Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Saugumas ir grėsmės
 
  Jeigu rytoj karas (III), arba kas būtų, jeigu Kinija nuspręstų atimti iš Rusijos Sibirą ir Tolimuosius Rytus (50)

Komentarai:

VIDMANTAS MAROZAS UK WISBECH, 2011 08 01 00:30
VIDMANTAS TO ASIDCHY

1.JAV TURI DVI KARINES DKTRINAS
PIRMA AUKSINIS MILIARDAS

ANTRA PAN-AMERIKA VISAS PASAULIS YRA AMERIKA


2.VISOS TERITORIJOS UZ JAV RYBU LAIKOMA TUSTUMA
NETURINTI KULTUROS RASES,TRADICIJU

3.SI TUSTUMA AUTOMATISKAI TURI BUTI IJUNGTA I PAN-AMERIKOS PLANA,KAS BUS STABDIS TA SUDRAUSMINS

4.STAMBIOS VALSTYBES RUSIJA,KINIJA,INDIJA YRA IPATYNGOS TUSTUMOS SU BRANDOLINIU GYNKLU IR NORINT JAS PRIJUNGTI REIKIA SUKIRSINTI JUOS

5.PASAULIS NESTOVI VIETOJE IR IESKO TAM ALTERNATYVOS BUS KARINIS BLOKAS BRIK SU 3-JU LINYJU YPATINGOMIS LINIJOMIS I SIAURE IR PIETUS

6.MODERNI NATO DRAUGAS O NE PRIESAS,PRIESAI VIDUJE JAV KURIE STAMPUOJA NETIKRUS PINIGUS IR VEDA SALI PRIE BANKROTO

7.DRAUGAS YRA IR KURIAMA EUROPOS SAJUNGOS KARIUOMEME SU AFRIKOS KARINIU BLOKU KURIAI KARIUOMENEI ES IR KARINIAM BLOKUI VADOVAUS UK

8.KINIJA TURES SAVO KARINI BLOKA
ISLAMO KONTINENTALINE IMPERIJA TURES SAVO KARIUMENE
STAI KO BIJO JAV

asldhsy, 2011 07 31 19:10
Svelniai pasakius nevertas straipsnis ....

Pirma Rusijos - Kinijos karas bet kokiu atveju itrauktu dauguma valstybiu i kara ir 90 % kad kiltu 3 pasaulinis karas ....

Antra tokios organizacijos kaip NATO nuo 1990 metu nebeturi prasmes gyvuoti - ir statymai i prieso pozicija Kinijos vietoj SSRS yra kazi ar imanomi ... organizacija kurta nuo antrojo pasaulinio karo laiku grynai kovai su SSRS - nepajegi kovoti su Kinija - vien geografiskai ir aplamai pagrindinis dalykas tokiu organizaciju egzistavimo - BENDRAS REIKALAS ... JAV reikalai tai ne visos NATO reikalas ... Anglijai , Prancuzijai ir ypac Vokietijai bei Turkijai - svelniai sakant nusispjauti ant Kinijos ir jos tikrai nesius savo gyventoju mirti del beprasmio reikalo - per daug didelis karas , kad tai pavyktu ... sioms valstybems - daug labiau rupi Rusija ir realiausia kad tik diplomatinai pabezdejimai is ju butu kovas nutraukti ir ziuretu kaip Kinija daro meskos paslauga joms ir su viltim ziures kad JAV ilystu i ta kova .... nepamirskite kad patarle 2 pesasi 3 laimi galima pritaikyti ir 3 pesasi o 4 laimi ... UK , FR , DK - sios valstybes per daug isdidzios ir per ne tokia istorija turi kad tenkintusi JAV seseliu , kai tam priezasciu nera ( SSRS gyvuojant buvo - jos nebera ) ... aisku nei viena pasaulio valdyti negali - ne be tie laikai ... bet ir nebe tie laikai kad jos tarpusavi pjautusi jau .... ES kurimas tik rodo kad bandymai susigrazinti savo vietas vyksta .... aisku ES abejotinas variantas kad pavyks - bet pirmas blynas visiems prisvyla ... bet kad karo atveju Rusijos ir Kinijos ir JAV issikiso nes cia jos reikalai - JAV su Europa gali issiskyrti ir Europos didziosios valstybes ikurti savo Europos NATO man labai tiketinas ( klausimas kiek Europos valstybiu jam priklausytu jau kitas - Lietuva gali buti palikta uz borto kaip ne viena mazesne Europos valstybe ... 4 didziuju europos valstybiu jegos + Lenkijos (?) bloko pilnai uztektu sumusti Rusija , nekalbant apie siu valstybiu senus rysius su kitais zemynais - nusivylimu JAV , nusivylimu Rusija .... paprastai sakant - Europai karo atveju protingiausia kurti savo organizacija karine ir ziureti kaip 3 didieji broliukai zudo vieni kitus ir imti i savo rankas pasaulio valdyma ir susigrazinti senasias pozicijas

...

O kas toj Azijoj gali nutikti - velniai zino ... kad karas uzsitestu tai akivaizdu ... kad branduolinis karas gali ivykti tarp ju tikrai realu - bet tai Rusijai neissigelbejimas .... Rusija turi daugiau galvuciu branduoliniu , bet tiesa ir Kinija ne 1 , ne 10 ir ne 100 ju turi ... smogtu skaudziai Rusija Kinams - bet pati gautu smugi toki , kad kazi ar atsigautu ir galetu atsidurti ties isnykimo riba ( per daug nusilpti yra irgi pavojinga , kai tampi silpnas - netenki pagarbos o tada tau smogti gali bet kas - net ir Lenkui i galva tokia mintis sauti nesneku apie Vokieti kuris Kalingrada laiko zeme , o anie karui yra sutverti ... ju erzinti negalima kaip vaiko su saldainiu - tautos pries savo mentaliteta negali eiti ...

Cia kas sake Europine Rusija Kinams toli - Kinija pati irgi toli nuo jos ... - ne 16 a gyvenam .... ne tik zmones greit keliauja - bet ir ginklai ... o branduoliukas lengvai pritaisomas prie tokio daikto kaip raketa kuri greit nutuptu europinej dali Rusijos ... aisku yra apsaugos priemones - bet ir Kinai jas turi ... atstumas branduoliniu ginklu - daro itakos 0 ... va " ipastine armija " tai kitas reikalas ...

Bendrai paemus kazi ar mes dar ta kara pamatysim ... bet jam prasidejus - nieko nuspeti esu 100 % negalima ... nes karas pagrinde is plotu ir resursu peraugo i pasaulio sistemos pertvarkymo kara - o cia kas naujus draugus , naujus blokus , naujus interesus pasirinks - niekas negali nezinoti ...


VIDMANTAS MAROZAS UK WISBECH, 2011 07 31 00:25
1.KARO SU KINIJA NEBUS TODEL KAD ATEITYJE PASAULIS BUS PADALINTAS I 4 BLOKUS


1.NAUJAS PASAULIO PADALINIMAS BUS TOKS I 4 BLOKUS

1.1-AMERIKOS BLOKAS

SIARES AMERIKA(JAV+KANADA)

VIDURIO AMERIKA

PIETU AMERIKA

1.2.EVROAFRIKOS BLOKAS

EUROPOS SAJUNGA

ARABU CHALIFATAS

JUODOJI AFRIKA

1.3. EVRAZIJOS BLOKAS

MAZOJI EVRAZIJA(RUSIJA+ NVS SALIS)

ISLAMO KONTINENTALINE IMPERIJA
(IRANAS,TURKIJA,PAKISTANAS)

INDIJA


1.4.RAMIOJO VANDENINO BLOKAS

KINIJA

JAPONIJA

MALAIZIJA

INDONEZIJA

AVSTRALIJA


KIEKVIENAS BLOKAS TURES SAVO
1.VALIUTA
2.SAVO ISTATYMU BLOKUS
3SAVO VALDYMO ORGANUS

STRATEGINIUS
POLITINIUS-KARINIUS
EKONOMINIUS


Jalas, 2011 07 29 20:08
Šiame informatyviame rašinyje, idomia ir gana aktualia tema, yra tik viena išties vertinga, kinų filosofiją, Kinijos valdovų geopolitinį mastymą, atspindinti frazė, perkelta iš Kinijos karinės spaudos: „Ilga ir efektyvi strateginio rajono, kuris yra už geografinių sienų ribų, kontrolė galiausiai veda prie jų perkėlimo“ . Deja autorius šios perspektyvos rimtai nenagrinėjo, savo dėmesį sukoncentravo į populistinį, pačių kinų laikomu neperspektyviu, karinį geopolitinės situacijos šalies šiaurėje kaitos variantą, pats beveik įrodė jo nerealumą, todėl pagrindinė išvada "virtuvinė"- pagyvensim pamatysim. Eidami paskui jį komentatoriai pateikė III pasaulinio karo- apokalipsės scenarijus. Tai idomu nebent Belzebubui.

to Efka, 2011 07 26 11:50
Afgane rusai gavo i kaulus. Cecenijoje per pirmaji kara irgi gavo i kaulus, todel antrame kare pastate savo marijoneete Kadyrova ir liepe cecenams pjautis tarpusavyje i Gruzija siunte is cecenu suformuota batalijonus, patys nekariavo. Nuo gruzinu prieslektuvines artilerijos gavo taip, kad net strateginiai bombonesiai pradejo kristi. Tad jei trumpai rusu kariuomene profisionalu labai mazai, gal apie 1500.

Efka, 2011 07 24 15:43
Rusai kariavo galima sakyti paskutiniuosius 25 m. (afganas, čečenija, gruzija), o autoriaus manymu jiems akivaizdžiai trūksta profesionalių karių

???, 2011 07 22 17:05
JAV ir V. Europa gal ir galetu daug daug sumoketi del branduolinio karo isvengimo, bet Rusija???

Ai, is viso, daugiau sansu, kad konfliktas bus tarp Kinijos ir JAV, negu tarp Kinijos, nes Kinija yra JAV yra du pagrindiniai Pasaulio zaidejai, kurie yra "on the collision course"..., tiesa?

???, 2011 07 22 17:00
Tai kam Rusija laiko atoma, jeigu jo nenaudotu? Del kokiu pvz. Kurilu salu jai neapsimoketu, bet del Sibiro, kai oponentas toks didelis kaip Kinija? Rusija nubreztu kinams linija, uz tos linijos pasatytu branduolines galvutes ir lieptu kinams spresti del atominio karo. Tam tie ginklai ir yra skirti, manau...

Žygeivis - "komunistui", 2011 07 22 16:46
1917-1920 m. jau bandė "sukurti komunizmą" :)

Декрет Саратовского Губернского Совета Народных Комиссаров об отмене частного владения женщинами


Законный бракъ, имевшiй место до последняго времени, несомненно являлся продуктомъ того соцiального неравенства, которое должно быть с корнемъ вырвано въ Советской Республике. До сихъ поръ законные браки служили серьезнымъ оружiемъ въ рукахъ буржуазiи в борьбе ея с пролетарiатомъ, благодаря только имъ все лучшiя экземпляры прекраснаго пола были собственностью буржуевъ имперiалистов и такою собственностью не могло не быть нарушено правильное продолженiе человеческаго рода.

Поэтому Саратовскiй Губернскiй Советь Народныхъ Комиссаровъ съ одобренiя Исполнительного комитета Губернскаго Совета Рабочихъ, Солдатскихъ и Крестьянскихъ Депутатовъ постановилъ:

§ 1. Съ 1 января 1918 года отменяется право постояннаго владения женщинами, достигшими 17 л. и до 30 л.

Примечание: Возрастъ женщинъ определяется метрическими выписями, паспортомъ, а въ случае отсутствiя этихъ документовъ квартальными комитетами или старостами и по наружному виду и свидетельскими показанiями.

§ 2. Действiе настоящего декрета не распространяется на замужнихъ женщинъ, имеющихъ пятерыхъ или более детей.

§ 3. За бывшими владельцами (мужьями) сохраняется право въ неочередное пользование своей женой. Примечание: Въ случае противодействiя бывшаго мужа въ проведенiи сего декрета въ жизнь, онъ лишается права предоставляемого ему настоящей статьей.

§ 4. Все женщины, которыя подходять подъ настоящiй декреть, изъемаются изъ частного постояннаго владенiя и объявляются достоянiемъ всего трудового народа.

§ 5. Распределенiе заведыванiя отчужденныхь женщинъ предоставляетя Сов. Раб. Солд. и Крест. Депутатовъ Губернскому, Уезднымъ и Сельскимъ по принадлежности.

§ 7. Граждане мущины имеють право пользоваться женщиной не чаще четырехъ разъ за неделю и не более 3-хь часовъ при соблюденiи условiй указанныхъ ниже.

§ 8. Каждый членъ трудового народа обязан отчислять оть своего заработка 2% въ фондь народнаго поколения.

§ 9. Каждый мущина, желающй воспользоваться экземпляромъ народнаго достоянiя, должень представить оть рабоче-заводского комитета или профессiонального союза удостоверенiе о принадлежности своей къ трудовому классу.

§ 10. He принадлежащiе къ трудовому классу мущины прiобретаютъ право воспользоваться отчужденными женщинами при условiи ежемесячнаго взноса указанного въ § 8 в фондь 1000 руб.

§ 11. Все женщины, объявленныя настоящимъ декретомъ народнымъ достояниемъ, получають изъ фонда народнаго поколенiя вспомоществованiе въ размере 280 руб. въ месяцъ.

§ 12. Женщины забеременевшiе освобождаются оть своихь обязанностей прямыхъ и государственныхъ въ теченiе 4-хъ месяцев (3 месяца до и одинъ после родовь).

§ 13. Рождаемые младенцы по истеченiи месяца отдаются въ приють «Народные Ясли», где воспитываются и получають образованiе до 17-летняго возраста.

§ 14. При рождении двойни родительницы дается награда въ 200 руб.

§ 15. Виновные въ распространенiи венерическихъ болезней будутъ привлекаться къ законной ответственности по суду революцiоннаго времени.

Источник: Арх. УФСБ Орловской области, дело №15554-П



???, 2011 07 22 16:45
O kaip atomas?

;), 2011 07 22 16:44
"O užtrukęs konfliktas reikštų Kinijos pralaimėjimą, ypač jeigu Rusiją paremtų JAV laivynas ir oro pajėgos, ką jau kalbėti tiesiog apie karinę Vakarų pagalbą" - Lietuva sutrukdytu xD

Communist, 2011 07 22 15:32
Ne, zygeivi, tu klysti - po krizes viso pasaulio proletariatai sukils, nuvers burzujus ir ives komunizma. Ir to pasekoje, salys savaime isnyks.

Žygeivis - A, 2011 07 22 15:00
Prognozavau su tam tikra nemaža tikimybe, kad užpuls (tiksliau - Kinija ultimatyviai pareikalaus naujų žemių iš Rusijos imperijos) jau šiais metais.

O metai, beje, dar nesibaigė. :)

O lažybose kalbama ne apie Kinijos pretenzijų Rusijos imperijai išsipildymą, o apie Rusijos imperijos galutinį subyrėjimą (beje, lažybose yra Bičiulio pateikta išlyga, kad Kaukazo atsiskyrimas imperijos subyrėjimu nebus laikomas). :)

Vis tik, matyt, jei Kinija pasiims Sibirą, tai Rusijos imperija tokio geopolitinio smūgio nebeatlaikys ir subyrės galutinai (nors, žinoma, gali būti ir visai atvirkščiai - totoriai, baškirai ir kitos Rusijos imperijos užgrobtos ir pavergtos Pavolgio tautos (tiksliau jų valdantysis elitas), išsigandusios priartėjusios prie jų sienų Kinijos ekspansijos, gali kaip tik sudaryti su Rusija tvirtos karinės-politinės sąjungos sutartį).

to sesk, 2011 07 22 14:55
tu nori panaudoti branduoliny ginkla? o ar pagalvoji, kad ir kinija gali panaudoti branduoliny ginkla? Klausimas kas geriau rusijai: ar prarasti 2/3 teritorijos ir nenaudoti BG, ar sunaikinti kinija ir PACIAI BUTI SUNAIKINTAI?

Jeigu kinija uzsimotu uzimti visa rusijos teritorija, tada rusai neturetdami ka prarasti gal ir panaudotu savo BG, su mintim, kad "nei man, nei tau".

Taip, kad nereikia cia to vaikisko entuziazmo "o rusija kokia bomba turi, galetu sunaikinti bet kuria pasaulio valstybe, todel jeigu kas bandys pulti rusiją, tai tas iskarto bus sunaikintas".

p.s. reikia uzaugti ir suprasti, kad rusija ne vienintele turi tokia bomba, ir tai yra tik atgrasymo priemone, o ne karo yrankis.

A to Žygeivis, 2011 07 22 14:19
Kodel po 5 metu?? Tu gi pries metus zadejai, kad kinai uzpuls Rusija sia vasara.

sėsk 2 autoriui, 2011 07 22 13:20
Nepajėgi rusija kariauti pozicinio karo su teritorijų užėmimais ir išvadavimais. Ekonomiškai nepajėgi! Aišku, jei kinija norėtu užgrobti kokia salele upėje, tai gal būt. Bet kai kalba eina apie tolimuosius rytus ir sibirą... na atsiprašau... drioksteltu visais savo topolias-m ir bulavom, kad maža nepasirodytu. P.S. pasiklausk Įškausko, gal jis išaiškins, nes man jau rankos nusviro... praradau viltį...

autorius to sesk, 2011 07 22 12:10
branduolinis ginklas yra krastutinio atvejo ginklas. Net taktinis dar nebuvo naudojamas. Kiek zalos teritorijai jis padarytų. Kam naudoti jį ir eiti didelio brand karo link, jeigu galima normaliai ir be jo pasipriesinti. Jūsų gi ryžtas mojuoti brand ginklu stebina.

sėsk 2 autoriui, 2011 07 22 10:38
Ką reiškia "aprašytas konfliktas lokalus"? Kaip supratau kalba eina apie 2/3 rusijos teritorijos? Kam tas branduolinis ginklas, jei ne tokiem atvejam? Net jei tai būtu ne 2/3, o 1/3 teritorijos, rusija be abejo gintusi visom priemonėm. Akivaizdu. Šiaip liūdna, kad tokiuos dalykus aiškintis reikia... Lygį parodo. Siūlau autoriui pripažint klydus.

VVER Žygeiviui, 2011 07 22 00:16
Bet kada :D

Žygeivis - VVER-ui, 2011 07 21 22:32
Galime susilažinti... :)

Būsi tada jau antras. :) :) :)

Lažybos tarp Žygeivio ir Bičiulio, ar subyrės Rusijos imperija per 5 metus...
http://lndp.lt/diskusijos/viewtopic.php?t=6314

nerka to VVER, 2011 07 21 21:45
na manau tu klysti juk lietuvei lenkai irgi daug kur integruojasi, beja dauguma su seimom savo tautybes , bet pritampa uzsienija ir sako negrysiu i ta durnyna,,. bet nesako, kad airija ar anglija, tai lietuvos teritorija manau taspac kinai rusijoj.,beja as maciau koks baltuju proc londone.,, citoj rusu daugiau patikek

A, 2011 07 21 19:34
Žygeivis, čia ne nuojauta, o paumėjusi liga kužda :) Nes apart nuojautos ir beviltiškų sąpalionių "apie aukštesnę valią", nepateikiate jokių rimtų argumentų.

Rusija pradėjusi Čečėnijos karą, laisvai kariniu būdu galėjo susigrąžinti visas buvusias SSRS respublikas. Ir dabar be didelių vargų gali prisijungti ir Kazachstaną, ir Gruziją, Tadžikistaną, Armėniją ir t.t. Bet kažkodėl to nedaro. Ir visuomenei reiktu, ko gero tą padarčs žmogus ir be jokių klastojimų, sekančius rinkimus Rusijoje laimėtu :D

VVER apibendrinimui, 2011 07 21 19:23
O man nuojauta kužda, kad kaip tik rusai prisijungs kokią Mandžūriją:) Tai įdomu, kuris iš mūsų teisus:)

Žygeivis - apibendrinimas, 2011 07 21 18:55
Nepaisant visų čia pateiktų rimtų ir nelabai "gilių samprotavimų" manau, kad Kinija jau gana greitai prisijungs Pietinį Sibirą ir Tolimųjų Rytų dalį.

Beje, tai gali būti padaryta ir taikiu būdu. :)

P.S. Vadinkite tai nuojauta... :) :) :)

VVER to Moksleivis, 2011 07 21 18:28
Netiesa. Juridiniu požiūriu deportacija nėra nieko neteisėto, taigi, jei ir norėtų ką padaryti tie siauraakiai, tai pažeistų tarptautinę teisę ir suformuotų puikų pretekstą antikiniškai koalicijai sudaryti:) Reikia pasakyti, kad tokiu atveju reikia tik uždaryti sienas su Rusija ir užtikrinti efektyvią jūrų blokadą kiniečiams, ir nusibaigtų per kelis mėnesius tas popierinis drakonas:) O japonai Kurilų salų taip reikalauti negali, nes Konstitucija jiems draudžia PRADĖTI KARĄ. Reiškia, arba diplomatinis sprendimas, arba salos-rusų. Panašu, kad taip ir liks.

VVER, 2011 07 21 18:18
Iš tikrųjų galima pritarti autoriui, kad tokio karo atveju branduolinio ginklo gal ir nereiks naudoti. Pilnai užtektų konvencinių priemonių nes Kinija užpuldama Sibirą, ne tik nieko negautų bet dar ir pati prarastų daug teritorijų rusams, pvz. Mandžūriją :)

Moksleivis, 2011 07 21 18:17
Jei Kinija ir puls Rusija, tai tikrai ne siandien ir ne rytoj. Mano manymu, scenarijus turetu buti toks: ateityje, po keliu desimtmeciu,Tolimuosiuose Rytuose, Rusijos teritorijoje, kinu turetu gyventi bent pora milijonu. Rusija ims nerimauti del to, kad jie gali pareikalauti autonomijos ir ims kinus deportuoti ar kitaip slopinti. Tada turetu kilti kinieciu protestai pries rusu valdzia. Rusai imtu visa tai ziauriai malsinti ir tada jau isikistu Kinija. Vyktu susiremimai panasus kaip buvo tarp Rusijos ir Gruzijos tik didesniu mastu. Tai imtu sekinti abi puses. Tada Tibetas ir Indija, kuri nesutaria su Kinija del sienos, pasinaudotu sia proga ir atplestu is Kinijos gabala jos teritorijos. Japonija, tuo tarpu, pareikalautu, kad Rusija grazintu jai Kurilu salas. Rusija, baimindamasi dar vieno konflikto, adiduotu jas be jokio ginco, bet uztad nenusilptu jos pasipriesinimas Kininijai. Kinijai dviem frontais (antras butu su Tibetu ir Indija) kariauti nepavyktu, todel ji pralaimetu ir kinai butu priversti pasitraukti is Rusijos teritorijos. Viskas pasibaigtu tuo, Kinija prarastu lyderes pozicija ekonomikos srityje bei teritorijas pietvakariuose, o Jav vel taptu galingesne ir itakingesne uz Kinija, nes nebutu isivelusi i si konflikta. // Tokie mano geopolitiniai pasvaigimai. Tikiuosi per daug gryba nepapjoviau :)


Moksleivis, 2011 07 21 18:16
Jei Kinija ir puls Rusija, tai tikrai ne siandien ir ne rytoj. Mano manymu, scenarijus turetu buti toks: ateityje, po keliu desimtmeciu,Tolimuosiuose Rytuose, Rusijos teritorijoje, kinu turetu gyventi bent pora milijonu. Rusija ims nerimauti del to, kad jie gali pareikalauti autonomijos ir ims kinus deportuoti ar kitaip slopinti. Tada turetu kilti kinieciu protestai pries rusu valdzia. Rusai imtu visa tai ziauriai malsinti ir tada jau isikistu Kinija. Vyktu susiremimai panasus kaip buvo tarp Rusijos ir Gruzijos tik didesniu mastu. Tai imtu sekinti abi puses. Tada Tibetas ir Indija, kuri nesutaria su Kinija del sienos, pasinaudotu sia proga ir atplestu is Kinijos gabala jos teritorijos. Japonija, tuo tarpu, pareikalautu, kad Rusija grazintu jai Kurilu salas. Rusija, baimindamasi dar vieno konflikto, adiduotu jas be jokio ginco, bet uztad nenusilptu jos pasipriesinimas Kininijai. Kinijai dviem frontais (antras butu su Tibetu ir Indija) kariauti nepavyktu, todel ji pralaimetu ir kinai butu priversti pasitraukti is Rusijos teritorijos. Viskas pasibaigtu tuo, Kinija prarastu lyderes pozicija ekonomikos srityje bei teritorijas pietvakariuose, o Jav vel taptu galingesne ir itakingesne uz Kinija, nes nebutu isivelusi i si konflikta. // Tokie mano geopolitiniai pasvaigimai. Tikiuosi per daug gryba nepapjoviau :)


A, 2011 07 21 16:37
Žygeivis, Europa Kinijai laaabai toli. Ir tikrai greičiau Rusijos pajėgos sugebėtu nušluoti Kinijos "raumenis", pakančių uostus,daugybė žalos prisidarytu Kinai, nesugebėję apginti trijų tarpeklių užtvankos ir t.t. Taip, kad Kinija kur kas labiau pažeidžiama, karo atveju.

Galų gale, kodėl rusai turėtu nenaudoti branduolinio ginklo? Aš manau taip, jei bent dalį teritorijos per karinį konfliktą praras Rusija, ji pradės byrėti, tad tas kas vadovaus šiai šaliai, turės vienintelį būdą kažką padaryti, t.y panaudoti absoliučiai visas priemones. Galimo pasidavimo, kaip SSRS, net būti negali, SSRS buvo sąjunginė valstybė, kuri dėl protestų pradėjo byrėti pati, net patys rusai palaikė daugelio šalių siekius atsiskirti. Karo atveju nė neabejoju jog Kinija nesulauktu tokio palaikymo, ir taikaus sprendimo nebūtu.

Dar vienas dalykas, bene vieninteliai Kinijos sąjungininkai - Rusija, vien toks faktas šių laikų pasaulyje pasako daug. Be Rusijos, Kinija liktu viena tarp gausybės priešių. Ir ką ji galėtu daryti? Pati būtu suėsta, ir daugybė šalių sutiktu paaukoti šį regioną, kad tik agresorius dingtu...

Rimvydas, 2011 07 21 16:17
Durnaropiu nebeeskit tai ir kazkokiu nesamoniu nebereikes rasyti. Kas cia visus apsedo, ko jus cia ta Rusija su Kinija pjaunat, ka zemiskesniu problemu nebera?

Žygeivis, 2011 07 21 16:11
Manau, kad Kinijos karo su Rusijos imperija atveju, JAV ir Japonija leis Kinijai užimti Tolimųjų Rytų pietinę dalį ir Pietų Sibira.

Tačiau Kurilus, Sachaliną ir dalį pakrantės pasiimtų Japonija, o Kamčiatką ir Čiukotką - "priglaustų" JAV.

Rusijos branduolinės pajėgos pajėgtų sunaikinti nemažą dalį Kinijos, tačiau Kinija absoliučiai sunaikintų visą Europinę Rusiją - tam ji turi pakankamai priemonių ir galimybių jau dabar.

Dėl šios priežasties karo atveju vargu ar Rusijos valdžia pasiryžtų absoliučiai savižudybei - geriau jau prarastų teritorijas už Uralo, tikėdamasi, kad ateityje Kinija susikirs su JAV ir (arba) Indija, ir to pasekoje Rusija vėl galėtų užgrobti Sibirą.

Tačiau pradėjusi branduolinį karą, Rusija prarastų bet kokius šansus išgyventi.

O Kinija tokiu atveju prarastų šimtus milijonų gyventojų, bet vis tiek išliktų.

JAV vargu ar kištųsi - jai, žinoma, naudingiau palaukti kaip baigsis konfliktas.

Apskritai padėtis dabar labai primena tą geostrateginę situaciją, kuri buvo 1938 m. - vėl trys stambūs "žaidėjai" ir daug smulkių.

autorius 2 sesk 2, 2011 07 21 13:08
Net taktinio branduolinio ginklo panaudojimas gali vesti prie pilnavercio branduolinio karo. Kas po to liktu minimum is sibiro ir tol rytu, maksimum is Kinijos ir Rusijos, neprognozuojama.
Aprasytas konfliktas lokalus, ir branduolinis ginklas butu naudojamas tik krastutiniu atveju ir jeigu Rusija visai nusilptu pries konflikta. Dabartinemis salygomis jai turetu uztekti pajegumu apsieti be BG.
Beje, visai neseniai "Zabajkalje" regione vyko gana plataus masto karines pratybos "pries teroristus". Tad Rusija galvoja apie pavoju is Rytu.

autorius zygeiviui, 2011 07 21 13:04
Kiek teko skaityti, tai praktiskai visi rasantys sako, kad be Mongolijos kinai neapsieis - jiems kazkaip reikes arab su ja susitarti, arba tiesiog uzimti. Kad JAV stotu uz Mongolija, abejoju, tuo labiau, kad cia jau eitu kalba apie Rusijos resursu perejima i kinu rankas.
Vienas momentas, kurio nepaminejau, bet manau, vertas demesio - ar JAV nores, kad galiausiai Sibiras ir Tol Rytai ir Rusijai neliktu, ir Kinija ju negautu. Cia is serijos - kai laimi trecias, bet tas variantas butu imanomas, jei JAV kontroliuotu konflikto eiga, o Rusija nieko negaletu padaryti su Kinijos puolimu.

lp žygeiviui, 2011 07 21 12:04
man kažkaip sunkiai suvokiama kaip per kelias dienas būtų galima tokį plotą užimti? vien mobilizacija užtrūktų, ir kokie karo veiksmai būtų, kai oro pajėgos daug maž vienodos. bet vis vien dabar karas nerealiai atrodo, žinant kad Kinija 20 metais ekonomikos dydžiu prisivys JAV, jei neįvyks burbulo sprogimas, kaip Japonijoje, be to Kinijoje jau yra susiformavęs jaunasis elitas, kuriems nusispjaut manau ant karo, didėjant ekonomikai jų įtaka vis didės.

sėsk 2, 2011 07 21 11:32
Kai studentas akivaizdžiai nusišneka esminiuose dalykuose jam pasakoma "sėsk 2". Taip reikėtu įvertinti autoriaus teiginį: "Branduolinio karo variantą atmeskime iš karto, nes atominis ginklas vargu ar būtų naudojamas". Aš šokiruotas tokio autoriaus neišmanymo ir visiško nesigaudymo... Galima stebėti Rusijos elgesį dėl kurilų salų, kurios beje nė neturėtu jai priklausyti... Galima nė neabejoti, kad nepavykus apginti sibiro kitom priemonėm be abejo būtu panaudotas branduolinis ginklas, tiek taktinės, tiek strateginės paskirties...

RSA Žygeiviui, 2011 07 21 08:24
įdomu kur padejai laivyna, kad ir koks parudijes butu jis,visas pastoviai gi nesedi uoste, dalis juroi pastovei, kalbu netik apie ramuju laivyna bet ir apie šiaurės, kinai neturi tiek resursu uždengti savo pakrantes o ten gi ju visa civilizacija, nesigilinsiu, tikiuosi minti supranti..

VVER Žygeiviui, 2011 07 21 02:33
Gal čia tik mano nuomonė, tačiau straipsnis, kurį nurodei- toks diletantiškas, kad neverta net skaityti. Kas liečia ginkluotės rūšis, labai daug svarbių dalykų buvo nepaminėta, o kariuomenės stiprumas vertintas antro pasaulinio karo pradžios "kas turi daugiau tankų" samprata. Jei tokie straipsniai, kaip šitas- tavo informacijos šaltiniai, primygtinai rekomenduoju jų daugiau nebeskaityti, nes man asmeniškai jau vien juos skaitant protas bukėja :D

VIDMANTAS MAROZAS UK WISBECH, 2011 07 21 00:59
1.YRA GERA LIETUVISKA PATARLE DU MUSASI TRECIAS PASIIMA

2.SUKIRSINTI RUSIJA SU KINIJA YRA JAV STRATEGIJA,NES SUSIJUNGUSIOS DVI BUVUSIOS KOMUNISTINES IDEOLOGIJOS VALSTYBES TIKRAI YRA JAV DANTU SKAUSMAS

3.DAUGYBE KINU DIRBA SIBIRE IR VISOJE RUSIJOJE IR AS KAIP KARISKIS NEMATAU PAGRINDO NAUJAM RUSIJOS KINIJOS KARUI,REIKIA GYVENTI SAVO PROTU,O NE DALIVAUTI PRIMESTUOSE PROGRAMUOSE MIFOSE

4.AS PILNAI SUVOKIU KAD PER MIFOS TIK GALI ATEITI LOGOS

5.ATEINA NAUJU KARINIU BLOKU ERA

JAV-MODERNI NATO
RUSIJA BRIK
UK-VADOVAUJA EUROPOS SAJUNGOS KARIUOMENEI IR AFRIKOS KARINIAM BLOKUI

KITAIP TARIANT VYKDOMA NE KONTINENTU IR JUROS GEOPOLITIKA KURI PATYRE FIASKO IR NETINKA KOSMOSUI KUR SIUO METU VYKDOMOS VISOS STRATEGIJOS

TIE KARINIAI NAUJI BLOKAI ATITINKA NAUJA TRIJU LINIJU GEOPOLITINE DOKTRINA
KAIRE LINIJA-RUSIJA-BRIK
DESINE LINIJA-JAV-MODERNI NATO
IR VIDURINE LINIJA UK SU ES KARIUOMENE IR AFRIKOS KARINIU BLOKU

SIUOLAKINIS KARAS VIKSTA KAS DIEN VISAS 24 VALANDAS IR SIS PSICHOLOGINIS KARAS BAISESNIS NEI 10 FIZINIU KARU

Žygeivis - autoriui, 2011 07 20 22:57
Visoje šioje temoje yra viena man labai neaiški problema - Mongolija.

Tai juk ypač jautrus geostrateginiu požiūriu arealas (ne mažiau svarbus nei Afganistanas Vidurinėje ir Centrinėje Azijoje).

Užtenka pasižiūrėti į žemėlapį, kad tai suprastum.

O Kinija Mongoliją (taip vadinamą "Išorinę", nes "Vidinę" jau seniai valdo Kinija)) laiko savo sudėtine dalimi dar "aršiau" nei Tolimuosius Rytus.

Tačiau, kiek žinau, Mongolija yra sudariusi kažkokias pusiau slaptas karines sutartis dėl jos gynybos su JAV (įdomiausia, kad Rusija, kiek girdėjau, tam neprieštaravo). :)

Taigi, jei Kinija norėtų pulti Rusijos imperiją - Sibirą ir Tolimuosius Rytus, tai Mongoliją jai tikrai reikėtų užimti arba bent jau panaudoti jos teritoriją ir oro erdvę, bet būtent tada gali įsikišti JAV (jei tikrai yra tokia pusiau slapta sutartis tarp JAV ir Mongolijos).

Taigi, manau, kad kažkokie Kinijos veiksmai, bandant "pajungti" Mongoliją "diplomatiniu" metodu, sudarant su ją sutartis dėl Mongolijos teritorijos ar oro erdvės panaudojimo "prieš ką nors", būtų garantuotas signalas, kad Kinija jau ruošiasi pulti Rusiją.

Yra ir dar vienas "kietas" variantas - Kinija gali pulti ir užimti Mongoliją bei toliau - Sibirą, visai į nieką nekreipdama dėmesį - tikėdama, kad jos branduolinių pajėgų galimybė sunaikinti nemažą dalį JAV, garantuotai atbaidys JAV nuo bandymo pulti Kiniją, ypač panaudojant branduolinį ginklą.

Žygeivis - "kritikams", 2011 07 20 22:44
Jei mokate rusiškai, tai patariu perskaityti, ką rašo šį reikalą iš tikrųjų išmanantys žmonės:

Kinijos imperija prieš Rusijos imperiją - Kinija pradeda karą ir jį laimi
http://lndp.lt/diskusijos/viewtopic.php?t=4752

(čia daug įdomios informacijos apie realią karinę padėtį ir Kinijoje, ir Rusijoje) bei galimus karinius ir "taikius" Sibiro užėmimo variantus).

A, 2011 07 20 22:18
Žygeivis, kaip čia išeina, kad Kinija, galinti subyrėti nuo savo nesutarimų, ims ieškoti naujų? Taigi pačių širdyje visi uigūrai ir pan, mielais sukeltu partizaninį karą, bei priverstu ir į juos žvilgčioti. Kitiems pakrasčiams išlaikyti irgi reiktu kariuomenės...

Dar vienas dalykas, per bekraštę bekelę atkirtus rusus, tektu keliauti ir kinams, tad kur jie išloštu naikindami infrastruktūrą, tuoj patys ant to užsirautu. Na, o rusų aviacijai, kurios nepasiektu kinai, būtu smagus žaisliukas atakuoti sunkiai judančias kolonas:)

Dar kitas dalykas, visi atmeta branduolinį ginklą. Na netikiu kad Rusija kariniu būdu prarasdama teritorijas, taip nusileistu ir jo nenaudotu. Kelios raketos į didžiuosius Kinijos miestus, ir pati Kinijos armija persigalvotu. Galų gale viena kita atominė bomba Sibire nedaug ką pakeistu, sočiai ten jų pribandyta, o puolančiai kariuomenei kinkos drebėtu. Kol puolime nedalyvauja vien robotai, šio faktoriaus nurašyti nereiktu.

VVER to nerka, 2011 07 20 22:07
Neapsigauk. Pasaulis smarkiai pasikeitė nuo Helsinkio susitarimo laikų. Visas tas integracijos dalykas darosi vis neefektyvesnis. Prisimink Vilniaus krašto lenkus. O čia tik vienas iš daugelio pavyzdžių pasaulyje...

Integracija šiuo atveju vargiai įmanoma. Tik va rusam čia iš tikrųjų nėra didelė problema. Tiesą sakant, net esant t. rytuose daug didesniam kiniečių skaičiui nei dabar, dėl valdžios centralizacijos jie neturėtų jokių galimybių (ir net tolimoje ateityje neturės) reikalauti kokių nors autonominių teisių. O jei vistiek bus užsispyrę, juos galima tada paprasčiausiai deportuoti:)
Ir jei kaip daug kas sako, ateis Kinija "ginti savo piliečių", jokių problemų:) Tai bus viso labo tik dar vienas "didžiavyris užkariautojas" iš daugelio, jau seniai gulinčių kapuose :)

VVER Žygeiviui, 2011 07 20 21:47
Deja, Žygeivi, negali Kinijos imperija ilgai laukti, nes greitai pati ims byrėti :)

Ir jei ir sugebėtų kiniečiai ką per keletą dienų padaryti, tai tik į žemę atgulti. Kalbi taip tarsi patys rusai sėdėtų ramiai rankas sudėję ir nieko nedarytų stebėdami armijos kaupimąsi prie pat sienų. Priešingai, stebėdami visą tai imtų ruošti pozicijas puolimui atremti. Davus tam pakankamai laiko, jokia pasaulio armija nesugebėtų Amūro forsuoti. Ir jokia kiekybinė persvara čia ne rodiklis. Puolanti patrankų mėsa kulkosvaidininkams nebedaro jokio įspūdžio nuo JAV pilietinio karo laikų.



nerka, 2011 07 20 21:47
dabar sienos rusu su kinais suderintos ner jokiu damanskiu nesutsrimu , tai manau jai rusai pajaustu, kad gali pralost kaltu kinam atominiu karu , o beja kad kinai puls rusus manau utopija, nes ju ne toks mentalitetas ,,. dar zejau kelis dok filmus apie kinus ru tai jie ten neblogai integruojasi ir viskuo patenkinti ypac zmonom rusem

Žygeivis (papildymas), 2011 07 20 21:19
Yra dar vienas "faktorius", kurį gali išnaudoti Rusija "v tiomnuju" - Pakistanas su jo branduoline ginkluote.

Visai realu, kad Pakistane gali įvykti valdžios perėjimas į islamistų rankas, o kartu ir branduolinio potencialo.

Tokiu atveju susikirstų gyvybiniai Kinijos ir JAV geopolitiniai interesai Centrinėje Azijoje.

Ir jei JAV pabandys sunaikinti Pakistano branduolines pajėgas, labai gali būti, kad aktyviai įsikiš Kinija.

Ir tada kils labai rimtas konfliktas - iš vienos pusės Kinija ir Pakistanas (gal ir Iranas), o iš kitos pusės - JAV ir Indija.

Tokiu atveju Rusijos imperija laimėtų daugiausia (jei, žinoma, ir pati, besiplečiant konflikto arealui, ir įsijungus NATO, nebūtų "įtraukta" į pasaulinį karą).

Žygeivis, 2011 07 20 21:10
Autorius teisus teigdamas, kad Kinija mieliau palauktų, kol Rusijos imperija pati subyrės... :)

Bėda tame, kad Kinija nebegali laukti per ilgai, nes ji pati gali subyrėti nuo vidinių problemų, kurios kasdien auga.

Autorius neteisus teigdamas, kad Kinijos armija labai sunkiai užims Tolimuosius Rytus ir pietų Sibirą.

Iš tikro Kinija tai padarytų per keletą dienų - visos rokadinės komunikacijos tam jau pilnai parengtos ir išbandytos įvairių stambių manevrų metu.

Rusijos azijinėje pusėje - atvirkščiai - visiškas komunikacijų "bardakas". Be to visos jos eina palei sieną su Kinija.

Plačiai ir išsamiai tai jau seniai išdėstė ir Chramčichinas http://www.popmech.ru/article/6543-kitay-protiv-rossii/, ir kiti kariniai analitikai.

Aiškinti, kad Kinijos armijai sutrukdys vietiniai gyventojai-rusai, yra juokinga - karo atveju juos tuoj pat daugumą likviduos vietoje, o likusius išsiųs į Kinijos vidinius rajonus. Kinija - tai ne kokia "hunamaniška" JAV.

P.S. Aš pats, tirdamas vietinę infrastruktūrą ir geopolitinę situaciją, ten esu savo laiku keletą kartų pravažiavęs ir traukiniu, ir tranzu visokiomis mašinomis, ir netgi pėsčiomis išvaikščiojau kai kuriuos ruožus - išvada: nukirsti visas tas komunikacijas yra kelių valandų reikalas.

Pagrindinė problema ta, kad Kinijai, kaip ir Vokietijai savo laiku, nesinori karo dviem frontais.

Savo ruožtu Rusija labai norėtų, kad Kinija įsiveltų į konfliktą su JAV, pvz., pabandydama užimti Taivanį.

Didžiausias klausimas - kaip elgtųsi JAV, jei kiltų karas tarp Rusijos imperijos ir Kinijos imperijos?

Vis tik manau, kad JAV nesikištų aktyviai - ir bijodama branduolinio smūgio (o tai reikštų baisius nuostolius JAV, ko ji negali leisti dėl amerikiečių mentaliteto), ir tiesiog neturėdama pakankamų pajėgumų karui įprastomis priemonėmis (karas Irake ir Afganistane parodė, kad JAV jau neturi "sveikatos" ir parengtų žmonių resursų rimtam tokio pobūdžio plataus masto "įprastam" karui).



GRU pasekejas, 2011 07 20 18:31
Straipsnis super!!! Aciu Vadimui uz sugaista laika, manau straipsnis turetu padeti taska ilgai trukusioje diskusijoje su gerbiamu Zygeiviu, del Kinijos puolimo sia vasara!

VVER, 2011 07 20 12:29
Nesuprantu. Yra labai daug kalbama, kaip čia kiniečiai tuoj Sibirą užims, bet labai mažai (jei išvis) apie kitokį scenarijų- kad kaip tik rusai užims bent dalį Kinijos pvz. Mandžūriją. O juk tikimybė tam įvykti yra net šiek tiek didesnė :)

A, 2011 07 20 12:17
Aš irgi manau jog pačiai Kinijai 0 naudos iš tokio konflikto. Aišku jei ten būtu vado kultas, kaip pvz Š. Korėjoje, logikos ir išskaičiavimo ne visuose sprendimuose galima tikėtis,tačiau Kinija ne tokia. Galų gale pačios viduje per daug bėdų, jog jai reikėtu ieškotis naujų.

Miau, 2011 07 20 11:08
Taigi straipsnis iš esmės paie nieką, nes apie ką kalbama, vis tiek neįvyks :)))

Na, bet, prisipažinisiu, kad nuo žodžių "Kai kalba patrankos", buvo tikrai įdomu.



 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (34)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (93)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras