|
B. Obamos ir J. McCaino agitacijų pastangos
2008 09 17

Senatorius Barackas Obama praėjusią savaitę atvyko į vieną iš Virdžinijos vidurinių mokyklų, kad pasidalytų mintimis apie išsilavinimo svarbą. Bet pirmiausia, sakė jis, apžvelgsiu politines realijas.
Kalbėdamas jis ne tik padarė keletą kandžių pastabų apie senatorių Johną McCainą, bet ir apkaltino savo oponentą respublikoną melavimu, įvardijo jo kampanijos retoriką kaip įžeidžiančią Amerikos visuomenę.
Šios atakos tikslas buvo patekti į dienos aktualijas į gausybę kabelinių televizijų žinių santraukų, televizijos reklamų, vaizdo pranešimų spaudai, sensacijų, jau nekalbant apie ne tokius madingus straipsnius laikraščiuose ar reportažus vakaro žiniose. Pasauliui siekta parodyti, ką B. Obama daro, ir kodėl reikia į tai kreipti dėmesį.
Vienas iš svarbiausių iššūkių, su kuriuo susiduria J. McCainas ir B. Obama per paskutines kampanijų savaites, yra siekis surasti kiek galima daugiau komunikacijos kanalų, pakreipti žiniasklaidą sau naudinga linkme, varžytis dėl sau palankių naujienų, kurias rinkėjai seka ir sprendžia, kaip balsuoti. Pasiekta tokia stadija, kad kandidatai nežino, kokios pastangos veikia, tiesiog stebi, į ką rinkėjai kreipia dėmesį ir kuo tiki.
Matthew Dowdas, kuris buvo pagrindinis Georgeo W. Busho perrinkimo kampanijos 2004 metais strategas, sako, kad naujų įtakos būdų ieškojimas ir faktas, kad tiek daug patikimų naujienų agentūrų yra puolamos, rodo, kad standartinių žaidimo taisyklių nebelieka.
M. Dowdas patarė J. McCainui ir B. Obamai, užuot švaisčius pinigus televizijos reklamoms, geriau ruoštis artėjantiems debatams. Dėl to, kad konkuruojančios kampanijos nuolat kaltina viena kitą melu, kai J. McCainas stengiasi diskredituoti naujienų agentūras, rinkėjai nebežino, kuo tikėti. Jie vis labiau nepasitiki kampanijų turgumi, sako M. Dowdas.
Ankstesnė formulė buvo skaidri ir nusistovėjusi. Rinkėjai apie kandidatus sužinodavo per kampanijų reklamas vakarais per žinias, iš to, ką perskaitydavo nacionaliniuose laikraščiuose (pvz., The New York Times ir The Washington Post) ir ypač pirmuosiuose vietinių laikraščių puslapiuose.
Atsiradus tiek daug informacijos šaltinių, senoji formulė, nors ir ne visai žuvusi, nebedominuoja perduodant informaciją ir formuojant nuomonę.
Apibendrindamas M. Dowdas pabrėžė, kad dabar rinkėjai susiformuoja nuomonę iš to, ką pamato savo akimis ir gali įvertinti, todėl debatai kovoje bus labai svarbūs.
Pagal 2008 m. rugsėjo 16 d. International Herald Tribune informaciją parengė Irma Baranauskaitė. |