Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Saugumas ir grėsmės
 
  Visa Pietų Osetija pateko į komos būseną... (22)

Komentarai:

A, 2012 02 25 12:53
Jonis, tai ką darė tas nukritęs F-15? :D http://www.15min.lt/gallery/show/Libijoje-suduzo-JAV-kariniu-oro-pajegu-naikintuvas-F-15E-Strike-Eagle-16528#axzz1nLEa0aRL Ar čia kokie rusai pakišo kiaulę :))

nerka joniui, 2012 02 23 23:41
koks skirtumas is laivo raketa ar is lektuvo paleista jos tikslas vienodas,

Jonis Nerkai, 2012 02 23 23:25
Aš rašiau tik apie aviaciją, o ne apie iš laivų paleidžiamas sparnuotas raketas - patarčiau skaityti atidžiau. O šiaip - nereikėtų demonstruoti savo silpnumo ir nesikolioti.

nerka joniui, 2012 02 23 18:26
JAV aviacija Libijos nebombardavo....SUVOKI KA RASAI tomahgavk jankiu is menulio krito,, seip su tokiu kaip tu net i kalbas nesileisiu nes uz jankiu propaganda tu galva detum jauciu, jai obamai antra nobelio premija duotu ir tam pritartum,,.,, taip kad pilnai su tavim sutinku jankiai niekur nesikisa visos bedos del rusu

Docentas, 2012 02 21 16:17
100 proc. pritariu Jonio komentarui. Laikas ir kitiems matyti užsienio politikoj pustopnius: nėra vien tik agresorių, ir vien tik su palmės šakele mosuojančių. Rusija, JAV, ES, NATO ir Co siekia savo interesų, todėl tiek Libijos, tiek Sirijos atveju jie vykdo agresyvią politiką, bet ji pasiteisina nes Assadas nesuteikia pasoirinkimo savo piliečiams.

Jonis to Andrius, 2012 02 21 14:15
Pirmiausia – patarimą apie svaigimą ir atsipeikėjimą norėčiau peradresuoti pačiam to patarimo iniciatoriui, jam tai labai tikrai praverstų. Antra, JAV aviacija Libijos nebombardavo, tai darė europiečių pajėgos, tarp kitko, Laikinosios pereinamosios Libijos vyriausybės, kurios egzistavimui Rusija neprieštaravo, prašymu. Trečia, nesinori sutikti su teiginiu, kad Rusija „faktiškai nesikiša į Sirijos vidaus reikalus“ – to kišimosi pavyzdžių aš anksčiau suminėjau tik mažą dalį. Ketvirta, nors komentaro autorius teigia, kad „Rusija remia teisėtą valstybės vyriausybę“, bet kai ta vyriausybė žudo savo piliečius tūkstančiais, galima suabejoti jos teisėtumu, tuo labiau, kad Asadas valdžią gavo „pagal paveldėjimą“. Tarp kitko, ir Hitleris su Stalinu buvo išrinkti teisėtai, o ką jie darė? Penkta, Rusija nuolat perspėjinėja kitas valstybes nesikišti ir netgi bando grasinti, kai ji pati akivaizdžiai kišasi į Sirijos vidaus reikalus. Netgi dėl to, kad JT ST nebuvo priimta Asado režimą bandanti sutramdyti ir nutraukti civilių žudymus rezoliucija, apkaltino ... pačią Saugumo Tarybą, nors veto joje uždėjo būtent Rusija (su Kinija). Šešta, koks galimas dialogas tarp Sirijoje kariaujančių pusių, kai iš Asado pusės kalbama vien tik „tankų ir raketų kalba“ ir netgi Arabų valstybių lygai nepavyko priversti Asado nutraukti civilių žudymo? Ir pagaliau septinta – komentaro autoriui nepatarčiau pasitikėti vien tik propaganda, sklindančia iš Rusijos televizijos kanalų. Pasaulyje yra ir kitokių nuomonių.

Andrius to Jonis, 2012 02 20 23:22
Kai JAV bombarduoja Libiją, va tada kišimasis į valstybės vidaus reikalus, atvirai remiant vieną iš pilietiniame kare dalyvaujančių pusių. Rusija neįvedė savo karinių pajėgų ir faktiškai nesikiša į Sirijos vidaus reikalus. Rusija remia teisėtą valstybės vyriausybę ir skatina dialogą tarp kariaujančių pusių, kai tuo tarpu vakarų valstybės ir arabų monarchai atvirai siekia vyriausybės nuvertimo. JAV ir Persijos įlankos valstybės kišasi į valstybės vidaus reikalus, nes remia kairnes grupuotes, siekiančias vyriausybės sunaikinimo, tai valstybės suvereniteto pažeidimas.
Vakarai turi savo interesų, susilpninti rusijos pozicijas regione, sunaikinti vienintelį Irano sąjungininką, sukelti suirutę visame regione ir nereikia čia svaigti apie demokratiją ir taip toliau atsipeikėkit, tiek vieni, tiek kiti turi savo interesų.
Pasižiek kas vyksta Bachreine, kodėl amerikonai ten nenori įvesti demokratijos. O kodėl jiems nekelia susirūpinimo žmogaus teisės S.Arabijoje, Katare, ar Kuveite? Juk tai autoritarinės valstybės, kuriose nėra net parlamentų.

Jonis to VVER ir Andrius, 2012 02 20 21:16
Oficialių duomenų apie rusų kareivius, perrengtus Asado armijos uniformomis, reikėtų ieškoti slaptuosiuose SVR archyvuose, bet tikriausiai nei jūs, nei aš prie jų neprieisime. Todėl šį kartą tiesiog norėčiau rekomenduoti pasikaityti kad ir straipsnį iš prancūzų laikraščio Figaro, kurio vertimą pateikia Inopressa.ru http://www.inopressa.ru/article/08Feb2012/lefigaro/syria.html , o kad nereikėtų daug ieškoti, pateikiu jo ištrauką: „...за последние месяцы многие специалисты российского флота прибыли в Сирию под прикрытием. Это военные советники и агенты разведки, которые были рассеяны по армии, службам безопасности и некоторым министерствам в Дамаске“. Ar čia ne kišimasis į Sirijos vidaus reikalus?

Žygeivis, 2012 02 20 14:37
Visa Pietų Osetija pateko į komos būseną... (13)

Komentarai:

Žygeivis, 2012 02 20 14:35
nerka zygeiviui, 2012 02 19 18:18
kad ten rusai karines bazes neturi juo labiau strategines ten tik laivu aprupinimo punktas
--------------------

Strateginė jau vien todėl, kad tai vienintelė Rusijos bazė šiame regione. :)

nerka zygeiviui, 2012 02 19 18:18
kad ten rusai karines bazes neturi juo labiau strategines ten tik laivu aprupinimo punktas

VVER, 2012 02 19 16:38
Žygeiviui:

O dėl P. Osetijos. Gal aš kažką praleidau? Kur čia rusai osetinų atžvilgiu susimovė?
-----------------------

Susimovė atvirai paremdami Džilojevos priešininką. Ir tuo pačiu prarado turėtą nemažos dalies osetinų simpatijas bei paramą.

Žygeivis, 2012 02 20 14:35
nerka zygeiviui, 2012 02 19 18:18
kad ten rusai karines bazes neturi juo labiau strategines ten tik laivu aprupinimo punktas
--------------------

Strateginė jau vien todėl, kad tai vienintelė Rusijos bazė šiame regione. :)

nerka zygeiviui, 2012 02 19 18:18
kad ten rusai karines bazes neturi juo labiau strategines ten tik laivu aprupinimo punktas

VVER, 2012 02 19 16:38
Žygeiviui:

žinoma, kad Rusija remia Siriją, tik tam tikros geopolitinio žaidimo taisyklės verčia tai daryti netiesiogiai.

O dėl P. Osetijos. Gal aš kažką praleidau? Kur čia rusai osetinų atžvilgiu susimovė?

Žygeivis, 2012 02 19 16:15
Kalbant apie Pietų Osetiją, tai ir čia aiškiai matyti akivaizdus Rusijos politikos "promachas" - eilinį kartą susimovė ir prarado vietinių gyventojų osetinų simpatijas (taip pat ir Šiaurės Osetijoje).

O juk osetinai faktiškai vieninteliai visame Kaukaze iki šiol gana vieningai rėmė Rusiją.

Žygeivis, 2012 02 19 16:12
Nebūkite naivūs - Rusija be jokios abejonės visomis savo galimybėmis remia Asado režimą, nes puikiai supranta, jog jam žlugus Rusija ne tik praras savo vienintelę šiame regionę strateginę karinę bazę, nemažai milijardų pajamų už ginklus ir kitą "pagalbą", bet ir geostrateginiu požiūriu jos pralaimėjimas bus ypač ženklus.

Aš jau nekalbu apie propagandinį - Putinui tiesiog negalima apsirodyti silpnam prieš pat rinkimus. :)

Vis tik akivaizdu, kad Asado dienos jau suskaičiuotos. JAV, Izraelis ir arabų šalys šiuo konkrečiu atveju yra pakankamai vieningos - Asadas jiems jau seniai "ašaka" gerklėje. Todėl dabar tokią puikią progą tikrai išnaudos.

Kitas reikalas, kad po to prasidės karas Irane - tuo galima neabejoti. Na o tai paveiks pragyvenimo lygyje visame pasaulyje, žymiai išaugus degalų kainoms. Ir ekonominė pasaulinė krizė garantuota.

Ir kuo tai pasibaigs, vargu ar kas pajėgia "suprognozuoti".

VVER, 2012 02 19 14:48
Andriui: sutinku

Joniui: nu, kiek man yra zinoma, tą informaciją apie fotografijas perdave arabų laikraštis Asharq Al-Awsat. Man tai neatrodo labai patikima :) Ir išvis, taktiniu požiūriu priešpartizaniniam kare palydoviniai vaizdai išvis nera labai naudingi del partizaninio karo specifikos. O dėl tų kareivių, perrrengtų Asado uniformomis, tai prašyčiau man pateikti nuorodą į oficialius žinių šaltinius, tada gal patikėsiu. Nes bloguose ir komentaruose galima bet ko prirašyti.

Andrius, 2012 02 19 13:28
Visi šie kliedesiai, apie čėčėnus ir rusus žudančius taikius gyventojus ir yra vieni kliedesiai, paremti vien spekulaicijomis, kad taip galėtų būti, tuo tarpu, realių įrodymų nėra. Kaip nėra ir įrodymų, kad britų spec. daliniai veikė Libijoje, ar, kad kataro daliniai veikia Sirijoje. Dėl taikių gyventojų žudymo apskritai nereikia kliedėti, Sirijoje vyksta pilietinis karas, Holmsas jau seniai yra Al Kaidos būstinė ir GINKLUOTO pasipiriešinimo centras.
Kisimašis į valstybės vidaus reikalus yra tiesioginis spaudimas daromas šalies vyriausybei, šiuo atvėju Rusija nesikiša į Sirijos reikalus, o išreiškia paramą šalies vyriausybei, kovojančiai su ginkluotomis grupėmis savo valstybės teritorijoje.
Kas liečia P.Osetiją, reikia pasidžiaugti, kad valstybėje egzistuoja reali politinė kova ir konkurencija. Rusijos pozicija į įvykius P.Osetijoje yra pakankamai aiškus - nesikišimas, kas beateitų į valdžią, santykiai su Rusija išliks prioritetiniai.

Jonis to VVER, 2012 02 17 20:45
Apie Rusijos politikos gaires galima parašyti didelę knygą, bet tam darbui nesijaučiu kompetentingas, todėl ir nesiimsiu „tęsti“, kaip siūloma. O kelis konkretesnius Rusijos kišimosi į Sirijos reikalus atvejus galiu nurodyti.

Pirmas ir galbūt akivaizdžiausias – Rusijos užsienio žvalgybos tarnybos SVR vadovo M. Fradkovo Damaske vasario 3 d. Asado režimo pajėgoms perduotos Sirijos išsivadavimo armijos bazių fotografijos su jų koordinačių nurodymu, rusų žvalgybos palydovų padarytos iš kosmoso (apie tai prieš gerą savaitę rašė arabų šalių, Vakarų, net ir Rusijos spauda). Antras – Runeto bloguose plintanti informacija apie rusų-čečėnų specialios paskirties dalinio kuopą, veikiančią Asado režimo pusėje. Žinant, kokie geri ir patyrę yra čečėnų kovotojai - nesvarbu, ar jie kovotų už savo šalies laisvę, ar Rusijos pusėje, - tokios kuopos parama bet kuriai pusei pilietinio karo pobūdžio susirėmimuose yra ženkli. Tarp kitko, Runeto komentaruose (pasidomėkite saitais Newsru, Rosbalt, Vzgliad, Inosmi, svpressa – visa tai ten rasite) rašoma ir apie rusų karius, perrengtus Asado režimo pajėgų uniformomis ir žudančius taikius Sirijos gyventojus.

O politinis ir finansinis Asado režimo palaikymas, taip pat kaip ir ginklų pardavimas vienai kovojančiai pusei – ar ne kišimasis į šalies, stovinčios ant pilietinio karo slenksčio, reikalus? Aiškiausias politinio kišimosi pavyzdys – nevienkartiniai Rusijos užsienio reikalų ministro Lavrovo perspėjimai Vakarų ir arabų šalims, kad neleistina kištis į Sirijos vidaus reikalus, kai tuo tarpu Rusija pati akivaizdžiai ten kišasi.

Šiam kartui gal užteks.


VVER to Jonis, 2012 02 17 17:49
Nu ir kaip Rusija kišasi Sirijoj? Gal savo lėktuvais bombarduoja "protestuotojus"? Gal siunčia savo armiją? O gal bent snaiperius siunčia? :) Tai kur čia kišimasis? Aš matau tik politinę paramą Asadui. Aišku, ji dar Sirijai pardavinėja ginklus, tačiau jokios tarptautinės sutartys šiuo metu jai nedraudžia nepardavinėti. O be to, šiuo atveju ruskiai gali būti vedami ne tiek politinių, kiek gal labiau ekonominių interesų, juk žinoma, kad karas visais laikais buvo labai pelningas verslas, jei tik tinkamai gaudaisi situacijoje. O dėl P. Osetijos. Nu, man asmeniškai, šis sprendimas pasirodė gan keistas ir nevisai reikalingas, tikriausiai jį galima vertinti kaip kaip ekonominę pagalbą.Bet kas čia blogo, jei šalies vyriausybė neprieštarauja? Turiu priminti, kad dabar P. Osetija- nepriklausoma valstybė, nebe Gruzijos dalis :)

"Deja, to "nesikišimo" pavyzdžių grandinę galima tęsti ir tęsti."
Tiesą sakant, kadangi aš tikrai negaliu pasakyti, kad esu visų tų politinių menų ekspertas, apskritai man šios temos-naujiena gyvenime, būtų labai įdomu išgirsti tokių šalių, kaip Rusija, politikos gaires, tad visai neprieštaraučiau, jei tęstumėt :)




Jonis to VVER, 2012 02 17 14:08
"Vienas iš rusų užsienio politikos kertinių akmenų yra NESIKIŠIMAS į kitų šalių vidaus reikalus (kad ir kaip paradoksaliai tai skambėtų" Sutinku, kad tai skamba labai, net LABAI paradokasaliai. Aiškiausias pastarojo meto to paradoksalumo pavyzdys - Rusijos "nesikišimas" į Sirijos vidaus reikalus. O vienas iš daugelio ankstesnių "nesikišimo" pavyzdžių - masinis Rusijos pasų išdavinėjimas Pietų Osetijos gyventojams. Deja, to "nesikišimo" pavyzdžių grandinę galima tęsti ir tęsti.

VVER, 2012 02 16 17:35
Gerai, tuoj paargumentuosiu :)
Tiesiog man užkliuvo autoriaus pasakymas, kad "O kažkokios ten opozicionierės sveikatos būklė ar demokratiniai rinkimai jai mažai terūpi." Tai-visiška netiesa. Rusija kaip tik yra ypač suinteresuota užtikrinti savo šalyse-sąjungininkėse stabilumą. Jeigu bus neužtikrinamas valdžios legitimumas, tai yra vyks nedemokratiniai rinkimai, kyla grėsmė, kad tas stabilumas bus prarastas. Žinoma, yra daug šalių, draugiškų Rusijai, kurias valdo autoritariniai režimai, šiuo atveju pasikliaujama jų pačių sugebėjimu išlaikyti rankose savo valdžią. Vienas iš rusų užsienio politikos kertinių akmenų yra NESIKIŠIMAS į kitų šalių vidaus reikalus (kad ir kaip paradoksaliai tai skambėtų), aišku, ruskiai remia savo bendruomenes kitose šalyse, taip pat rėmė "savo" kandidatus 2004 metų prezidento rinkimuose Ukrainoje ir Abchazjoje, tačiau jei reikalas liečia tokius dalykus, kaip protestai prieš esammą valdžią, arba gal net vidiniai konfliktai, tai paprastai rusų atžvilgiu, patys šalies gyventojai tarpusavyje turi viską išsiaiškinti (aišku, aš nesakau, kad niekad nebūna išimčių). Tokie principai tiesą sakant padejo užsitikrinti palankumą tokių šalių, kaip Venesuela, Baltarusija, Vid. Azijos šalys, Kinija, Š. Koreja, šiek tiek Ukraina. Tikriausiai jų yra arba gali būti dar daugiau, negaliu tiksliai pasakyti, nesu TSPM ekspertas :) Taip pat visų narių suverenumo pripažinimas stiprina KSSO organizaciją, kaip atsvarą kitiems dariniams regione, pvz. GUAM arba NATO.
Beje, gal man ir nevisąlaik išeina, bet savo pasisakymais visąlaik stengiuos užimti kuo objektyvesnę poziciją, kad užtikrinčiau kuo konstruktyvesnę diskusiją ir informacijos naudingumą. Niekad neužsiėmiau propaganda, ieškau tik tiesos. Priešingai, negu Č.Iškauskas :)
Taigi, Docente, užtenka argumentų, ar dar reikia? :)

Docentas to VVER, 2012 02 16 09:08
Jeigu jau rašyti pastabas, tai jas reiktų ir argumentuoti, o ne "bile atsižymėti". Žinoma, mums reiktų daugiau rūpintis Lietuvos reikalais, didėjančia grėsme, smirdančiais kaimynais ir pilnais paloviais žiurkių pačių namuose...Bet kas būtų buvę, jei kitos šalys būtų nesirūpinusios mūsų nepriklausomybe 1990-1991 m,.? Pamastyk VVER ir išstenėk kažką daugiau negu botago pliaukštelėjimas...

VVER, 2012 02 15 20:18
Man atrodo, Č. Iškauskui P. Osetijos taip pat mažai terūpi.

 
 
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (31)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (84)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras