Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Saugumas ir grėsmės
 
  Priešraketinis gynybos skydas – pleištas tarp JAV ir Rusijos (36)

Komentarai:

A.P >> Kęstas, 2008 07 06 11:52
Matyt, tik iš propagandinių knygučių apie jav laisvę prisiskaitei.
Ten, jei kitose šalyse demokratiškai išrinktas vadovas nepatinka (pvz Grenadoje, Vietname, tame pat Irake), apkaltina nebūtomis nuodėmėmis ir nubaudžai kariniu įsikišimu. Jei reikia greitai reaguoti, tai net nepasivargina sugalvoti preteksto - pvz. Grenadoje. Nacionalinis saugumas - jų beapeliaciškai šventa karvė.

Kęstas, 2008 06 25 10:03
bet tai kažko tas tavasis konstatavimas stringa.. būk rimtas vyras ir kalbėk tiesa

Studentas, 2008 06 25 09:50
Tu prisipazysti, kad imi pinigus is rusu?

parasyk ambasadai paklausima, suzinosi.

Kestai, mes nekalbame apie kalibro dydi, mes kalbame apie salto fakto konstatavima.

Kęstas, 2008 06 24 22:35
žiūriu, kad tu viska taip lengvai paaiškini. jo. labai panašaus kalibro yra Alytaus vietinė televizija ir NTV. o ir dėl to alytaus galima dar ginčytis. čia pasiekti kurio nors teisybe faktais neįmanoma. čia jau skirtingi mentalitetai. sakyk ka nori tau, o tu vistiek savaip pakreipi.. o atrodo toki visiems lengvai suprantama faktą sunku pripažinti

Big Show, 2008 06 24 22:08
"=>Pirmiausia tegul MANO tevyne pasirupina jog nereiketu malduoti kitu valstybiu, tada niekas nieko ir neimtu."

Tu prisipazysti, kad imi pinigus is rusu? STFU

Studentas, 2008 06 24 21:35
uz tokia demagogija gali net negavloti apie jokias dovanas.

O jum teko girdeti apie Alytaus televizija?
Si televizija veikia savivaldybes patalpose, o po parodyto kritinio reportazo del valdinikelio korpuciniu imoniu propoguojant tam tikras imones, staiga nuomavimosi laikotarpis pasibaige ir dabar si televizija skendi tamsoje. Taigi remiantis logika - Lietuva autoritarine valstybele su savo pluduriuojanciu inkaru o zmones cia nieko kito kaip vargingi irankiai.

p.s. ir man regis ntv buvo nacionalizuota parlamentiniu budu o laida Kukli buvo isimta is apyvartos kadangi neteko savo pridedamosios vertes.

Kęstas, 2008 06 24 21:14
tai apie ta ir kalbam. NTV buvo suvalstybinta nes ji yra bene populiariausia. o tuo laikotarpiu, kai Jelsinas apsiverkęs perleido netikėtai vldžią putinui ta pati NTV parodijavo vladimira. Berods ji vaizdavo kaip negražų kūdikį, dėl ko labai sielojosi tėvas Jelcinas ir fėja Berezovskio veidu. čia atrodo būtoje laidoje "Kukly" taip vaizdavo. vėliau, po kursko tragedijos tas pat kanalas labai leido kritiką ant Putino, buvo rodomi žuvusių kareivių giminaičiai, kurie kaltino jį dėl neveiksmingumo. tai, savaime suprantama, formavo netinkamą viešąją nuomonę.. po šių ir kitų panašių dar privačios NTV pasireiškimų buvo suimtas jos savininkas Gusinskis. jam prikišti kažkokie mokestiniai sukčiavimai. o paleistas tik tada kai NTV sutiko parduoti. na istorija šita sudėtingesnė ir painesnė, bet moralas aiškus. Nepaklusnios televizijos yra nepageidaujamos. beja, žurnalistai kaip dirba Rusijoje.. jei sovietiniu laikotarpiu rašė kas buvo liepta iš baimės mirti, tai dabar viskas paprasčiau. jei rašai ne taip kaip nori valdžia negausi rublių.. faktas kaip blynas.. rusijoje yra autoritarizmas, kur žmonės tik menki ir nevertinami įrankiai. visi, manau, tai supranta išskyrus tave - studente - ir kitus imperijos besiilginčius rusus.. o jav... ten leidžiama kritika ir totali.. visiška laisvė.
o dėl enciklopedijos pritariu.. gali padovanoti liksiu dėkingas

Studentas, 2008 06 24 20:59
Kodel imone X yra privatizuojama o ne kuriama analogiska imone X1 ? Mano klausimo atsakymas ir yra atsakymas i tavo iskelta klausima.

Vytenis, 2008 06 24 20:25
Studentui >>>> Prisiminus NTV nacionalizavimo procesą net šlykštu darosi. Gal gali paaiškint, kam Kremliui prireikė nacionalizuot privatų kanalą? Kodėl nepasitenkino naujo kanalo kūrimu?

Studentas, 2008 06 24 20:12
Parodyk kitą normalią šalį kur visa žiniasklaida būtų suvalstybinta ir kur būtų skleidžiama tokia propaganda ir formuojama nuomonė piliečių.


=> Kestai tu mane is viso stebini. Rusijoje yra valtybines ziniasklaidos: ORT, PTP, NTV, RENtv tik is dalies, kitur tai yra visose gubernijose yra privacios telekompanijos visai kaip federalineje JAV, todel klausyk, pagooglink arba dar geriauas tau enciklopedija padovanosiu, SSSR tiks ?

Studentas, 2008 06 24 19:59
Iškart matosi, kad nesi lojalus Lietuvai, nes paprastas lojalus Lietuvai lietuvis, nepriklausomai nuo jo politinių pažiūrių, niekada neimtų pinigų iš svetimos valstybės ambasados.

=>Pirmiausia tegul MANO tevyne pasirupina jog nereiketu malduoti kitu valstybiu, tada niekas nieko ir neimtu.

Beje, man įdomu būtų sužinoti, kur ir ką studijuoji? Gal VU TSPMI?

=> noresi konsultacijos? mano paslaugu imokos tau butu neikainojamos, tad pirmiausia patarciau uzsidirbti.

Belekas, 2008 06 24 14:39
Nelabai suprantu kodel jus cia pesates? gal paprasciausiai butu galima pasakyti kuris kurioje puseje stovit ir viskas Kestas ir Studentas ???

Kęstas, 2008 06 24 14:02
Parodyk kitą normalią šalį kur visa žiniasklaida būtų suvalstybinta ir kur būtų skleidžiama tokia propaganda ir formuojama nuomonė piliečių.. Ot kodėl nemaža dalis pasitiki.. ir ne kitaip STUDENTE,

Vytenis, 2008 06 24 13:12
Jei duotu pajamciau, visgi studentas..

Iškart matosi, kad nesi lojalus Lietuvai, nes paprastas lojalus Lietuvai lietuvis, nepriklausomai nuo jo politinių pažiūrių, niekada neimtų pinigų iš svetimos valstybės ambasados. Beje, man įdomu būtų sužinoti, kur ir ką studijuoji? Gal VU TSPMI?

Kad Timošenko yra prorusiškų pažiūrių, aš nedrįsčiau teigti. Visi prorusiškų pažiūrų ukrainiečiai vienijasi ne aplink Timošenko, o aplink Janukovičių. Reikėtų prisiminti, kad Timošenko kažkada ranka rankon veikė su proamerikietiškai nusiteikusiu Juščenko. Timošenko yra lyg nendrė ir linksta į tą pusę iš kur vėjas pučia (kartais būna proamerikietiška, kartais - prorusiška). Jei gruzinai neremtų Saakašvilio, tai jis paprasčiausiai nebūtų laimėjęs rinkimų Gruzijoje. Rinkimai Gruzijoje, kitaip nei Rusijoje, nebuvo klastojami (nebuvo tokių niuansų, kaip tarkim Čečėnijoj, kur balsuoti atėjo neva daugiau nei 90% balsavimo teisę turinčių žmonių - supranti, kaip tai yra juokinga?). Rusija, beje, nėra viena pagrindinių Lenkijos prekybos partnerių. Didesnę dalį savo produkcijos lenkai eksportuoja į Vakarų Europą. Importuoja jie tik rusų naftą ir dujas.

Tai aišku, kad daugelis Medvedevu pasitiki. Vokietijoj fiureriu irgi dauguma pasitikėjo, bet kas gavosi? Dabartinis Rusijos režimas jokiais būdais nėra demokratinis, jis yra autoritarinis. Putino-Medvedevo klika kontroliuoja Rusijos spectarnybas, už pavadėlio laiko Rusijos oligarchus ir kraunasi milžiniškus turtus. Rusijoj, jei nepastebėjai sparčiai didėja praraja tarp didžiausias ir mažiausias pajamas gaunančių gyventojų - tai yra Putino valdymo pasekmė. Gina jis sau palankių oligarchų interesus.



Studentas, 2008 06 24 11:21
Kokią algą gauni iš Rusijos ambasados? Bent 1000 rublių duoda?

Jei duotu pajamciau, visgi studentas..

1) visose tavo isvardintose salyse vyrauja skirtingos nuotaikos todel daryti vienareiksmiska bendrai tinkancia isvada yra tiesiog vaikiskai naivu. Kaip pastebejai, Ukrainoje nuolat vyrauja dvieju ideologiju kova: provakarietisku (Jusenko)ir prorusisku (Tomosenko). Dabar yra labai parodoksali ir itin sunki situacija nes Jusenko - prezidentas, Tomosenko - premjere, turbut apie efektyvu vyriausybes darba ir salies ukine raida nekalbesiu, gi pats supranti.Beje, ukrainieciu nuomone ir pasitikejimas vakarietiskomis isganingomis jegomis smunka, netgi labai smunka. Gruzija - na tokios demokratijos kaip cia net ir Rusija nenoretu. Apie Sakalisvilio vykdoma politika as is viso patylesiu, o gruzinu nuomone turbut taip pat supranti kokia yra. Dar atplesus mesiska rusiska Abchazijos gabala, Gruzija isvis taps tarptautiniu impotentu. Tegul ilgesingai ir toliau zvelgia pro zydrai rozinius ziuronus i vakarus o kas vyksta panosiai tiesiog nemato. Estija - na jei teko bendrauti su tipisku estu viska suprasi, jei ne - isiklausyk i juokelius skaldomus apie juos. Kita vertus, kario skulpturos patraukimas yra ne kas kita kaip gili provokacija. Vienas dalykas - gerbti zmones padejusios del dabarties galvas, kitas dalykas - nemegti zmoniu tremusiu brolius ir seseris. Be to, "skinu" arba kitaip naciu politika yra gaji ir agresyvi visose salyse, todel nereiketu tokiu bukaprociu laikyti rimta priezastimi diplomatinems diskusijoms kelti. Lenkija - o kas cia ? aisku, yra tam tikra dalis, kuri nemegsta tu kurie atnese skausma ir asaras, taciau viskas paremta siuolaikisku gyvenimu - Rusija yra viena pagrindiniu Lenkijos ekonominiu partneriu, todel kaip bebutu bent pusiau nuagara lenkai turetu atsisukti i Rusija.

2) Demokratijos tema yra itin skaudi ir gigantiskai plati. Todel garantuoju jog perskanavus sia savoka rengeno spinduliais suvoktum o veliau ir pakeistum savo pozicja ssiuo klausimu, nes demokratija nera tokia demokratija apie kuria zmones taip mano.

Tarp kitko, sakai Medvedevu daugelis nepasitiki. Matau, nuomonei susidaryti tau tiesiog truksta elementariu ziniu. Nieko as trumpai. Po Medvedevo isrinkimo buvo paklausta kodel nebalsavot uz Medvedeva. Pasitaike iviauriu atsakymu (kad balsavo uz kita kandidata ir pan). Taciau man i akis krito idomus faktas, jog tik pakarotsiu viso labot TIK 5% procentai balsavusiuju nebalsavo uz Medvedeva nes sis yra Putino ipedinis. O jei jis yra ipedinis jis tesia Putino politika. Remiantis paprasta logika matyti jog tik 5% procentai Rusijos gyventoju tiksliau balsavimo teise turinciuju nepasitiki Putino politika. Gal zinai kita pasaulio vadova kur esant tokiam demokratijos lygmeniui butu tokie vadovo reitingai ? Gali neatsakyti, suprantu.



Vytenis, 2008 06 24 10:37
Studentui >>> Perskaičius tavo komentarą, susidaro įspūdis, kad dirbi Rusijos specialiosiom tarnybom. Kokią algą gauni iš Rusijos ambasados? Bent 1000 rublių duoda? Man rodos, turėtų duoti daugiau, nes gerai dirbi...

Lietuva nėra vienintelė šalis, kuri yra nusistačiusi prieš Rusiją valdantį režimą. Prisiminus riaušes Taline, galima teigti, kad Estija irgi Kremliui nesimpatizuoja. O kur dar Juščenka ir Saakašvilis. Beje, lenkai Medvedevo irgi nemyli. Kol Rusijoje bus paminama demokratija, tol jokiais būdais negalima nutraukti draugiškų santykių su Jungtinėmis Valstijomis. Lietuva vadovaudamasi geležine realpolitik logika turi TARNAUTI amerikiečiams. Taip, TARNAUTI, nes draugystė, paremta lygiateisiškumu, tarp dviejų tokią skirtingą galią turinčių valstybių yra neįmanoma. Lietuva privalo rinktis, ar tarnauti a) amerikiečiams; b) rusams. Tesingas atsakymas yra A, nes demokratija JAV kelia didesnį pasitikėjimą, nei autokratija Rusijoje. Mevedevo-Putino kliką būtina sunaikinti, nes ji savo egzistavimu kelia pavojų aplinkinėms Rusijai valstybėms.

Studentas, 2008 06 24 09:37
O man įdomu sužinoti, kokią sistemą siūlai įdiegti vietoj kapitalizmo? Komunizmą?

Vyteniui====>> Zinai, mielas broli lietuvi, klausimas yra itin atsakingas ir itin pavojingas. Jei tikiesi is manes rimto atsakymo i si klausima vadinasi nelabai suvoki susiklosciusios padeties. Nejau manai jog i toki klausima galima atsakyti vienu komentaru su fiktyvia argumentacija? Jei taip, labai klysti. Kitu atveju kiekvienas zodis galetu buti laisvai nugincytinas ir cia jau butu mano neapsiziurejimas.

Taciau is ankstensiu komentaru turetum suprasti jog nesu arsus kapitalizmo salininkas, nes sita tema turiu savo teorija ir ja po truputi vystau, taciau netrunka paaisketi jog kapitalizmas kaipo toks yra sukeliantis kraugeriskas pasekmes zmonijai. Kas to nemato yra tiesiog aklas.

Kestui====> stebek stebek ir dar uzsirasyk ateity pravers.

Stai tokia trumpa remarka, o dabar i tema.

Stai ir issikristalizavo Lietuvos trukumai ir problemos, beje kaip ir kai kuriu valstybiu. Nors kita vertus to galima buvo tiketis ir tai pristabdyti taciau ne tokiomis salygimis ir ne tokiems veikejams esant. Lietuvos problema yra ta jog jinai negali pasakyti NE!, kas primena laisvo elgesio mergina. Valdzia neturiu realios galios bei kompetencijos ta galia valdyti ir disponuoti. Salies nuolankumas tenkinant kitu saliu interesus perpyle stiklines pilnos vandens ribas. Netgi tas gandas del raketu dislovakvimo galejo kilti del to jog ne viena valstybe kaip Lietuva nereiskia savo kaprizu pries Rusija. Kodel estai, latviai, ukrainieciai neiskelia i padanges savo uzgniauztu kaprizu ? Nejau okupacija jiems buvo kitokia ? tremimai ? Ne mieli draugai, viskas buvo visiems vienodai lygiai, tik lietuviai dar prisidejo prie zydu naikinimo, kai kurie koloboravo, netgi yra tokiu kurie pasieke politines aukstumas. Taigi butent tai perdeto lojalumo Vakarams pastariesiems ir kilo ideja paternalistiskai isnaudoti savo istikima drauga ir partneri LIETUVA. Juk jis toks svarbus politinis zaidejas o verciau reiketu sakyti politinis irankis kovojant su tikru ir siaubinga visa ka niokojanciu priesu Rusija. Beje, Vyteni, paeitoje temoje paminejai jog labai nemgesti netgi nekenti susu uz tai jog ie siekia isitvirtinti pasaulyje valdyti ir panasiai. Man regis tau kyla audringos kovos su savo mastymu. Kodel pavyzdziui nepasakyti jog as nemgestu sovietu, arba sovietu kariu kurie deportavo lietuvius i sibira, arba sovietu valdzios kuri tuo metu valde. Kitaip tariant pas tave persipina mastymo fazes. Rusai taip pat zmones kaip ir kinieciai, eskimai, kaip tu ir as. juk negalime megti lietuviu kurie prievartauja musu drauges, paneles ir panasiai, todel analogiskai negalime megti ir rusu kurie elgesi analogiskai, taip pat ir bet kokiu kitu pilieciu. As suku link to jog metas nusimesti is ankstines nuostatas del vakaru ir rytu, siaures ir pietu, ir zvelgti pro realiju prizme.





kęstas, 2008 06 24 02:25
vienas žodis turi būti ne "palankių", o "nepalankių"..
ir dar. vyteniui. JAV ir rusija nebezaidžia tokiom kategorijom kaip vienas kitam priešas, tu kaip geopolitikas turėtum tai žinoti. na, ne kad nebežaidžia, bet lygis yra stipriai sumenkėjęs. tad negalim atmesti tokios slyksčios alternatyvos kaip kas buvo po 9/11 plėtotės. žodžiu, tokia karinė dislokuotė įgauna mažų mažiausiai kitą prasmę nei tas buvo pries trisdešimt metų

Kęstas, 2008 06 24 02:16
vyteniui. atkreipkim dėmesi kokiu pagrindu tos raketos dilsokuojamos.. jei tai ir gynybine nuo palankių šalių, išskyrus rusija, kaip teigiama (o tas nebūtinai turi būti pagrindinis motyvas) tai kokio velnio turi būti pasirinkta ta pati Lenkija (jei gynyba ar puolimas būtų susijes su Rusija).. ji juk taip pat dalinis pakraštys. JAV mano manymu nebūtinai remiasi kokiais tai Makinderio, Spykmeno to pačio dugino ir ect.. skaiciavimais. cia svarbus turimas taskas tam tikram regione - VRE regione. todel Lietuva neturi būti atmesta. Laikai keicias...

RW, 2008 06 23 23:14
Tai patys ir nemulkinkite. Lietuvos atveju „neutralitetas“ reiškia satelizaciją Rusijos atžvilgiu, ir kas siūlo tokius dalykus, tas dirba Maskvai. Visų pirma, ši sistema yra grynai gynybinė ir Rusijai jokios grėsmės nekelia. Bet ji žlugdo Rusijos arba kokios kitos banditiškos valstybės - pavyzdžiui, Irano, agresijos planus. Negaliu sutikti ir su Vyteniu. Lietuva yra ne buferinė zona, o pilnateisė NATO narė. Pagaliau dėl dabartinės Lietuyvos padėties gal dar galima ginčytis, bet rytoj Rusija muo mūsų bus pakankamai toli. Netrukus iš Maskvos įtakos išsiverš Ukraina, o vėliau ir Baltarusija. Nereikia pastarosios šalies nurašyti į nuostolius: nei Lukašenka, nei rusofiliškos nuotaikos ten neamžinos. Karaliaučiaus nesusipratimas irgi kada nors bus išspręstas.

ZX, 2008 06 23 21:25
Vieni iš kvailumo, kiti pasamdyti mulkinimui, nemato, kas čia dedasi.
Mūsų tikrai niekas neapgins nuo sunaikinimo, jei turėsim Rusijos priešų radarus ar bazes. Įsivaizduokite, kur pirmiausiai taikytumėt, jei iškiltų užpuolimo grėsmė. Kaip dovydas galijotui - į akis. Tos bazės tik tolimesnėm šalims naudingos, pirmiausiai amerikonams - atidės sunaikinimo momentą. O mes pirmiausiai nukentėsim. Vienintelis šansas išlikti - būti kaip galima neutralesniems. Galėtų apsivienyti neutraliteto besilaikančios šalys. Nereikia tikėti parsidavusių politikų propagandai , kad neutralitetas brangiai kainuoja. Tai vis tiek pigiau, nei meškos pašonėje levui (liūtui) rūrą laižyti. Ypač iš perspektyvos pozicijų. O tiems politikams, kurie mus mulkina - naudinga - reikia už gautus pinigus atidirbti.

Vytenis, 2008 06 23 20:53
Kęstui>>> Well, tu ką tik apsilankei tinklalapyje www.GEOPOLITIKA.lt. Ar žinai, ką tas žodis reiškia? Jei nors kiek susipažintum su geopolitikos mokslu, tai suprastum, kad amerikiečių raketų dislokavimas Lietuvoje yra neįmanomas. Pasieniuose su priešininku (Rusija yra JAV priešė) strateginės ginkluotės niekas nedislokuoja. Galima tarkim svajoti, kad JAV Lietuvai duos brnduolinį ginklą. Bet juk pats gerai supranti, kad tai neįmanoma. Žodžiu, nenutolkim pernelyg toli nuo realybės.

Kęstas, 2008 06 23 20:03
Aš jau pradėjau sekti STUDENTO komentarus. Tikras komunistas - vos ne ideologas. beprasmiška ginčytis..
O dėl tų raketu dislokavimo Lietuvoje.. manau, kad labai naudinga būtu Lietuvai, o kartu iš dalies ir Lenkijai. Ji vistiek norinti ES žaisti kaip didžioji valstybė tų raketu gali ir atsisakyti. taip ji išvengtu neigiamu žvilgsnių iš Vokietijos, Prancūzijos ir pan.
Žodžiu, tokio objekto įkurdinimas būtų vos ne antra inauguracija į NATO.. dar ir Obama tikriausiai atvaziuotu į Vilniaus rotuše pacituoti Bušo "Lietuvos priešai - Amerikos priešai"..


Vytenis, 2008 06 23 16:33
Studentui >>> O man įdomu sužinoti, kokią sistemą siūlai įdiegti vietoj kapitalizmo? Komunizmą? Sveikinu, genijau... Kalbant apie priešraketinę gynybą, galiu pasakyti, kad JAV Baltijos šalyse savo raketų niekada nedislokuos (gali dėl to nesijaudinti). Baltijos šalys sudaro buferinę zoną, o tokioje zonoje, kaip žinia, strateginė ginkluotė nedislokuojama (pernelyg arti rusų karinės pajėgos). NATO naikintuvai, beje, Lietuvoj neatlieka nei gynybinės, nei puolamosios funkcijos. Jie skirti oro erdvės kontrolei taikos metu. Karo atveju šie naikintuvai trauktųsi gilyn į Vakarų Europą. Man atrodo, kad Lietuvai labai naudinga yra tai, kad amerikiečiai yra linkę karus perkelti kuo toliau nuo savo sienų. Jei JAV nuosekliai laikysis tokios politikos ateityje, tai galime tikėtis realios amerikiečių pagalbos Lietuvos karo su Rusija atveju. Amerikiečių saugumo skydas, kitaip nei Rusijos siūlomas, garantuoja taiką ir stabilumą. Vos tik Lietuva susidėtų su Rusija, prasidėtų destabilizacija, kuri greičiausiai baigtųsi Lietuvos Respublikos prisijungimu prie Rusijos Federacijos, kas jau, deja, buvo nutikę 1940m...

Lubiankos studentui, 2008 06 23 14:56
Ką tau pasakyti, putinoide? Tokie surusėję driskiai kaip tu žmoniškų argumentų nesupranta. Kacapai supranta tik fizinę jėgą. Ir jūs, parazitai, ją jau greitai pajusite.

Studentas, 2008 06 23 13:30
va va pasipyle izeidinejimai kai jau nebeliko ka pasakyti ir mastymo isskyros pasruvo apslakstydamos primerktas akis....
del tokiu komentaru Lietuvai dar toli iki vadonamosios "demokratijos".

Putino studentui, 2008 06 23 13:01
Tu, putinoide, tuoj būsi nušienautas. Lauk iš čia, rusiška maita!

Studentas, 2008 06 23 07:54
RW, lansbergiuksti tu nevykes, nori pasakyti jog vienas naikintuvas patruliuojantis tris Baltijos valstybes ir 10 raketeliu sustabdys Rusijos imperinius uzmojus? Jeigu tokie butu Rusija nusienautu tokias raketas nuo zemes pavirsiaus branduolinemis raketomis kartu su tokiais kaip tu.

RW, 2008 06 23 04:59
Oho, kaip sujudo Maskvos agentėliai... Nepatinka, mat, kad pagaliau atsirado šansas įsteigti pirmąją JAV bazę. Išvesdama iš Lietuvos kariuomenę, Rusija nė vienai sekundei neatsisakė siekio vėl čia sugrįžti. O realiai apginti Lietuvą nuo agresijos galima tik vienu atveju: jeigu čia bus JAV karinės bazės. Tai ir tik tai galėtų priversti Rusiją atsisakyti naujos okupacijos planų. Sunku pasakyti, ar pirmoji JAV bazė bus įsteigta dabar, ar vėliau, bet turime gaudyti kiekvieną progą. Beje, ši sistema yra grynai gynybinė, ir jeigu Rusija neturėtų naujos agresijos į Vakarus planų, tai ši instaliacija jai neturėtų jokios reikšmės ir nebūtų prieš ką protestuoti.

Studentas, 2008 06 22 20:55
Belekas,,, pagaliau pradedi mastyti. Tik dar noreciau uzdedi ant kaledinio pyrago paskutine zvakute. Tokios vasltybes kaip Lietuva Latvija Estija ir kitos karo atveju taps karo epicentru ir pagrindiniu militariniu veiksmu lauku jei Rusija jas okupuotu. JEIGU sios valstybes nebutu NATO ir jas okupuotu kad ir ta pati Rusija automatiskai karo frontas nusitestu toliau. Lietuvos infrastruktura nukentetu maziau. O del okupacijos yra tokios organizacijos kaip Jungtines Tautos, tarptautine teise, Europos bendro saugumo ir bendradarbiavimo komitetas, dabar ES ruosiasi kurti bei stiprinti ES valstybiu sauguma ir panasiai, todel net neistojus i NATO Pabaltijos ir kitos ES ir ne ES salys sulauktu pagalbos ir nebutinai is NATO. Net be jokiu papildomu isipareigojimu. Dabar yra truputi vaikiska: begales saugumo organizacija taciau realiai ne viena bent jau pateninkinamai neveikia.

Kitas klausimas ar Rusija is viso okupuotu Pabaltiji ar kitas salis. Sito klausei ? Na is esmes jei atsakyciau i si klausima iseiciau is savo remu ribu nes tureciau tapti pranasu. Tarptautnio konflikto tikroji priezastis ir viesas motyvas dazniai skiriasi. Todel labai sunku ir net pavojinga atsakyti i si klausima. Zvelgiant pro dabarties spektra karo priezasciu galetu buti daug: nuo Irano iki siaures Korejos, nuo Kosovo su Serbija iki Gruzijos ir Abhazijos, nuo Lenkijos ir Cekijos iki Ukrainos ir Gruzijos kaip NATO kandidates, nuo ekonomines krizes iki tarptautines prekybos,naftos vamzdziais suraizgiotos Europos, militarines prekybos ir taip toliau ir panasiai. Taciau is Rusijos puses nera jokio pagrindo kelti karini pavoju nes tai butu nenaudinga paciai Rusijai. Nors as vienam straipsny, tiesa, esu nusvieties jog karinis konfliktas bus ir bus tragiskas nes tai bus branduolinis karas, ir tai ivyks per artimiausius 50-cia metu, taciau kokios valstybes stoves vienam karo fronte dabar pasakyti labai sunku. Tam reikia laiko, viskas keiciasi, keiciasi ir politiniai interesai, pati politika, ekonomika, atsiranda vis daugiau perturbaciju todel kas prades kara sunku pasakyti.

kroo, 2008 06 21 23:29
nekiskit Lietuvos i sita s...

Belekas, 2008 06 21 21:54
Nu Studentai cia tikrai daug tiesos yra tavo zodziuose, bet blin gerai pagalvojus jo jie stengiasi kad nekariautu ju teritorijoj niekas, europoj pristatys ten tu priesraketiniu skydu tada jie yra geruciai nes tipo mum pades apsiginti nuo rusu, ir kaip jau minejau europa taps karo lauku tarp rusu ir jankiu :( , kaip galvoji rusai drystu pirmi pulti?

Studentas, 2008 06 21 18:15
"Vis dėlto tikimasi, jog ateityje JAV priešraketinės gynybos skydas Čekijoje ir Lenkijoje taps sudėtine NATO gynybos sistemos dalimi." =====> pries tai sakinys kalba apie tai jog sios priesraketines gynybos sistemos nepajegios apsaugoti NATO nares. Todel reiketu si sakini pataisyti taip: vis del to tikimasi jog ateityje JAV priesraketines gynybos skydas taps dar viena sudetine JAV gynybos sistemos dalimi.

Akivaizdu jog Amerikos troskulys skaldyti ir valdyti vis gigantiskai dideja. Juk bet kuriuo atveju jei kiltu karas geriau siusti savo pajegas bei suteikti parama karajiaunciu valstybiu teritorijoje, kaip pavyzdziui buvo per pirmaji ir antraji pasaulini kara nei leisti jog karo veiksmai vyktu savo teritorijoje. Jokios raketos nepasieks JAV teritorijos o tai jau yra laimejimas ir laimejimas ne kam kitam kaip kapitalizmui. Akivaizdu, jog Amerika kuria globalia utopija pasauliui uzvaldyti, kurdama "siltnamio salygas" kapitalui veistis savo salyje. Po pirmojo ir antrojo pasaulinio bene labiausiai pasipelne JAV zuvusiuju amerikeiciu saskaita. Suteiktos milijardines paskolos Europai (regis prezidento Eizenhauerio planas ar Trumeno sorry uzkrito) suteike viso labo tik dar didesne galimybe pralobti varginguju saskaita.
Dabar issivysciusiu technologiju amziuje Amerika stengiasi visais budais apsauogit savo teritorija nuo bet kokiu kariniu konfliktu joje. Juk sunku net susivokti jog kilus karui pacioje Amerikoje arabai kuriu 70% visu amerikos investiciju yra pacioje Amerikoje neistrauktu savo akciju neparduotu savo turto ? aisku jog tai skamba vaikiskai naiviai todel galiu drasiai pareiksti jog mes turime garbes gyventi 3-iame kapitalizmo transformacijos laikotarpyje. Si epocha yra pavojinga tuo jog kapitalizmo saknys pradeda issikeroti is zemes pavirsiaus o kad jos nesiudziutu ir neisnyktu imamasi jas saugoti nieko kitu kaip zvanganciais mirti nesanciais ginklais. Stai ir atskleista sio nuodingo augalo paslaptis.

Todel Amerika paternalistiniais budais stengiasi apsimesti jog globoja bei saugo silpnesnes valsybes nors is tikruju saugo savo interesus prisidengdama rupestingosiso pamotees skarele.

Man idomus tik vienas dalykas kiek pigios yra Lietuvos politines prostitutes: Cekijos valdzia uz raketu dislokavima gavo bevizi rezima i JAV, Lenkijos - dar derasi del oro pajegu modernizacijos, o ka Lietuvai mainais pasiulys ??? Jei Lietuva mato kaip alternatyva Lenkijai tai gal ja laiko labiau sukalbama laisvo elgesio valstybe ? retorinis klausimas



Belekas, 2008 06 21 13:51
cia bus tik pretekstas rusam uzpulti Lietuva ir kitas baltijos salis ;)

123, 2008 06 21 11:05
nelabai suprantu kuo yra pagrysta ruskiu baime del viso labo 10 raketeliu ???

Marius, 2008 06 21 08:29
Netiesa, tai pleistas tarp JAV ir ES...Rusija tuo naudojasi.

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (34)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (87)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras