau autoriui nekreipti dėmesio į tokių veikėjų kaip stebėtojas pareiškimus. Nes jis arba pats parsidavęs arba aklai tikintis ta pačia Kremliaus propoganda.

Viktor Denisenko stebetojui, 2008 03 11 19:20
O ar skaitete teksta? Turite esminiu priestaravimu?

stebetojas, 2008 03 11 14:17
Viktorui Denisenko. Geda, kad parsiduodi uz niekingus grasius, kuriuos moka geopolitikos centras, aukodamas objektyvuma. Straipsnio net nereikia skaityti, ir taip aisku: vien rusofobija. Darosi visiskai nebeidomu, lyg skaityti sovietini vadoveli su sukramtytais teiginiais ir formuluotemis. Ir dar vadinanates analitiku...

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (1)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras