Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Kitos šalys
 
  Europa turi pasirinkti (30)

Komentarai:

Dziugas, 2008 11 27 21:59
Atsiemu zodzius, kad Rusija nieko nekuria, o tik kopijuoja. Buvau pamirses, kad buten rusai isrado konclagerius ir masinio zudymo mechanizmus.

Studentas, 2008 11 25 20:30
Man regis isnaudotojams kapitalistams kurie pasisavine vargsu zmoniu prakaitu sukurtas pridetines vertes ir del to keliauja i Egiptus, Alzyrus, vazinejasi limuzinais, mercais, valgo ikrus, spinatus galima jausti didesne neapykanta nei Rusijos valdziai.

Ir be to nesuprantu as vieno visuomenes argumento jog Rusija uzsuka kranelius politiniais tikslais. TAIP! Kolegos, jau nuo 19 amziaus europoje ekonominiai sprendimai redukuojami su politiniais, naturalu. Tik ne kiekviena valstybe turi toki ekonomini balansa kuris galetu paveikti kitos valstybes ekonomika. Pavyzdziui, jei Lietuva dabar nebeksportuos parsiuku, mesos, desru ar pieno gaminiu i Rusija ar i kita sali, kas nuo to nukentes? Lietuva? ar Rusija?

Dar daugiau Rusija kaip cia svelniai elegantiskai buvo pasakyta "uzsuka kranelius" kaimyninems valstybems. Taip uzsuka, ir kas? Uzsuka tik po to kai Baltarusija turejo milijoniniu skolu Gazpromui o Ukrainai nori uzsukti nes tui 2 milijardu skola Gazpromui. Kas nors matote ekonominiais santykiais pagristu netikslumu sioje siocialineje sistemoje?

Go Home! To Dziugas, 2008 11 24 06:16
Turite kuom pagrįsti savo teiginį?

liberalas Paulius, 2008 11 24 01:12
Matai, mažai čia aplink Lietuvą valstybių, kurių valdžia gailisi SSRS žlugimo, perrašinėja istorijos vadovėlius ir Staliną genialiu žmogum bando vaizduot, užpuldinėja kaimynines valstybes, užsukinėja ir atsukinėja dujų/naftos kranelius priklausomai nuo kaimyninių šalių vidaus ir užsienio politikos, Iskanderius gabena į Kaliningradą ir pan. Sakyčiau tokia užsienio politika nėra labai graži, anaiptol... Todėl šiek tiek neapykantos Rusijos valdžiai ir atsiranda mumyse. Na, dar ir besočiams turčiams - Kremliaus aprobuotiems oligarchams :)

Bet rusų tautai neapykantos nejaučiu :)

Studentas, 2008 11 23 23:31
man labiau keista Jusu nemeile Rusijai, nei mano meile jai.

liberalas Paulius, 2008 11 23 23:27
Studente, keista ta Jūsų meilė Rusijai, be galo keista.


Studentas, 2008 11 23 23:15
sutinku, korupcijos lygis Rusijoje itin didelis ir su tai bandoma grieztai kovoti. Kiekvienas rezimas turi karciu dygliu badanciu akis, Rusijos socializmas taip pat. Tas rusiskojo socializmo kapitalo pasidalinimas yra salygiskas nereikia suprasti jog jei as uzdirbau 100 rubliu as visiems kam truksta isdalinsiu tiek pat. Ne, tikrai ne. Paziurekite kolegos laida "poli ciudes", vo ten tai yra naturos pasidalinimas :D o jei rimtai tai kapitalo pasidalinimas reiskia valstybes griezta perskirstyma sritims kur labiausiai jo (kapitalo) reikia arba toms sritims kurios is prigimties nera pajegios jo skurti. Sakytumete jog visos valstybes taip dar ne ne visos, yapc ne kapitalsitines. Labiausiai taip daro skandinavai, ypac svedai. Nors svedijoje ir gausu kapitalo ten socializmas uzima kertine valstybes politikos vieta. Kapitalistines kompanijos direktoriaus darbo uzmokestis negali virsyti 8 kartu toje pat imoneje veikincio asmens darbo uzmokescio. Argi neparadoksalu ? koks grozis, kokia elegancija, koks socializmas! del tokio socializmo verta zudyti ir mirti!!! Rusijoje gal ir yra oligarchai bet kokiose posovietinese valstybeje ju nera? as tai vadinu posovietiniu parlamentarizmo sindromu.

Bet kuriuo atveju rusiskajam socializmui yra vietos patobuleti ir jis nera tobulas ar pavyzdinis del laisvai suprantamu priezasciu, taciau tikiu jog ji pavyks sukurti be korupcijos be oligarchijos ar kitu socialistines rinkos ydu.

liberalas Paulius, 2008 11 23 22:57
Na pagaliau, ačiū, studente, už išsamų atsakymą.

Tikrai akivaizdu, kad prijaučiate Rusijos santvarkai.

Na, rusiškojo socializmo teorija turi vieną trūkumą - visuotinę korupciją, kuri kapitalo pasidalijimą itin komplikuoja. Jeigu pastebėjote, Rusijoje atskirtis tarp turtingųjų ir vargšų yra milžiniška. Ženkliai didesnė už į kapitalistinį rojų besiintegruojančios Lietuvos socialinę atskirtį (drįsčiau teigti, kad Lietuvoje su laiku jie tik gerės). Kapitalas su autoritarinės (nepamiršim demokratiško dvoko(beje kodėl dvoko?) valdžios palaiminimu nusėda oligarchų rankytėse, kurie sau linksmai puikuojasi savo turtais, o ne dalina juos vardan teisingumo ir socializmo.

Kita vertus, Putinas ir Medvėdevas pradėjo kovoti su lėšų švaistymų, tik aišku ten kur Rusijos galybė turėtų slypėti - kariuomenėje, kuri pradangina be žinios kone trečdalį jai skirtų pinigų. Bet valdžios institucijų korupcija (visuose lygiuose) tiesiog akis bado. Taigi tas rusiško socializmo kapitalo pasidalinimas tikrai labai jau ypatingas ir primena greičiau kapitalo grobimą iš tų, kurie nemoka/negali/nesugeba jo apsaugoti.

Dziugas, 2008 11 23 22:47
Na bet ir kliedi gi studentas, visai jau pasileido i lankas. Nieko naujo as tavo Rusiskajame socializme/autoritarizme nematau. Tokiu sistemu tarpukariu buvo ne viena, o ir dabar tokiu netruksta (pvz.:Evo Morales). Studente, nepamirsk, kad ruai niekada nieko nekure, o tik savitai (grubiai) kopijavo.

Studentas, 2008 11 23 22:25
1. Autoritarizmo uzuomazgos reiskia tai jog Rusijoje vyrauja stipri vieno asmens valdzia kuriai besalygiskai paklustama. Ar taip nera dabartineje Rusijoje? Aisku grynojo autoritarizmo irgi nera nes dvokia demokratijos priemaisomis. Autoritarizmas siuo konkreciu atveju pasireiskia tuo, jog valstybes galvos isakymai vykdomi be jokiu atsikalbinejimu ar didesnes polemikos (demokratija cia pasireiskia tuo jog prezidentas pries isakydamas klausosi ekspertu nuomones, suinteresuotu grupiu poreikiu ir pan.);
2. Jusu patriotiskumo apibudinimas yra apgailetinas. Kaip zmogus netikintis i Dieva gali suprasti kas yra Dievas? arba leisk paklausiu kitaip - kaip asmuo nesantis patriotiskas gali suprasti kas tai yra patriotas ? Kita vertus iskyla naturalus kklausimas kas bendro tarp patriotiskumo ir socializmo? Ogi labai daug. Ar mafija, nusikalstamos grupuotes gali sukurti patriotiskos salies ivaizdi ? mano izvalga yra labai paprasta - ne, bet anomaliju pasitaiko visur. Siuo atveju patriotiskumas labiausiai issiryskina Rusijos tautos savisaugos aureoleje - santykiu su kitu sociumo dalyviu pagarba, solidarumu, istikimybe.
3.Ligetimumo lygis autoritarinese valstybese yra didziausias, tuo tarpu JAV - vienas maziausiu, isvada: demokratinese valstybese legitimumas (visuotinai pripazinta teise valdyti) yra zemiausias. Jei mes kalbame apie tikraja socialistine valstybe koks jos zmoniu ir valdzios santykis turi buti ? ogi pats didziausias. Kolegos, kaip daznai matome JAV prezidenta jo kadencijos metu ne pries rinkimus vazinejanti po sali ir klausianti kaip gyvena jo tauta, kokios yra paprastos bobutes problemos? na buna buna pasitaiko tokiu ateju, o Rusijoje? Valstybes galva vis ne kas savaite vazineja per 12 laiko juostu pasizmoneti kas vyksta regionuose, gubernijose, kaip vykdoma centrinio stabo politika, ko truksta, kaip pakeisti gal anksciau netobulai priimtus sprendimus ir pan. Jei mes kalbame apie bendraji geri, apie kuri kalbejo Platonas savo veikale "Valstybe" ir kurioje randame komunizmo uzuomazgu, tai velgi busime maloniai nustebinti jog autoritarineje valstybeje vyrauja bendrojo gerio ideja - pirmiausia eina pareigia valstybei, tada teises, vakaru arba kitaip nesocialistinese plotmese pirmiausia eina teise (turbut girdejome legendas apie zmogaus laisves ir teises, teise i lygybe, kas yra totalus nonsensas, lygybes nebuvo nera ir nebus) o tik veliau pareiga, kadangi vakaruose demokratiskose valstybese pirmiau eina teise todel ten pat vyrauja susvetimejimo kulturos vienove. (dabartinis pavyzdys del mokesciu antklodes uztiesimo visioms gyventoju grupems: visos interesu grupes arsiai kyla i kova noredamos pasitenkinti savo laimikiu ir isplesti didesni kasni nuo valstybes skurstancio stalo, o kas butu sociume kuris pretenduoja i bendraji geri- visos valstybes gerove? atsakymas vienareiksmis - visi nurytu karcia mokesciu piliule ir lauktu kol praeis viduriu uzkietejimas). Tuo tarpu tose plotmese kur vyrauja pirmiau teises o tik veiliau pareigos kaip pavyzdziui matyti Lietuvoje arba bent taip jau nortima idiegti kiekvienas reiskia savo teises i tai ko negali buti o pareigos jausmas cia visiskai isnyksta.
4. Autoriteto substancija - visuomenes pasitikejimas valstybes galva, savanoriskas paklusimas jo politikai, kadangi jis yra nacijos vadas. Rusijai reikia stipraus lyderio ir tik stiprus lyderiai gali isgyventi autoritarinese santvarkose (autoritarizmas - sia savoka vartoju salygiskai). Todel ir Putinas arba Medvedevas mano poziuriu turi tautos autoriteto pritarima kitu atveju visa Rusija sugriutu i atskirus regionus.

Taigi kolegos, rusiskas socializmas yra analogo neturinti santvarka zemes pavirsiuje. Tokia santvarka sunku suprasti vakaru pasaulio kapitalistams nes ju pagrindine ideja yra kapitalo kaupimas, socializmo - kapitalo pasidalijimas.

liberalas Paulius, 2008 11 23 21:24
Šiaip, studenčioke, prasivardžiuoti negražu.

Pripažinsiu, kad nuo seno Rusijos liaudis gyveno kur kas bendruomeniškiau negu jų vakariniai kaimynai, tačiau tas bendruomeniškumas su minėtuoju socializmu nelabai ką bendrą turėjo, daugiau su archaišku bendruomeniškumu.

Kita vertus, dabartinis "rusiškasis socializmas" tikrai dvelkia nacizmu (beje, nacizmo apibrėžimą paemėte tikriausiai iš sovietinės enciklopedijos, nes žodžiai "imperialistinė buržuazija" tikrai senais gerais komunistų laikais dvelkė). Autoritarizmo užuomazgų Rusija tikriausiai dar nebuvo mačiusi. Buvo autoritarinė carinė Rusijos Imperija, buvo totalitarinis komunistų režimas, buvo palaida Jelcino demokratija ir vėl Putino-Medvėdevo autoritarizmas (be jokių preliudijų (užuomazgų)). Rusų patriotiškumas - mesianizmas ir šovinizmas (vienas esminių III Reicho užsienio politikos bruožų). Valdžios legitimumas Rusijoje kyla ne iš sąmoningo piliečių pritarimo vykdomai politikai, o iš jų menko išprusimo. Jei tik žmogus bent kiek bendro su humanistinėm vertybėm bei išsilavinimu turi, Rusijoje jis greit tampa disidentu.

Na, o terminą autoriteto substansija tai Jums teks paaiškinti.

Iš tikrųjų, nelabai sugebu aš jūsų apibūdintą Rusiškąjį socializmą šių laikų Rusijoje įžvelgti.

Studentas, 2008 11 23 19:33
Kur dingo liberastas Paulius ?! :D

Dziumbrai, nenusisnekek gi

Alanas, 2008 11 23 18:07
Ot tie primityvus pirmuonis, visai nieko nesupranta, ane Studente. Mane jie irgi labai nervina.. :/

:D :D

Dziugas, 2008 11 23 00:36
"...reiškianti reakcingiausių ir agresyviausių ... sluoksnių interesus."
Kremlius kaip tik ir atstovauja tokiems sluoksniams (KGB, Gazprom, oligarchai...) + dar pamirsai metodiska propoganda ieskant kaltu del Vokietijos, siuo atveju Rusijos nelaimiu (tie patys zydai, JAV, NATO ir t.t.)

Studentas, 2008 11 22 19:28
fašizmas [it. fascismo < fascio - kuokštas, ryšulys, susivienijimas] politinė bendrosios kapitalizmo krizės laikotarpio srovė, reiškianti reakcingiausių ir agresyviausių imperialistinės buržuazijos sluoksnių interesus.

Kur mano pasisakyme konkreciai yra fasizmo bruozu ? :D

Kaip ir sakiau ir minejau, kiekvienas mano atskiras zodis reikalauja atskiro pranesimo nes primityvus pirmuonis neturi pakankama skaiciaus atomu savo makauleje jog galetu ivykius reiskinius savokas adekvaciai ivertinti.

Alanas, 2008 11 22 19:09
Pritariu dziugui... Studente, tu fasistas? :S

Dziugas, 2008 11 22 18:57
Studentui.
Tavo pasakojamas rusiskasis socializmas, viens prie vieno su hitlerisuoju fasizmu.
Vadink daiktus savo vardais. Rusiskasis fasizmas, o ne socializmas. Ir tada isversk savo pasisakyma ir ziurek ka gausi. Pvz.:
Bene vienintele tauta kur fasizmas/nacionalizmas yra pamatine nacijos dimensija

Studentas, 2008 11 22 15:59
Del rusisko socializmo galima parasyti akademini darba kuri ivertintu ne tik profesoriai bet ir akademikai. Visgi labai plestis i situos niuansus ir problematika neturiu teises siuo metu. Visgi rusiskas socializmas skiriasi nuo kitu socializmo formu savo prigimtimi. Bene vienintele tauta kur socializmas yra pamatinis nacijos dimensija. Rusiskasis socializmas siejasi su autoritarizmo uzuomazgom, patriotiskumo jausmu, tikejimu savo valdzia, ligetimumu, autoriteto substancija ir taip toliau. Siuos dalykus miniu ne veltui, taciau kiekvienas is ju reikalauja gilesnio paaiskinimo, kuri kada nors atskleisiu.

Studentas, 2008 11 22 15:58
Tarkim, esmes tai nekeicia. Sakai, vis tiek ikurtum tokia imone kuri neturi analogo ir kurios pasaulyje niekur dar nera, nors tarkim sita tavo kompanija uzsiminetu melynuju smurfu raudonuju uodegyciu perdirbimu.
Kitaip sakant, tavo pasakymas, jog idealizuoti to ,ko nera yra kvailoka, yra mazu maziausiai nelogiskas. .Socializmas yra vertybiu sistema, turinti savo struktura, tikslus, savo principus, normas, laisves samprata, teises savoka ir kitas taisykles. Pavadinkime idealas, kurio mes siekiame. Tavo pasakymas, jog siekti to, ko nera yra kvaila, yra kvailiau nei is viso nesiekti idealo.
Ikurdamas tokia kompanija kurios nera pasaulyje tu pasieki ideala, sukurdamas arba priartedamas prie socializmo palieti ideala. Todel remiantis tavo logika tavo kompanijos isteigimas butu kvailas ir nepelningas, kadangi tokios kompanijos nera pasaulyje ir neimanoma patikrinti ar jinai gera ar ne.

liberalas Paulius, 2008 11 22 13:56
Ne, maksimalaus pelno nesiekčiau. Siekčiau maksimalių pajamų (pelnas=pajamos-išlaidos).

Studentas, 2008 11 22 12:56
gerai, zmogau pries atsakydamas noriu taves paklausti tik vieno klausimo, tik atsakyk trumpai: taip arba ne.
Jei butum verslininkas, siektum kuo didesnio pelno ikurdamas analogo neturincia kompanija kuri nestu tau milziniska pelna?

liberalas Paulius, 2008 11 22 11:48
Tik tiek tenka pastebėti, kad socializmas Europoje stiprus nuo pat antrojo pasaulinio karo pabaigos. Vien ką profsąjungų galia reiškia. Tik tiek, kad tas socializmas tuo pačiu kapitalizmu grįstas. Kapitalizmas nėra tobula santvarka, tačiau juk vien dėl jo pasaulis tiek pasiekė. O gryno gražaus socializmo pasaulis dar niekad nematė, tai dabar idealizuoti, tai ko niekad nematėm yra gan kvailoka. O apie rusišką socializmą aš iš vis nieko apart Jūsų užuominų nesu girdėjęs.

Studentas, 2008 11 22 11:25
Kolega, nors is jusu pripustu zandu tryksta ironijos gusiai, turime sutikti, jog taip - Europa uzvaldo socializmas, ar rusiskas? labai abejoju, bent jau artimiausiu metu tikrai ne!

liberalas Paulius, 2008 11 22 11:10
Ir prasidės rusiškojo socializmo aukso era!
Beje, studente... Pamiršote vieną užduotį.

Studentas, 2008 11 22 08:32
Nezinau, ar pastebejot bet per neseniai vykusi pasaulio virsuniu susitikima Bushas nepaspaude rankos Barosui, ka tai galetu reiksti ?
Pagaliau Europa atmerke akis ir su trenksmu trenke i supuvisi kapitalistini stala, ir suprato jog turi savo ekonomines erdves, savo vertybes, savo zmogaus laisves ir teises!



Alanas, 2008 11 21 12:47
Su kitaip :DDD Su kitais*

Alanas, 2008 11 21 12:46
Gaila, taciau tai yra teisybe... Kol Vakarai neprades su Rusija engtis taip, kaip ji elgiasi su kitaip. Geda ES.

Dziugas, 2008 11 21 10:45
Blogiausia, kad paziurejus u naujaja karta, jokiu permainu tiketis negalima. Gerai tai, kad Rusijoje irgi tokie patys lepsiai auga.

Dziugas, 2008 11 21 10:44
Kad ES yra susiskaldziusi ir silpna jau senai niekam ne paslaptis. Vakarai isgyvena gilia moraline krize del totalaus kapitalizmo ir vertybiu nebuvimo. Putina i valdzia tiesiogiai ir netiesiogiai irgi pastate tie patys oligarchais. Taigi, aciu laukiniam kapitalizmui arba intelektualu trumparegiskumui.

Kęstas, 2008 11 21 09:35
Visiškai pritariu. Liūdna, bet tokia realybė.

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (33)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (87)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras