Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Kitos šalys
 
  Suskaldyta Gruzija: kelio atgal nebėra? (30)

Komentarai:

GRU to L N, 2010 08 16 21:17
Na ne visi, bet gruzinams jie rusiski:)

L N to GRU, 2010 08 16 15:00
Taip, valdžios vakuumo nebūna, vieną liūtą keičia ktias. Bet tikrai toli gražu ne visi liūtai būna rusiški :D

GRU to Anti-soviet, 2010 08 16 14:54
:) su liutu pavarei:D xaxaxa, tik pamirsai kad vienam liutui numirus i liuto vieta ateina kitas liutas, o kaip mes zinom - visi liutai RUSISKI:)


Andrius, 2010 08 16 11:53
"Gruzija yra vienintelė, jos teritorija išskirtinė, tai Kaukazas, Rusijai svarbus regionas, tai vamzdis, tai alternatyvos Rusijos energetiniams resursams, tai laisvė, nepriklausomybė" - Tas vamzdis labai abejotinos reikšmės, neva tai Europa galėtų per Gruzijos teritoriją gauti dujas ir naftą? Atsipeikėk ir pasižiek, kad gazpromas valdo vidurio Azijos valstybių resursus ir net pati Europa atsisako Nabuco. TAi iš kur tada importuoti naftą iš Irano, poto kai Europos valstybės balsuoja už sankcijas Iranui? Tad apie tai, kad per gruziją kažkada eisiantys vamzdžiai sudarys konkurenciją Rusijai nelabai galima.
Gruzija su demokratija turi labai labai daug problemų ir tai ne demokratinė valstybė. Likusio tavo komentaro net nekomentuosiu, tai nesąmonių kratinys, bet, kad Putinas neišsilavinęs - topas.

Anti-soviet, 2010 08 15 23:13
Gruzija yra vienintelė, jos teritorija išskirtinė, tai Kaukazas, Rusijai svarbus regionas, tai vamzdis, tai alternatyvos Rusijos energetiniams resursams, tai laisvė, nepriklausomybė, tam, kad išvedinėti teoriją apie "buferines valstybės" ir Mongoliją kažkokią čia rašyt manau reik dar ir rast panašumų daugiau tarp dviejų valstybių.

Esmė tame, kad Putinas ir jo banditų gauja iš KGB nori, kad Gruzijoje sėdėtų jų žmogus, o kadangi Rusijoje yra ganėtinai sunku su reformom ir laisvėm bei problemos su korupcija, mes jau maždaug galime nuspėti, kaip tas žmogus atrodytų: rusofilas, koks nors veidas kaip Batkos, o elgesys kaip koks Kadyrovas, būtų idealus miksas, palaikyti "tvarką" ir "teisingumą" Gruzijoje.

Esmė tame, kad pasaulis yra vieta, kur konkuruoja. Ne visi yra rusofilai ar motinos Rusijos vaikai, ir kai kam nusišikti ant Rusijos, kai kas randa kitų partnerių ir kitų vietų rasti investicijoms. Kai kam tiesiog norisi gyventi kitokį gyvenimą. Todėl reik tik sveikinti, kad kažkas nori gyventi ir stengiasi gyventi kitaip. Ruseliai - ypatingai ta pilka masė, kur nepasižymi intelektu - turėtų imti pavyzdį iš Gruzinų. Aišku, kad Sakašvilis yra tik pradinukas politikas, jam toli iki rimto politiko, prezidento, jam augti reikia daug. Bet tokie politikai imponuoja - visai kitoks tarkim Batka, Putinas, Kadyrovas. Tai visai kitokio kalibro žmonės: kagėbistai, banditai, vagys, žudikai, teroristai, atsilikę, neišsilavinę. Rusijos problema ta, kad jie galvoja, kad juos mylės tokius, kokie yra, be pastangų. Tiesiog kito kelio Gruzijai nėra: bus teritorijos atiduotos, reformos toliau vykdomos, ir valstybė augs.

Įvyks rinkimai, bus naujas prezidentas, kuris bus protingesnis ir lankstesnis. Per dieną politinis elitas neatsiranda, tas sovietinis - rusiškas netinka, per daug susitepęs ir prasmirdęs betvarke bei korupcija.

O gamtoje Liūtas kažkada žvalus būna, bet po kurio laiko sensta ir atrodo varganai, antilopei nereikia pulti, ji ir taip greitesnė, ar matėte, kad gamtoje Liūtai gyventų amžinai? Ar matėte, kad Sovietų Sąjunga šiandien gyvuoja? Kažkada buvo lyderis, vienas iš dviejų, o šiandien kas? Niekas, senas ir nuvargęs liūtas, kurį reik nušauti, nes vos eina, net antilopės pasirodo žvalesnės ir greitesnės, tik pažiūri į Liūtą ir pasigaili padaro.


Andrius, 2010 08 14 22:52
Jei kalbam grynai apie hipotetinį scenarijų, tai faktiškai Abchazija ir P.Osetija jau nepriklausomos, bet juridiškai dar ne visai, aš nesu tikras, kad ghruzija negalėtų jų sugražinti į savo sudėtį, jei į valdžią atėjęs visai kitas politinis elitas, pvz, prisidėtų prie sąjunginės valstybės kūrimo. Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad nei Rusija, nei P.Osetija, nei Abchazija nekaltina gruzinų tautos, o Sachašvilį.

Vytenis, 2010 08 14 21:00
Matau, kad čia kai kas šaiposi iš mano bandymų teoriškai lyginti Gruziją su Šveicarija. Galiu pasakyti, kad įvairių tarpvalstybinių konfliktų analizėse dažnai naudojamas palyginimo metodas. Aš galiu teoriškai lyginti Gruziją su Šveicarija, nes tiek Gruzija, tiek Šveicarija yra valstybės. Gerai, jei jus netenkina palyginimas su Šveicarija, galiu pateikti dar tris pavyzdžius: Mongolija, Nepalas, Butanas. Gruziją su šiomis valstybėmis sieja tai, kad visos jos yra BUFERINĖS valstybės. Mongolija sudaro buferį tarp Rusijos ir Kinijos, Nepalas ir Butanas sudaro buferį tarp Indijos ir Kinijos, Gruzija - tarp Rusijos ir Turkijos (tuo pačiu ir NATO). Aksioma: jei buferinė valstybė nori išlikti pasaulio žemėlapyje, ji privalo suglausti ausis, elgtis mandagiai, jokiais būdais neprovokuoti konfliktų su didžiaisiais kaimynais, laikytis neutralumo. Mongolija, Nepalas, Butanas griežtai laikosi šios taisyklės. O Gruzija pastaruoju metu elgiasi savižudiškai - akivaizdžiai provokuoja konfliką su Rusija. Ar laukinėje gamtoje kada nors matėt tokį vaizdą: antilopė bando pulti liūtą? Būtent taip elgiasi Gruzija. Dėl to reikia gruzinams kuo skubiau šalint Saakašvilį iš valdžios. Rusų aš nepalaikau, negerai būtų, jei jie visiškai palaužtų Gruziją, bet reikia galų gale suprasti, kad agresyvi Gruzijos užsienio pačiai Gruzijai nėra naudinga.

L N to GRU, 2010 08 14 13:17
Prekyba visada geras dalykas, su tuo sutinku :)
Na Lietuva su Rusija ir taip daug prekiauja. Lietuvos didžiulė eksporto dalis keliauja į Rusiją, o jei ji dar padidėtų tai padarytų Lietuvą tik priklausomą nuo Rusijos, kaip kokią Moldovą, kai vyno nebeįsileidžia ir viskas, valstybei krachas :D aš nenorėčiau kad taip su Lietuva atsitiktų, kam nors gal tai patiktų...
O jei kalbėti konkrečiai apie pieno produktus tai tiesiog Rusijos pienininkų produkcija nėra konkurencinga tai krizės metu avldžia taip siekė apsaugoti savus prekybininkus. Tai net iš Baltarusijos į Rusiją kažkokių maisto produktų siuntas buvo tiap pat sustabdę, o su Baltarusija tai Rusija gerai bendrauja, bet ir tuo atveju Rusijos valdžia norėjo padėti savo maisto pramonei tai tokie dalykai kartai įvyksta.

L N, 2010 08 14 13:09
Jei nebūtų karo tai taip, sutikčiau, kad jei išrinktu kitokių pažiūrų prezidentą tai pagerėtų santykiai tarp Rusijos ir Gruzijos, bet dabar...
Hipotetiškai sumodeliuokim situacija kai ateina naujas prezidentas, kuris iš karto labai pagerina santykius tarp minėtų valstybių. Tai ką toks prezidentas gali sakyti savo piliečiams? Tipo, kad mes esam blogi nes ižiebėm kara, mes buvom blogi nes ir seneu neleidom atsiskirti tom separatistinės respublikom, tai pripažinkim jų suverinitetą ir pasirašykim su Rusija kokį nors savitarpio pagalbos paktą.
Toks prezidentas patiks Ruisijai, bet ne Rusija renka prezidentą Gruzijoje, tai tokio niekada neišrinks. Nereikia če kurti utopinių idėjų, nes kitas Gruzijos prezidentas bus toks pat antirusiškas kaip Saakašvilis, nes kitokio prezidento Gruzijos piliečiai tikrai nerinks.


GRU to L N, 2010 08 14 12:55
As ir nesakau jog gruzinai pamegs rusus, aisku kad nea:) kalba eina apie bizni. Kalba eina ne apie draugystes, o apie bendradarbiavima. Va lietuviai mala suda 20 metu, aiskina kazka, o juk galetu taip neissidirbineti, tai ir rusai tada prie sienu lietuvisku furu su suriais nestabdytu... Ar butu lietuviai islose pinigu -aisku butu, o dbr kas? Tik gedos prisidare ir nuostoliu... Tas pats ir su gruzinais, butu draugave - butu pinigu pasidare, ekonomika pakilus, o gavo - kara ir izoliacija... Suk kaip nori bet taip yra...

Andrius, 2010 08 14 10:53
Pilnaprotis prezidentas turi suprasti, kad Rusija be Gruzijos tikrai išgyvens, o Gruzija be Rusijos sunkiai. Be to Rusijos pozicija šiuo klausimu pakankamai aiški, kad nebus jokių santykių su Gruzija, kol prezidentas Sachašvilis, kai ateis kitas prezidentas santykiai tikrai pagerės, nes tokie santykiai kokie yra dabar nenaudingi niekam, ypač Gruzijai, kuri dabar iš esmės yra izoliuota.

L N, 2010 08 14 01:56
Kai viena valstybė užgrobia kitos valstybės teritorija tai nesvarbu kas bus valdžioje, žmonės ir valdžia nebenori bendrauti su agresore. O jei atejes naujas pilno proto prezidentas vaidintu kad nieko nebuvo ir bičiuliautusi su Putinu ir Medvedevu tai tas prezidentas marionetinis, nes jam nusispjaut i savo tauta. Po tokiu įvykiu, artimiausiu metu, kad ir koks protingas ir taktiškas būtų valstybės lyderis, gerų santykių su Rusija Gruzija neturės. Deje...

Andrius, 2010 08 14 00:15
Nereikia nei marionetės, nei kokio įpatingo prezidento, pradžiai užtektų ir pilnapročio.

L N to GRU, 2010 08 14 00:02
Nejau tu manai, kad Gruzija artimiausiu metu pradės broliškai draugauti su Rusija? :)
Tu draugautum su žmogum, kuris tavo virtuve kokiu nors būdu okupavo ? :D
Po Gruzijos-Rusijos karo ir eiliniai piliečiai nedega meile Rusijai, tai prorusiškos marijonetės į prezidentus tikrai nerinks.

GRU pasekejas to Europietis, 2010 08 13 21:29
Va malonu kad prisipazystat nors, kad rusai isdure gruzinus ir visus beretininkus draugus:) Va nors cia galima pareiksti gerbiamajam pagarba:) o rusai pasieke VISUS uzsibreztus tikslus is sio karo, nauda neabejotina. Net gi kei kurie loja kad rusai ten kazka pridirbo arba blogai kare pasirode - tai nauda irgi, pamate savo trukumus ir tai tik pades daryti reforma (kokia ji bebutu) armijoje. O isvada kokia gruzinai turi daryti yra tik viena - pakasti sakasvili, ir su rusais draugauti, nes amerika juos pardave. Ir gruzinai savo mandarinus ir borzomi i rusija veza o ne i amerika, taip kad durneliai ties gruzinai yra... Kaip ir lietuviai... Lenkai ir tie jau susivoke...

Europidas, 2010 08 13 20:34
Kas čia toks tas "Vytenis"? Gal jo vardas Ivanas? O gal Sergėjus? Vytenis...
Man atrodo, kad Rusija yra panaši į Afrikos valstybes savo atsilikimu ir korupcija, o ne Gruzija į kažką panaši, ir džiugu, kad ruskelių tankai pasiliko atsilikusiose Abchazijoje ir Pietų Osėtijoje, ten galės kartu visi dalintis rusiška korupcija, betvarke ir degtine nemokamai.

Tas regionas, kur Gruzija yra, labai svarbus. Ten eina vamzdis, kurio nori Rusijos imperija. Gruzija faktiškai nuo pat savo nepriklausomybės yra atakuojama Rusijos imperijos. Todėl karas tai buvo finalinis etapas, to 20 metų trukusio tyčiojimosi. Sakašvilis aišku, kad norėjo į ES, NATO, todėl norėjo suvienyti šalį, paimti tuos regionus savo kontrolėn, bet jam nepavyko. Jo klaida, kad jis laikosi įsikibęs tų regionų, nenori paleisti. Kam jam jie? Jeigu vakarai jį priims į ES, NATO, jam nebereik tų plotų. Koks skirtumas? Karas pralaimėtas, bet iš esmės juk Gruzija gali dabar nors ir praradus teritorijas tapt normalia valstybe t.y. su sienom. Reikia pripažinti, kad dabar tokia neaiški būklė palanki Putinui ir jo banditų gaujai iš KGB. Imperija nori neaiškumo, tada nebus pavojaus imperijai, jos sienos bus aplipusios neaiškiomis valstybėmis, kur nėra tvarkos, taigi imperijos priešai tarsi ir lieka toli, toli...Baltijos šalys išimtis. Bet Gruzija? Manau kiti politikai supras klaidas, darys išvadas.
O Ivanas komentaruose lygina Gruziją su Šveicariją, tai palygink geriau Rusiją su Afrika, daugiau rasi panašumų.

L N, 2010 08 12 23:32
Šveicarijos net HItleris nelietė, ten ypatinga valstybė-bakas :) O šiais laikais jej Šveicarija turėtų kaiminystėje Rusija tai nežinia kas butu..
O Rusija neįjungė Abchazijos ir p Osetijos į savo sudėtį, nes tai jau būtų laikoma ne išvadavimu, o aneksija ir tada Rusijos įvaizdis butu dar labiau nukentėjęs. Jei kalbėti apie šių teritorijų statusą tai manau dar nėra aišku koks jis bus. Po kelerių metų jos pačios gali pasiprašyti į Rusijos sudėtį. Ypač tikėtina, kad tai padarytų p. Osetija, nes patys žinote, kad Š Osetija yra RF sudėtyje, tai kaip kadaise susijungė Vokietijos taip gali ir Osetijos susijungt :)

Vytenis, 2010 08 12 22:28
Saakašvilis pats kaltas, kad palindo po tanku. Sprendimą įsiveržti į Pietų Osetiją Saakašvilis priėmė savarankiškai. Tai buvo ne kas kita kaip geopolitinė savižudybė. Jei silpna ir karui nepasiruošusi valstybė nori išlikti stiprių valstybių apsuptyje, ji privalo visais įmanomais būdais vengti, neprovokuoti karo. Puikiausias to pavyzdys yra Šveicarija, kuri savo neutralumo dėka jau šimtmečius išlieka nepriklausoma, nors aplink ją yra išsidėsčiusios tokių stiprių valstybių kaip Prancūzija ar Vokietija valdos. Beje, Šveicarijos gyventojų daugumą sudaro žmonės, kalbantys net keturiomis skirtingomis kalbomis: italų, prancūzų, vokiečių, retoromanų. Ar įsivaizduojat,kas būtų, jei Šveicarijos vyriausybė imtų ginti tik prancūzakalbių arba tik italakalbių interesus? Pakviptų pilietiniu karu. Dabar prisiminkim Saakašvilio poziciją abchazų ar osetinų atžvilgiu. Juk jis juos vos ne valstybės priešais laiko. Saakašviliui rūpi tik Gruzijos "teritorinis vientisumas", osetinams ir abchazams jis nesiūlo nieko, kas suinteresuotų juos gyventi bendroje valstybėje su gruzinais. O Rusija, beje, pasielgė labai išmintingai sutikusi pripažinti tarkim Abchazijos nepriklausomybę (ji galėjo pasirinkti ir kitą variantą - paskelbti Abchaziją vienu iš Rusijos Federacijos subjektų). Abchazijos nepriklausomybės pripažinimas garantuoja amžiną abchazų ištikimybę Maskvai, o ne Tbilisiui. Žodžiu, Saakašvilio sprendimas įsiveržti į Pietų Osetiją, reiškė karinę-politinę Gruzijos savižudybę. Dabar Gruzija yra kažkuo panaši į kitas pasaulio FAILED COUNTRIES. Dar vienas Haitis.

Studentas, 2010 08 12 18:25
gerbiamieji, jeigu yra mananciu kitaip nei studentas ar andrius dar nereiskia kad jie neteisus.

Mumu, 2010 08 12 16:05
Pilnai pritariu 123, o tai rodo, kad NE VISI ("Praktiškai visi pripažįsta...") mano kaip Studentas ir Andrius.Tiesa niekada nebūna viespalvė...

L N, 2010 08 12 15:21
Vien faktas, kad Rusija dalino savo pilietybes abchazam ir osetinam pasako, kad Rusija tikrai prisidėjo prie to, kas dabar ten dedasi...

123, 2010 08 12 11:13
deja andrius ir "studentas" nemato kitu valstybiu apart rusijos.

Anonimas, 2010 08 12 10:25
Perskaitykit atidžiau šias str. eilutes:"padėtis labiau panėšėjo į 1939 m. rugpjūčio situaciją Europoje, kai buvo pasirašytas nusikalstamas Molotovo-Ribbentropo paktas, iš anksto nulėmęs Baltijos šalių ir visos Rytų Europos likimą. Taigi, kalbėti vien apie Tbilisio kaltę dėl prieš dvejus metus įvykusio konflikto, vadinasi, nematyti jo kilimo priežasčių ir motyvų." Taigi, Andriau ir Studente, nereikia lia lia apie vien tik Gruzijos kaltę kare, nes jį išprovokavo rusai

Studentas, 2010 08 12 09:02
Gruzija remia tik adamnkus!!! nes nebeturi draugu daugiau...

Andrius, 2010 08 12 08:47
Realiai tiek JAV tiek ES supranta, kad Abchazija ir Pietų Osetija nebegrįš į gruzijos sudėtį, tai faktas. Praktiškai visi pripažįsta, jog karas prasidėjo nuo gruzijos agresijos. O jei ES ir parašo kokią rezoliuciją, kokią įtaką tai turi tarpusavio santykiams? Jokios, nei kariniam nei ekonominiam bendradarbiavimui, ES šios temos net ir perdaug nekelia į paviršių, JAV apsiriboja pareiškimai, tačiau realiai pripažįsta faktą, Abchazija ir Pietų Osetija nebebus gruzijos dalimi.

L N, 2010 08 12 01:57
Rusija galėjo padaryti taip kaip savo Vytenis, bet tokiu atveju šiuo metu dažnai Rusijoje girdimo žodžio MODERNIZACIJA tikria nebūtų.
Net dabar ES ir JAV važuoja ant ruskiu, kad jie išvažiuotu iš abchazijos ir p osetijos, tai pagalvokim, koks skandalas butu jei visa Gruzija butu užimta :)
Realios naudos negautu niekas, ralūs nuostoliai butu tik pas Gruzija, o globali politinė arena butu sujaukta 10 metų.

Vytenis, 2010 08 11 22:25
Manau, kad rusai padarė strateginę klaidą. Klaida slypi tame, kad jie sutiko nutraukti ugnį vos tik įžengę ir įsitvirtinę Pietų Osetijoje bei Abchazijoje. Prisiminkime tarkim pirmąjį karą Persijos įlankoje. Tada Irako pajėgos įsiveržė į Kuveitą, amerikiečiai irakiečius iš ten išvarė,ir JAV nusprendė neeskaluoti konflikto - amerikiečių tankai sustojo Kuveito-Irako pasienyje. Paskui pasirodė, kad tai buvo klaida. Po daugelio metų amerikiečiams vis tiek teko žygiuot link Bagdado ir nuverst Irako vyriausybę. Rusams taip pat reikėjo nesustot Gruzijos pasienyje. Reikėjo siųst tankus į Tbilisį, pagaut Saakašvilį ir viešai jam išpert kailį.

L N, 2010 08 11 11:55
Po Gruzijos - Rusijos "karo" šių valstybių tarpusavio politika manau dar labai labai ilgai bus įtempti. O mano nuomone Gruzija tikrai nevykdys pragmatiškos politikos su Rusija, per mažai laiko praėjo nuo 2008 m. "karo"..

Mumu, 2010 08 11 11:47
ar Gruzijai reikalinga PRAGMATIŠKA politika Rusijos atžvilgiu? Kaip ir Lietuvos? Abejoju. Prisitaikėliškumas gruzinams nebūdingas

A, 2010 08 11 09:51
Nieko baisaus, kad Saakašvilis dingtu iš posto.Dauguma gruzinų irgi jo nemėgsta. Taip, savu laiku jis įvedė kiek demokratijos, bet pamažu demokratija jo valdyme panašėja į Azerbaidžianą, Turkmėniją, kur kalbos sau, o valdymas vienam

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (33)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (87)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras