Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Rusija
 
  Rusija-2012: Medvedevas ar Putinas? (25)

Komentarai:

fifa, 2012 02 29 08:58
KORESPONDENTE! CIA GI RINKIMAI RUSIJOS SALES ZMONIU ,KUR GYVENA DAUG MILIJONU ZMONIU! ŽMONES RENKA O NE PAC PUTINAS ARBA MEDVEDJEVAS SAVE STATO I PREZIDENTUS.KUO DAUGIAU PRIEŠU MES LIETUVEI TURĖSIM PRIEŠU ,TO SUNKIAU BUS MUMS GYVENTI!

IMHO, 2010 10 20 14:15
labai jau neobjektyviai ča autorius pristato Lužkovą. Juk ir Berezovskis iš pradžių palaikė Putiną, manydamas, kad šis tarnaus jam, o paskui turėjo dumt iš šalies ir tapo jo didžiausiu priešu. TAs pats ir su Lužkovu. "Nislažylis otnošenije" :) Putinas nuėmė šį karaliuką, ir teisiškai buvo už ką. Brazauskodosnumas Kristinos verslui palyginti niekai su Lužkovo dosnumu savo žmonai, tapusiai antra turtingiausia moterim pasaulyje.. bet ar tai atneš jai laimės? tas ego noras daugiau, daugiau... turtų.. valdžios... baigiasi ir daugiau skausmo... daugiau kančios... net bičiulystė su mafija nebepagelbės...

Nebus Medvedevas su Putinu priešininkais. Nepavyks juos sukiršinti jabloko liberalams... manau jiems Medvedevas mestelėjo ape savo teises į Izraelio pilietybę... tai juos turėjo savaip nuginkluoti... mol ir aš toks pat kaip jūs... Čia kažkaip panaši gudrybė, manau, kaip ir Bzežinskių partijos iškėlimas į prezidentus ne tai afrikiečio, ne tai musulmono, ne tai krikšionio... kad nebebūtų galma jo apkaltinti nei rasizmu, nei antimusulmoniškumu ar prarasti krikčionių balsus... bet lojalumas Putinui iš Medvedevo pusės gana ryškus...

Senis to Lodoriui, 2010 10 18 22:34
mano palyginamieji duomenys ne iš piršto laužti. BNP ir dalies pasaulio ekonomikoje augimas -ne vienas ir tas pats, kai gamybos apimtys skiriasi dešimt kartų. Iš kur tu ištraukei, kad Rusijos ekonomikos augimas turi mane liudinti? Auga ekonomika, auga prekyba. Juk aš rašiau, kad priešpriešą laikau kvailyste. Tai šaltojo karo dinozaurų, užgrobusių valdžią Rusijoje ir kitur svajonė. Jie bijo jos netekti. Lietuvos, kaip ir viso pasaulio interesus atitinka saugi, demokratinė, nusakoma, stabili o ne besiblaškanti tarp valstybių-išgojų Rusija. Labai keista, kad daugelis šio ir DELFI ru portalų komentatorių deda labai dideles pastangas įrodyti, kad RUsija nėra ir neketina būti tokia.

Lodorius, 2010 10 18 21:53
"Atotrūkis per paskutinius 10 m. labai ženkliai padidėjo, todėl kai kurie ekspertai jau kalba apie 1-1,5 pr.."
Na kiek as atsimenu tai Rusijos ekonomika auga greiciau nei Jav. Netgi ir didesnis GDP kritimas praeitais metais nelabai ka ir reiske, nes is atmete ekonomika tik vienais metais atgal. O ir ateityje Rusijos GDP augimas bus didesnis nei Jav. ( ar nesutinki? )
Beje, nepamirsk ir apie kitus ekonomikos faktorius.
Kokia Jav skola, o kokia Rusijos?
" Iki I pasaulinio karo Rusijos ir JAV ekonomikos buvo palyginamos "
Palyginamos pagal ka? Pagal GDP? Tai tada pries WW1 ir JK bei Prancuzijos ekonomika buvo palyginama su Jav.
" Pagal technologijų lygį JAV labai toli paliko ir Vakarų Europos šalis"
Nesamone. Galima net nekomentuoti. Nebent tu technologiju lygi sulygini su patentu gavimu.
"Jos ir norėdamos menkai gali padėti Rusijai."
Kurioj cia sriti V.Europieciai tokie atsilike, kad netgi neturi ko RUsijai perduoti?
"JAV ne baisios rusams savo demokratija"
Ne baisios. Bet vat Rusija visikai kitokia salis. Vien ka reiskia tiek daug skirtingu tautu. Bet, beabejo, bus ta demokratija ir Rusijoje. O prie jos jau ir dabar judama. Is esmes jau speju ir 2012 pamatysim dvipartine sistema(?)
" Rusijos atsiribojimas nuo JAV dirbtinis ir kvailas."
O kur ta atsiribojima radai? Abi valstybes skirtingose srityse jau senai bedradarbiauja, o ir rusai jokios neapykantos Amerikai nejaucia.

Ir pabaigai. Nenoriu taves liudinti, taciau butent amerikos , Vokietijos bei Prancuzijos kompanijos dalyvaus Rusijos modernizacijoje. Patikek manim jos tikrai turi ka pasiulyti Rusijai. Nebus jokio staugimo, nebus jokios priespriesos, nebus jokiu zmogaus teisiu. Resursai ir pinigai i Vakarus, technologijos i Rytus.

Senis, 2010 10 18 21:03
Situaciją kuri bus po 50 m. įvertins mūsų palikuonys. Tendenciją nusako nueito kelio palyginimas. Iki I pasaulinio karo Rusijos ir JAV ekonomikos buvo palyginamos pagal galią- skirumai buvo, bet ne tokie esminiai kaip dabar, kai JAV ekonomika sudaro apie 20 pr. pasaulio ekonomikos, o Rusijos - mažiau 2 (dviejų) pr. Atotrūkis per paskutinius 10 m. labai ženkliai padidėjo, todėl kai kurie ekspertai jau kalba apie 1-1,5 pr.. Pagal technologijų lygį JAV labai toli paliko ir Vakarų Europos šalis. Jos ir norėdamos menkai gali padėti Rusijai. JAV ne baisios rusams savo demokratija - jie pagal mentalitetą laisvi žmonės, o jų tradiciškai bijantiems netekti valdžios valdonams, kurie bijo demokratijos, nes tokiu atveju jų nevykęs valdymas būtų atitinkamai įvertintas rinkėjų. Jiems svarbu valdyti, o kokią, modernią ar atsilikusią, Rusiją, matomai, ne tiek svarbu. Drįstu teigti, kad rusai mano kitaip - jie nuo Petro I veža savo vaikus mokytis į Vakarus, kopijuoja juos. Rusijos atsiribojimas nuo JAV dirbtinis ir kvailas.

GRU pasekejas, 2010 10 18 17:43
Vat as irgi neikertu, kur cia susipriesinimas su vakarais? Susiproesinimas su amerikonais - gal, bet amerikonai apskritai ne ES ir nera visi vakarai... Ir vertinti galima bus po 50 metu, taip kad ner cia ko sakyti, kad pasirinktas kelias yra neteisingas. Modernizacija aisku vyktu greiciau prie "DEMOKRATIJOS" kaip visi labai nori, bet tai reikstu Rusijos pardavima vakarams, Putino variantu - aisku vyks leciau, bet uztat bus islaikytas svorio ir itakos centras savose rankose... Modernizacijai pades ta pati vakaru europa - italija, prancuzija, vokietija - tie kuriems nusibodo amerikos protektoracija, o rusijai siuloma tapti amerikos vasale? As aisku ne specialistas mentaliteto klausimais - bet manau rusai greiciau nusisaus, o siuo atveju geriau gyvens kaip gyvena nei leisis buti "dmokratizuojami ir modernizuojami" amerikieciu...

Lodorius, 2010 10 18 17:01
Na gerai patikslinsiu klausima: o kas yra ta ES ir NATO?


Senis to Lodoriui, 2010 10 18 13:58
Vakarai- tai ES, NATO, Japonija. Visose trijose kryptyse - nesėkmė. Rusijos santykius su NATO iki šiol formuoja Putino ambasadrius antivakarietis kraštutinis nacionalistas Ragozin, sutarties su ES nėra, santykiai su Japonija juda priešinga Rusijos ilagalaikiams interesams kryptimi. Pastarojo meto nežimūs pakitimai Rusijos politikoje patvirtina, kad Putino antivakarietiškumas žlugo.

Lodorius to Senis, 2010 10 17 20:56
"- jis atgaivino priešpriešą su Vakarais"
Vakarai cia kas tokie? Vokietija su Prancuzija ? ar galbut Italija? Tarp ju ir Rusijos yra priespriesa?

Senis to EU, 2010 10 17 19:56
ką Putinas padarė Rusijai tamsta tikrai nesuvoki - jis atgaivino priešpriešą su Vakarais, nubloškė ją atgal ne aršiau kaip į devintąjį dešimtmetį. Tai trukdys Rusijos modernizacijai, ji užsitęs ir dar ilgai neišspręs pagrindinės- Rusijos techologinio atsilikimo nuo Vakarų problemų. Taip nesielgė nei jo idėjinis vadas Stalinas SSRS industrializacijos laikais, nei Chruščiovas priverstinio "atšilimo" laikais. Politikoje Putino dešimtmetis -tai Rusijos draugų praradimo dešimtmetis. Po 50 m. Rusijos žmonių jis bus įvertintas (jau vertinamas) kaip prarastas, puikių galimybių neišnaudojimo dešimtmetis.

to eu, 2010 10 14 14:25
ka putinas padare del rusu tai ivertins po kokiu 50 simt metu nes daba tai nesuvokiama protu,, jis jos ne tik kad nepardave jankiu imperelistam bet ir daug ka susigrazino ka jelcinas buvo pardaves

EU, 2010 10 12 21:58
Čia tas mitas pastoviai skleidžiamas, kad Putinas sugebėjo išvesti Rusiją iš krizės 1990 metų. Jeigu šiek tiek sugebėjimų yra atsiversti internete bent jau wikipedia, tai pamatysite, kad naftos kainos kaip tik pradėjo kilti ir BVP pradėjo tuo pačiu augti, todėl čia Putinas įtakos neturėjo. Atėjo laisva rinka, prasidėjo didžiuliai pinigų atėjimai ir išėjimai ir pajudėjo viskas. Kuo čia tas Putinas pagelbėjo? Faktiškai KGB ir komunistai ir privedė šalį prie tokios padėties apgailėtinos, nes kūrė utopiją. KGBistas Putinas dalinai atsakingas už tą utopiją. O kad jis padarė stebuklą, tai mitas. Žmogus negali vienas visko padaryti, čia ir Stalino mitas remiasi ta pačia logika. Kad jis laimėjo karą. Caro fenomenas Rusijoje vis dar labai populiarus, kai ne aplinkybės lemia, o caras, kad šalyje tvarka, nors pas kaimyną gal ta tvarka 100 kart aukštesnio lygio. Tai taip gaunasi, kad pas mus gerai, bet gali būti ir blogiau. Čia taip reik galvoti jei nori būti sėkmingas? Jeigu galvosime, kad pas mus gerai, bet gali būti dar geriau, tai tada tikrai būsime sėkmingi. O Rusijoje galioja toks stovis, kad pas mus yra kaip yra, kas kaltas neaišku, o jei pagerėjo, tai caras Putinas dėl to nusipelnė. O jei kažkas pasikeis tai vėl bus labai blogai. Tai kur čia logika? O gali būti, kad ir dabar nėra gerai viskas ir Putinas to priežastis? Čia atsilikęs caro šalies mentalitetas kaltas. Esmė yra galvoti, kad kalti dėl blogos padėties yra kažkas, o ne sėdėti ir galvoti, kad jei ne caras bus dar blogiau. Jei ne caras, tai bus geresnė valdymo forma ir bus didesnė tvarka, o kol caras bus, tol vienaip ar kitaip ten bus betvarkė, nes nebus politinės konkurencijos ir apgailėtinai atrodo ta konkurencija tarp dviejų klano narių, nes sėdės Putinas iki pensijos, tada užleis sostą Medvedkai, o tada .... ir taip toliau. Čia vėl nėra vietos tobulėjimui, per tą laiką pasaulis pasikeis. Esmė tame, kad konkurencija yra gerai, ne būtinai laukinė, bet sveika turi būti konkurencija. Kai klanas vienas valdo, nieko gero nebus. Caras, Putinas, ar dar kas ar komunistų partija, tai yra vienas valdovas šalyje. O kai vienas valdo, tai jam vienodai kaip jis valdo, jei kas blogai bus, tai suras kad kaltas koks nors meras ar dar kas. Bet čia sistemos kaltė o ne vieno žmogaus kažkokio.

mumu, 2010 10 11 20:59
nesimato kad pestusi putino aplinka su medvedevo
imho bus isrinktas putinas
ten greiciau pestynes buldogu po kilimais
tarp surkovo ir secino klanu
ponas putinas lik virs ju stovi, sutikciau su stratfor nuomone
o medvedevas vaizduojamas, kad jis gyvas ne politinis lavonas


Lodorius, 2010 10 11 20:18
"Zmones balsuos uz Putina ar Medvedeva ar ka kita vien delto, kad sie zmones, ir ju partija, sugebejo istraukti rusija is duobes kurioje ji buvo 90aisiais."

Visiskai sutinku. Taciau kuo toliau , tuo daugiau balsavimo teise igyja zmoniu, kurie neatsimena tos krizes. O ir siaip prie gero gyvenimo greit priprantama, norisi dar geriau. Netgi dabartiniai 40meciai, kurie pergyveno ir 91 ir 99 metus, priprato prie naujos Rusijos bei tikisi is Putino dar daugiau ( ko jis is esmes negali duoti, bent jau kol pasaulyje yra ekonomine krize).

"o rimtos opozicijos nera ir nebus"
Na dar iki 2010+2+6=2018 tikrai nebus. Bent jau as tikiuosi jog Medvedevas issedes antra kadencija, Rusija istos i WTO, ir is dalies (o gal ir pilnai) modernizuosis. O vat 2018, vis tik laukiu permainu.(Turiu omeny gal but net ne politines idealogijos, o butent kadru kaitos).


GRU pasekejas, 2010 10 11 15:40
Zmones balsuos uz Putina ar Medvedeva ar ka kita vien delto, kad sie zmones, ir ju partija, sugebejo istraukti rusija is duobes kurioje ji buvo 90aisiais. Minejot demokratijos istroskusi jaunima - jo yra visur, dazniausiai tai filosofijos studentai daunai kurie rengia protestus, o rimtos opozicijos nera ir nebus, kol valdatys zmones, siuo atveju vadinamasis tandemas duoda rusams tai ko jie nori - jog Rusija vel yra "DERZAVA"

Lodorius, 2010 10 11 15:13
Na taip 64metai salyginai nedaug, bet tik tada jei nera jokiu problemu su sveikata. (kolkas cia paliekam klaustuka). Bet visgi as kalbu ne tik apie sveikata, bet ir apie pvz: pazintys, bei protines savybes, kurios senejant irgi silpneja. O ir laikas veikia pries Putina. Daugiausia uz ji ko gero balsuoja 35-60 metu zmones. Jaunesni istroske demokratijos, senesti komunizmo. Ir kasmet i ta 35-60 grupe patenka vis kiti zmones, kuriems Putino idejos svetimos. (Beje, apsiskaiciavau. Po antros Medvedevo kadencijos Putinui bus 66metai. Juk rinkimai 2012 + 6 metai). Nereikia pamirsti jog po 8 metu (2012+6) balsavimuose dalyvaus labai daug zmoniu, kurie augo butent kapitalizmo salygomis, kuriems artimesnes bus liberalu idejos.

L N, 2010 10 10 13:31
Zinok, pakeisti galingiausią valstybės žmogų neužtenka, kad jis būtų pasenęs, tuo labiau Rusijoje. Rusijos žmonės balsuotų tik už tą kandidatą, už kurį jiem liepia balsuoti Putinas. Tai jo tikrai niekas neaplenks rinkimuose. O net jei jis nebeskraidytų lektuvais tai rastų kaip save parodyti per TV. O kalbant apie amžių (64 metai) tai manau pasaulyje tokio amžiaus prezidentų ir aktyviai politikoje veikiančių žmonių yra lb lb daug.

., 2010 10 10 12:22
Putinui dabar trauktis iš politikos būtų šiek tiek per anksti. Putinas pačioje Rusijoje turi priešų jog turbūt kažkas ir laukia kol jis susilpnės. Būtų įdomu pamatyti kai visa jo vykdyta politika atsigręžtų prieš jį patį(kalėjimai etc.)

Lodorius, 2010 10 10 12:17
Na jis gal ir neatsisakytu, bet budamas 64metu zmogus tampa ne toks jau ir lankstus. Ypac tai nepatiks verslui. Manau ne problema ji bus ir pakeisti. Juk jo uzugaryje FSS, jau greitai irgi prasides kadru kaita, kas atves ten jaunesius, ne tokius Putinui paklusnius zmones. O ir ,sakykim, patys rusai, nepalaikys seno prezidento. Dabar jis salyginai jaunas : skraido lektuvais bei gesina gaisrus. O ka jis darys 64 metu?

Nors as aisku neatmetu tokio scenarijaus. Bet tai tikrai butu labai nenaudinga ne tik Rusijai, bet ir visoms post SSRS valstybems.

L N, 2010 10 09 23:19
64 metai prezidentui tikrai nėra daug. Pažiūrėjus į Baltarusiją tai ten batka irgi ne antžmogis, bet manau neatsisakytu prezidento kedes net 94 metų būdamas.

Lodorius, 2010 10 09 18:14
"1) Medvedevas 2 kadencijas, tada Putinas 2 kadencijas"
Ei, Putinas gi ne antzmogis. Dabar jam 58metai. Po 2os Medvedevo kadencijos jam bus 64metai. Klausimas ar jis pats nores dalyvauti politikoje tokio amziaus(dvi kadencijos - 76metai). Juk dabar ne Sovietu Sajunga. Antrojo Andropovo nebus.

Nors siaip bendrai su tavim sutinku. Visi tavo isvardinti scenarijai gali issipildyti.

L N, 2010 10 09 17:06
Tai Putiną išrinkus prezidentu tandemas nesubyrės. Gi liks laisva ministro pirmininko kėdė. Medvedevas gali joje pasėdėti dvi kadencijas ir vėl grįžti į prezidento postą, bet iki to dar lb toli tai sunku kanors konkretaus numatyti, nes Putinas gali rasti kitą žmogų šiam reikalui. Mano nuomone yra keli scenarijai kam gali priklausyti prezidento kėdė žiūrint į ateitį. 1) Medvedevas 2 kadencijas, tada Putinas 2 kadencijas, Medvedevas 2 kadencijas ir t.t. 2) Medvedevas 1 kadencija, Putinas 2 kadencijos, Medvedevas 1 kadencija ir t.t. Nors Medvedevas gali būti pakeistas kitu asmeniu, bet scenarijai tokie patys lieka. O kuris iš jų pasitvirtins 1 ar 2 tai palauksim ir pamatysim.

Lodorius, 2010 10 09 14:29
O kodel tandemas butinai turi subyreti? Tokiu paciu principu kaip dirba dabar, dirbs ir per antra Medvedevo kadencija. Beje, nereikia pamirsti, kad FSB bei dauguma itakingu zmoniu Rusijoje palaiko butent Putina, todel vargu ar Medvedevas isdrys konfrontuoti.

O ir pats Putinas nemegsta buti nuspejamu. Juk niekas nesitikejo Medvedevo prezidento poste. Tokiu paciu principu viskas vyks ir 2012 metais. Galima rasyti begale analitiniu straipsniu, taciau esu 100 procentu issitikines, jog viskas ivyks visiskai kitaip nei buvo spejama.

L N, 2010 10 09 13:40
O kodel Putinui nesiekti prezidento posto? Juk jei Medvedevas bus išrinktas dar vienai kadencijai tai Putinas gali nebevaldyti situacijos.

Lodorius, 2010 10 09 09:50
1) Medvedevas lieka prezidentu, Putinas- MP. Ir kam gi Putinui siekti 3 kadencijos? Juk jam ir dabar neblogai sekasi valdyti Rusija, turint omeny, kad visi svarbus sprendimai priimami su jo pritarimu. O ir siekiant trecios kadencijos jis kaip reikiant sugadintu savo autoriteta pasaulio akyse.
2) O galbut bus 3 kandidatas i prezidentus?

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (1)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras