Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Kitos šalys
 
  „Arabų pavasaris“: įvykiai, opinija, perspektyvos (32)

Komentarai:

Bronius, 2013 01 15 15:19
Labai idomi politika Arabu salyse, kogero del USA dolerio kurso nuolatinio mazejimo tai ivyke ir karines agresijos Irake

nepamirskit , kad, 2011 02 28 21:51
„Arabų pavasaris“- ruduo Izraeliui

E to LN, 2011 02 26 17:55
Apie kokią tu "JAV kaltę" kalbi? Aš akivaizdžiai pateikiau ideja, kad JAV užsienio politika manipuliuoja politiniais aktoriais siekiant gauti maksimalų kiekį naudos. Tačiau keičiantis globaliai politikos scenai JAV būdinga keisti partnerių puses(įprastas reiškinys diplomatijoje). Kas keista yra tai, kad JAV nedavė jokio spaudimo Mubarakui taikiai keisti valdžią. O kategoriškai pareiškė, kad Mubarakas privalo atsistatidinti. Jeigu nori likti neutralus, neturi pasisakyti, kurią pusę palakai, ar net reikalauti vieno ar kito politinio pasikeitimo.
Su Mubaraku Egiptas buvo politiškai stabilus, turėjo taikos sutartį su Izraeliu. Tačiau kas budinga Afrikos revoliucijoms yra tai, kad jos sukuria "power vaccuum", kuris dažniausiai yra užpildomas žymiai prastesniais aktoriais.
Negalima sakyti, kad visos valstybės buvo neutralios. Iranas palaikė Egipto revoliucija, kai tuo tarpu Izraelis atvirai išreiškė savo palaikymą Mubarakui.

Skirtumas tik tas, kad tiek Jav tiek Izraelis nepalaikė vienos nuomonės, nors abi valstijos yra puikios partnerės.

L N to hosni, 2011 02 26 02:05
Na čia jau kaip žmogus pats interpretuoja veiksmus taip ir atrodo. Man atrodo, kad kitos valstybės nepalaiko konkrečios pusės, kol neaišku kas laimės, kad po to nebūtų nejauku bendrauti su laimėtojais, kurių nepalaikė. Tokia jau ta diplomatija...

hosni 2 L N, 2011 02 24 23:38
na taip, bet žinant didelį vakarų valstybių lyderių (bent jau dalies jų) entuziazmą reikštis panašiom progom (siūlant, peršant, eksportuojant demokratiją), šiuo atveju manau net ir neutralumas kaip toks yra labiau Hosnio palaikymas nei kad nesikišimas

L N to hosni, 2011 02 24 17:49
Tai visos rimtos valstybės tik tą ir tedarė, kad murmėjo ir skelbė abstrakčius pareiškimus tiek Mubarko, tiek revoliucionierių adresu, o tai ir yra laikytis neutraliai.

hosni 2 L N, 2011 02 24 10:30
Dėl neutralios pozicijos drįsčiau pasiginčyti. Per 30 valdymo metų Hosni spėjo susibičiuliauti su daugelio valstybių vadovais tiek tarptautiniu, tiek ir asmeniniu lygiu. Vien dėl to Egipto protestų metu (01.25 - 02.11) Europos ir JAV lyderių pastabos Mubarako atžvilgiu labiau priminė "pamurmėjimą "iš reikalo"".

Šios nuotraukos labai tiksliai atspindi Vakarų valstybių lyderių reakciją Egipto įvykių atžvilgiu:
http://www.foreignpolicy.com/articles/2011/02/01/everybody_loves_loved_hosni

L N to E, 2011 02 23 23:29
Visos valstybės arabų revoliucijos metu palaikė neutralią poziciją. JAV, Rusijos, Prancūzijos ir visų kitų valstybių požiūriai buvo identiški - kad arabų šalių vyriausybės nepralietų kraujo ir vykdytų politines reformas. Bet tokie kaip komentatoriai "E" mato visur tik JAV kaltę. Eilinis lėkštas komentaras be jokių argumentų...

to E, 2011 02 23 23:05
JAV uz demokratija pasisako nebent viesajame diskurse, ir tai suvokt tiesmukai butu labai naivu. is esmes JAV visu pirma vadovaujasi ekonominiais ir politiniais interesais, kuriu naudai, jei prireikia, galima remti ir ivairias diktaturas (kas buvo, yra ir bus daroma - pavyzdziu pilna pradedant tuo paciu husseinu, ibn ladenu, mubaraku ir baigiant visa kruva kitu veikeju).
kalbant apie JAV parama Mubarakui, mano nuomone, amerikieciai ji reme iki paskutines akimirkos, kai pamate, jog sioje situacijoje nebegales islipti "sausi"

E, 2011 02 23 20:23
Kodel, JAV palaike Mubarako atsistatidinima?
Labai paprasta, juk JAV visada atsuka nugaro savo seniems biuciuliams, binladenai, huseinai, iranas, gruzija ir dar daug daug. Kai tik pajunta, kad nenorima dalis informacijos gali isplusti i placiuosius vandenis JAV tuoj pat atsigrezia :)) Nepamirskite, JUK JAV islaivsino Iraka ir pasisako uz demokratija, tai kaip cia dabar jiems palaikyti Mubaraka?

Andrius, 2011 02 23 12:28
"JAV Egiptui kasmet skirdavo finansinę paramą (kuri, beje, tikrai buvo nemaža)." 1,3 mljrd. dol vien kariuomenei. Pritariu vyteniui.

Vytenis, 2011 02 22 22:33
"Galima itarti, kad uz visko stovi JAV, bet koks galutinis tikslas - kol kas pasakyti sunku."

Jungtinės Valstijos buvo mažiausiai suinteresuotos pokyčiais Egipte. Mubarakas buvo senas Vašingtono sąjungininkas. JAV Egiptui kasmet skirdavo finansinę paramą (kuri, beje, tikrai buvo nemaža). Egiptas valdant Mubarakui negrasino Izraeliui karine jėga. Žodžiu, valdant Mubarakui Egiptas buvo ištikimas Jungtinių Valstijų sąjungininkas. Manau, kad politinę krizę Egipte sąlygojo ne tiek išorės, kiek vidiniai veiksniai. Egipto valdžia beveik nesirūpino socialinės atskirties problemos sprendimu. Skurdas ir nepritekliai privertė mases sukilti. Jei valdžia nesirūpina masėmis, tai visai tikėtina, kad po kurio laiko jos sukils (tai yra universalus dėsnis). Mubarakas tegali kaltinti pats save. Dabar svarbu, kad valdžios Egipte nepaimtų islamo fundamentalistai. Šiaurės Afrikos talibanizacija niekam nebūtų naudinga.

L N to GRU pasekejas, 2011 02 22 14:35
Pritariu.

GRU pasekejas, 2011 02 22 11:22
Xebra, nu jus pavarot, dbr perversma egipte koks jis buvo galejo surengti ir STT, nes ten jau buvo viskas gatava. Cia viskas prasidejo nuo ekonomines krizes, kai kainos soktelejo, nedarbas ir panasiai. Paskutinis lasas buvo sausra Rusijoje, ir draudimas exportuoti grudus, kas pakele kainas duonai butent tose salyse kurios importuoja daugiausiai grudu- o butent Egiptas, Tunisas, Alzyras ir t.t. O zmones ten biski sustresni nei lietuvoje, paime ir nuverte, bet ar tai ka nors keicia??? Ne juk, kainos duonai nenukris... Ateis sekantis ten vadovas, ir ka jis pakeis, ogi nieko. Esme tame, kad Pietus greitai badu mirti prades, o sis perversmas naudingas gali buti tik fanatikams musulmonams, nes tik jie gali "duoti", bent jau lozunga kuris miniai patiks - musk amerikona gausi duonos:)o palauke pamatysim tik viena, kaip soti siaure bandys atsiriboti nuo badaujanciu Pietu, kur nepasitenkinimas liesis per krastus!

raulys, 2011 02 22 01:01
reikia dar laukti ir laukti

Lodorius, 2011 02 21 21:41
Na tikrai abejoju ar rusai issdristu paremti Tuniso opozicija. Tokie Rusijos veiksmai sugadintu santykinius ne tik su Izraeliu ir Jav, bet ir su Prancuzija ir Italija.

"Nesuprantu vieno dalyko, kodėl JAV norėtų nuversti Mubaraką?"
Barack Obama: Hosni Mubarak Must Resigns Now.
Na is to, kad Obama paprase Mubaraka atsistatydinti, galime spresi, jog Jav nebuvo patenkintos Mubaraku.

Nors, beabejo, gali but, jog tai ne CZV darbas. Galbut Kinijos? Na bet tu, Andriau, teisus, reikia palaukti, kas ateis i valdzia, o tada jau spresime, kam buvo naudingas perversmas



to Spec ir pritariantiems, 2011 02 21 20:34
"2011 02 21 18:01 "Informaciją" susiraskit naujienų tinklalapiuose, o čia apžvalginis/analitinis straipsnis, o ne žinių reportažas. Įvykiams besikeičiant tokiu greičiu iš tikro įmanoma ir pasenti..."

joa, ypac palyginimas su Rytu Europos valstybemis:))) zaibisku greiciu paseno:)))

Jonis, 2011 02 21 19:37
Sutinku, kad rusai nelabai pajėgūs surengti perversmą iš karto Egipte, Tunise bei Libijoje, bet to ir nereikia – užtenka tik kelias dienas paremti Tunise įsiplieskusius neramumus. Dėl visose Afrikos arabų šalyse tvyrojusios socialinės įtampos ir didelio nedarbo tarp jaunų žmonių, kurie buvo pagrindiniai tų neramumų „varikliai“ (ten gyventojų iki 20 metų yra 64%) tie neramumai išplito savaime. O ką rodo tai, kad neramumai neplinta Katare ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Šiose šalyse gyvenimo lygis yra aukštas, socialinė atskirtis vis tik mažesnė, nors jose yra ir monarchijos, ir valdo jos gana seniai.

Andrius, 2011 02 21 19:14
Nesuprantu vieno dalyko, kodėl JAV norėtų nuversti Mubaraką? Juk tai amerikiečių svajonė, geresnio prezidento jie surasti tiesiog negalėjo, dabar jie turės ieškoti naujo sau lojalaus generolo, o rengiant rinkimus tai bus nelengva padaryti.
Kitas variantas Iranas. Amerikiečiams labai naudinga būtų pakeisti rėžimą, bet Iranas labai stabili valstybė, kadangi, absoliučią daugumą gyventojų sudaro, antivakarietiški Šiitai.
Abejoju, kad tai JAV darbas, bet reikia palaukti ir sužinot kas ateis į valdžią.

Lodorius, 2011 02 21 19:02
Jav naftos kainos augimas yra naudingas, kadangi nafta yra pardavinejama doleriais. Didesne kaina - didesne dolerio paklausa.
Naudinga ji ir Rusijai, bet ,as manau, Mongol yra teisus rusai yra nepajegus surengti perversma Egipte, Tunise bei Libijoje. O netgi jei rusai ir dristu bandyti daryti toki perversma, labai greitai juos apramintu Izraelis ir Jav.

bumbulas-redaguotas, 2011 02 21 18:35
samokslo teoriju salininkai, izvelgia uz sito ilgus ir lipnius JAV pirsciukus. Logika,- uzsukti energetinius kranelius evropai (ir kitaicam, jei dar pavyxta kartu). Euro zona istinka jei ne ekonominis kolapsas, tai bent problemos didelis, investuotuojai bega i baxa, kuris po kurio laiko hyperinfliuojamas
na dar prasideda taip troxtamas JAV III pasaulinis, kuriame taskosi visi iskyrus JAV, kuri isikisa finalineje stadijoje, sutvarkydama reikalus kaip jei naudinga

bumbulas, 2011 02 21 18:30
samokslo teoriju salinikai, izvelgia uz sito ilgus ir lipnius JAV pirsciukus, logika uzsukti kranelius evropai ir kitaicam, jei dar pavyxta zaodno euro zona jei ne ekonominis kolapsas, taio bent problemos didelis, investuotuojai bega i baxa, kuri po kurio laiko hyperinfliuojamas

L N to mongol, 2011 02 21 18:27
Man asmeniškai atrodo, kad ten vidinės priežastys tai lėmė. Nes Tunisas, Egiptas tai buvo geruose santykiuose su JAV ir kam jiem juos versti, nes po to į valdžią gali ateiti fundamentalistai. Manau arabam tiesiog užkniso gyventi tokio rėžimo valstybėse.

Spec ir pritariantiems, 2011 02 21 18:01
"Informaciją" susiraskit naujienų tinklalapiuose, o čia apžvalginis/analitinis straipsnis, o ne žinių reportažas. Įvykiams besikeičiant tokiu greičiu iš tikro įmanoma ir pasenti...

mongol to LN, 2011 02 21 17:50
Visiskai neskiriu Rusijos ir JAV. Tiesiog Rusija pagrinde veikia nvs erdveje (ir papirkineja, ir spaudzia), o artimieji rytai yra tradicine JAV itakos zona. Ir vis tik cia per rimta operacija Rusijai dabartiniu metu. Ji tiesiog naudojasi situacija. O del naftos kainu - reikia skirti JAV kaip valstybe ir transnacionalini kapitala. Karas Irake JAV kaip salliai buvo nenaudingas ir beprasmis, bet kariniam kompleksui kuris dar Eizenhaurio teigimu yra valstybe valstybeje , labai pelningas. Mano pagrindine mintis tiesiog, kad kazkas uz viso to stovi, o ne siaip sau atejo.

L N, 2011 02 21 17:43
Tokie kaip mongol mano, kad visos pasaulio negandos yra organizuojamos JAV. O labiausiai tai patiko mongol teiginys, kad JAV naudinga kelti naftos kainas. Pvz ar tau labai naudinga kai kyla šildymo kainos ? :D

pritariu spec, 2011 02 21 16:26
išties net nemalonu skaityt, kai akis bado pasenusi informacija.

"Arabų pasaulis, į kurį jau daugiau kaip mėnuo nukreiptos pasaulio akys, kaip ir prieš 12 metų Rytų Europos šalys, atrodo, bunda iš daugelio dešimtmečių autoritarinės priespaudos, žmonės pavargo nuo socialinių, ekonominių problemų, nuo nuolatinio nepritekliaus, didelės korupcijos, teisingumo nebuvimo."
čia tai išvis viršūnė... turėkit sąžinės bent perskaityt straipsnius prieš publikuodami...

Jonis to mongol, 2011 02 21 16:16
Sakai, neturi pajegumų? Juk armijos tam nereikia, o vieną-kitą "atliekamą" milijoną dolerių surasti - jai paprasta. Tuo labiau, kad gali nusimatyti nemenkas pelnas.

mongol to jonis, 2011 02 21 15:44
Del JAV - JAV kaip valstybe yra tik isore ir stiprus irankis Vakaru transnacionalinio kapitalo, ir konkreciai JAV interesai nevisada sutampa su TNK interesais. Bet tavo pastaba ne be logikos, todel ir minejau tai tik kaip viena varianta. Del kitos salies - t.y. Rusijos, taip jai tai naudinga, bet ji neturi pajegumu tokio masto operacijai. Todel ja kaip ir musulmonu fundamentalistus atmetu.

spec, 2011 02 21 15:37
"prezidentas Hosni Mubarakas paskelbė, kad nesieks būti perrinktas rugsėjį vyksiančiuose rinkimuose. Aišku, protestuotojams to negana, jie reikalauja, kad H. Mubarakas, valdantis šalį nuo 1981 metų, pasitrauktų jau dabar."
Nesolidu publikuoti pasenusius bei aktualumą praradusius straipsnius.
Būtų galima juos bent paredaguoti...

Jonis to mongol, 2011 02 21 15:14
Keistas komentaras. Pirmiausia, cituodamas, kad "Didžia dalimi neramumų priežastys glūdi pasaulinėje ekonominėje krizėje", kodėl necituoji po to einančio sakinio, kad „Jauni Alžyro, Maroko, Tuniso ir kitų kraštų gyventojai rasdavo prieglobstį ir darbo Prancūzijoje, Italijoje ir kitose Europos valstybėse, tačiau pastaruoju metu jos priverstos priešintis tokiai imigracijai, nes net savų gyventojų nebegali aprūpinti darbu“, dalinai paaiškinančio neramumų arabų pasaulyje priežastis. Ir įdomiausia, kad kaltę dėl tų neramumų verti JAV, kurių tikslas, kaip rašai, „Galbūt naftos kainų kėlimas“. Įdomu, kodėl JAV, perkančios daug naftos iš arabų šalių, turėtų būti suinteresuotos jos kainos kėlimu, o nemini kitos šalies, kuri praktiškai gyvena iš naftos (ir dujų) eksporto ir tikrai trina rankas besidžiaugdama, kad naftos kainos kyla. Kaip manai, kuri tai šalis – tikriausiai ne iš tų tavo minimų – „Izraelis, ES šalys, Kinija“.
O straipsnis – normalus, gal kiek pavėlavęs, ir tik su viena išvada sutinku – kad „dar per anksti kažką sakyti“.


mongol, 2011 02 21 13:22
"Didžia dalimi neramumų priežastys glūdi pasaulinėje ekonominėje krizėje"
"Libijoje protestai buvo trumpi ir nereikšmingi, tačiau valdžia ėmėsi veiksmų, kad sumažintų didėjantį nepasitenkinima"
Tikimybe, kad visa istorija - chaotiska demokratizacijos banga, yra labai maza. Uztenka paziureti i zemelapi, ir is karto matosi visa protestais apimta Afrikos siaure (stebetinai - isskyrus Saudo Arabija, kuri stabiliai perka is JAV kruva karines "gelezies"). Rasyti, kad gilumine priezastis tai ekonomine krize yra maziausiai diletantiska (apie Libija tai is viso ne i tema). Beveik akivaizdu, kad kazkas rimtai ruosesi siai plataus masto operacijai ir imete i reikala nemazai pinigu, o liaudies sunkumai visose salyse yra tiesiog palanki dirva neramumu organizavimui. Galima itarti, kad uz visko stovi JAV, bet koks galutinis tikslas - kol kas pasakyti sunku. Galbūt naftos kainu kelimas, kad Vakaru transnacionalinis prekybos nafta kapitalas galetu pasipelnyti, gal Irano destabilizavimas, gal kazkas su Izraeliu, ar ekonominiu problemu ES/Kinijai sukurimas, nnes is ten eina nemazai resursu i sias salis. Trumpai sakant, dar per anksti kazka sakyti, o straipsnis tai is viso is serijos "daug parasyti, nereiskia daug pasakyti". Jeigu jau imtis temos tai reiketu gilesnes analizes.

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (34)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (87)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras