Apie mus     Veikla     Skelbimai     Kontaktai     Norintiems paremti     RSS 
 Lietuva
 Euroatlantinės organizacijos
 Rusija
 Kitos šalys
 Saugumas ir grėsmės
 Energetika
 Užsienio spaudos apžvalgos
 Leidiniai















   Rekomenduojame:







   Mus remia:



 
Kitos šalys
 
  Modulinė ginkluotė, specialiosios operacijos (32)

2015 08 14

Modulinė ginkluotė, specialiosios operacijos

Sankt Peterburge vykstant Tarptautinei karinės jūrų technikos ir ginkluotės parodai MBMC-2015 naujienų portalui „Lenta.ru“ pavyko gauti išskirtinį interviu iš Jungtinės laivų statybos korporacijos Ginkluotės valstybinių užsakymų departamento viršininko Anatolijus Šlemovo, kuris papasakojo apie antvandeninių ir povandeninių laivų, skirtų Rusijos kariniam jūrų laivynui, statybos perspektyvinius projektus. 

„Lenta.ru“: Anatolijau Fiodorovičiau, pradėkime nuo to, kas įdomiausia. Neseniai pasibaigusiame forume „Armija-2015“...

Anatolijus Šlemovas: Aš ten nebuvau. 

... Forume „Armija-2015“ buvo pristatyti keli perspektyvinio universalaus desantinio laivo, skirto Rusijos kariniam jūrų laivynui, komponavimo variantai. Yra žinoma keletas pagrindinių projektavimo indeksų. „Lavina“, „Priboj“, mokslinio tiriamojo darbo tema „Kašalot“. Gal galėtumėte paaiškinti, kas konkrečiai yra projektuojama ir koks laivas Rusijos kariniame jūros laivyne pakeis nepatiektus laivus „Mistral“.

Mes dirbame atitinkamus darbus. Juos dirba Jungtinė laivų statybos korporacija, Nevskoje ir Severnoje konstruktorių biurai, ir mes pasiruošę įvykdyti Karinio jūrų laivyno techninę užduotį. Tačiau pradėti naujo laivo statybą 2015–2017 m. nenumatoma.

Spaudos konferencijoje Karinio jūrų laivyno vyriausiasis vadas įvardijo charakteristikas. Jei jas laikytume kaip pagrindines (16 sraigtasparnių ir kt.), ar galima sakyti, kad turimas omenyje klasikinės lėktuvnešio architektūros desantinis laivas su pakilimo taku per visą denį?

Jis nurodė Karinio jūrų laivyno reikalavimus, kuriuos mes vykdome. Mes turime neblogą desantinio sraigtasparnnešio laivo-doko įdirbį, ir ne tik paties laivo, bet ir jo įrangos, – visų pirma tai lėktuvų skaičius ir desantinio išlaipinimo priemonės. Pastarojoje srityje pasaulyje mes pirmaujame. Turime puikų įdirbį „Murenos“ bazėje. Konstruktorių biuras „Almaz“ tai daryti moka. Yra kur realizuoti – Chabarovsko gamykla gali statyti tokius laivus.

Paties korpuso statyba ir jo komponavimas – antraeilis uždavinys, mes jau įrodėme, kad galime tai padaryti, pastatę pusę abiejų mūsų „Mistralių“ korpusų. Beje, antrojo laivo („Sevastopolio“) atveju mūsų darbų dalis statant korpusą siekė iki 40 proc.

Antra kertinė tema: okeaninės zonos perspektyvinis laivas (eskadrinis minininkas). Kokios stadijos jo projektavimas?

Šiuo metu su Severnoje projektavimo konstravimo biuru (PKB) turime projektą dėl eskizinio projektavimo. 2016 metų pradžioje turi būti baigti du projekto variantai: atominis ir dujų turbinų. Apgynus eskizinį projektą turi būti priimtas galutinis sprendimas dėl išvaizdos. Tik tuomet mes pradėsime darbinį projektavimą.

Kiek laiko tai truks?

Mes jį galime pabaigti 2017 metais ir pradėti rengti darbinę konstrukcinę dokumentaciją. Tai leis 2018–2019 metais pradėti priekinio korpuso statybą.

Labiausiai tikėtinas statytojas – laivų statykla „Severnaja“?

Taip. Jūs patys žinote, kodėl.

Jie jau stato naujos kartos laivus...

Taip. Jie jau stato naujo projekto fregatas. Be to, šiandien vykdomas laivų statyklos „Severnaja“ plėtros projektas turi užtikrinti gamybos plėtrą, turint omeny numatomą „Lyderio“ (perspektyvinis okeaninės zonos laivas kuriamas vykdant temą „Lyderis“ – „Lenta.ru“ pastaba) statybą.

Ką bendra su „Lyderio“ tema turi kryloviečių (Krylovo valstybinio laivų statybos mokslo centro – „Lenta.ru“ pastaba) modelis?

Kryloviečių modelis – konceptualus panašaus laivo modelis. Šiuo metu PKB „Severnoje“ kuria konkretesnį modelį pagal kariškių techninę užduotį.

Šis lėktuvnešio modelis nuo kryloviečių...

Pasakysiu jums štai ką. Kiekvienas turi dirbti savo darbą. Laivų projektavimu – šiuo atveju lėktuvnešio – pas mus užsiima Severnoje ir Nevskoje PKB.

Lėktuvnešio projektavimas vyksta?

Taip.

Kokios jis stadijos? Eskizinio projekto?

Ne, vyksta paruošiamieji darbai. Eskizinio projekto kol kas nėra. Reikia suprasti, kad lėktuvnešio projektavimas – labai rimtas darbas, jis neįmanomas be valstybės lygmens sprendimo ir be atitinkamo finansavimo.

Grįžkime prie ryšių su Ukraina temos. Kokią įtaką nutrūkęs bendradarbiavimas dujų turbinų variklių srityje padarė laivų statybai pagal projektus 11356 ir 22350?

Pagal 11356 mes laiku priduosime tris pirmuosius laivus, jų energetika visiškai parengta. Dėl kitų ieškome sprendimų kartu su laivynu.

Kas bus su projekto 22350 fregatomis?

Su jomis viskas bus normaliai, jos bus atiduotos laivynui su tėvynine energetika.

Kiek pasislinks terminai?

Programa numato pastatyti aštuonias fregatas iki 2021 metų. Į šiuos terminus mes telpame.

Projekto 22350 fregatas, o tiksliau, pirmąją „Gorškov“, dažnai vadina naujos įrangos bandymų stendu, konkrečiai tos įrangos, kuria turi būti aprūpintas naujasis eskadrinis minininkas. Ar tai tiesa?

Laivynas ir Jungtinė laivų statybos korporacija šiuo metu kartu realizuoja naujų klasių laivų kūrimo programą. Tai nuosekli seka: korvetė – fregata – okeaninės zonos laivas. Suprantama, iš pradžių kurdami korvetę mes tobulinome daug ką, kas turėjo būti naudojama naujoje fregatoje, ir, žinoma, fregatoje tobulinama tai, ką vėliau gaus pirmojo rango laivas.

Pereikime prie povandeninių laivų. Dabar programoje numatyta aštuonių strateginių raketnešių, kurių tipai „Borej“ ir „Borej-A“, statyba. Ar bus tęsinys?

Jungtinė laivų statybos korporacija vykdo dabartinę programą. Ji numato aštuonių povandeninių raketinių strateginės paskirties kreiserių „Borej“ ir „Borej-A“ pagal projektą 955 statybą. Trys iš jų jau pastatyti. Taip pat mes palaikome esamų laivų pagal projektus 667БРД, 667БРД ir 941 techninę parengtį.

Šiais metais laukiame septinto „Borej“ statybos pradžios?

Taip. Kitais metais – aštuntas, jis kol kas be pavadinimo.

O septintas jau turi pavadinimą?

Septintas su pavadinimu. Bet tai laivyno prerogatyva.

O pavadinimas žinomas?

Pasikartosiu, tai laivyno prerogatyva. Bet yra tokia informacija, kad buvo rekomenduota prisiminti carus, ir jis bus pavadintas pagerbiant Aleksandrą...

...Trečiąjį? Sklando gandai...

Kartoju, pavadinimus suteikiame ne mes. Bet tokia informacija yra, taip.

Ką galima pasakyti apie naująjį projektą МЦАПЛ (daugiatikslis atominis povandeninis laivas)? Kokia jo samprata?

Pas mus vyksta penktosios kartos МЦАПЛ išvaizdos kūrimo darbai. Baziniai principai tokie: pirmas – modulinis projektavimo principas; antras – vieninga bazinė platforma; trečias – maksimalus projektų unifikavimas, kiek tai susiję su įrangos bazine platforma. Atliekamų darbų pagrindu bus sukurti du modeliai. Pagrindinė pirmojo paskirtis – povandeninių raketinių strateginės paskirties kreiserių kovinio stabilumo užtikrinimas, kova su priešininko povandeniniais laivais.

Antras – ПЛАРК (daugiatikslis atominis povandeninis laivas su sparnuotosiomis raketomis)?

Visiškai teisingai, sparnuotųjų raketų nešėjas, skirtas krante ir ant vandens esantiems taikiniams sunaikinti. Pasikartosiu, jie bus sukurti vieningos bazinės platformos pagrindu. Skirtumas tarp jų bus tas, kad ПЛАРК korpuse bus įmontuota sekcija su raketiniu ginklu.

Konstruktorius – „Malachit“?

Pas mus yra du pagrindiniai povandeninių laivų konstruktorių biurai, bet mes matome, kad taip – tikslingiau, kad daugiatikslio atominio povandeninio laivo konstravimo darbus atliktų „Malachit“.

Pakalbėkim apie „Rubin“ atliekamus darbus. Ko galima laukti iš naujų darbų neatominių povandeninių laivų tematika?

Pabandykime išsiaiškinti tai, ką dabar turime. Šiuo metu Admiraliteto laivų statyklose mes statome šešis projekto 636.3 korpusus, priduodame laivynui trečią laivą („Старый Оскол“ – „Lenta.ru“ pastaba). Statome du projekto 677 serijinius laivus. „Rubin“ atlieka mokslinio tyrimo darbus, kuriant povandeninį laivą su nepriklausančiu nuo oro energijos įrenginiu. Mes pasiekėme tam tikrų rezultatų ir manome, kad tikslinga nedelsiant tęsti šį darbą jau kaip bandomąjį konstrukcinį.

Ten yra labai didelės perspektyvos ir mums patiems, ir galbūt eksportui. Bet niekas iš mūsų nieko nepirks, kol mes nepastatysim sau.

Pabaigai pakalbėkime apie korvetes. Labai daug modelių...

Kokių modelių?

Stenduose.

Turime serijinį korvetės tipą – 20380. Pastatyti keturi vienetai, statomi dar du. Buvo priimtas sprendimas pastatyti dvi projekto 20385 korvetes ir ateityje plėtoti projektą 20286.

Jo išvaizda stipriai pasikeitė.

Projekto tobulinamas vyksta nuolatos, architektūra keičiasi. Pokyčiai atsiranda dėl tolimesnių darbų, susijusių su pastebimumo mažinimu, ypač iš
viršutinės pusės. Pagerintos gyvenimo sąlygos.

Šios korvetės modelyje, laivagalyje po deniu, parodyti du nuimami konteineriai. Modulinė ginkluotė?

Taip. Modulinė ginkluotė, pritaikymas specialioms operacijoms atlikti.

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga.


   Versija spausdinimui
 
  (Skaityti komentarus: 32)
 
Vardas:
El. paštas:
Komentaras:


Įveskite kodą:  

Redakcija pasilieka teisę išimti neetiškus komentarus.
 
 
Paieška






Iššūkių aplinkai geopolitika (12)

2017 03 08


Pasaulio ekonomika ir politika išgyvena iššūkių kupinus laikus. Tai – Vakarų šalių santykiai su Rusija, NATO aljanso ateitis, pilietinis karas Sirijoje ir pabėgėlių krizė, auganti populizmo banga bei artėjantis Jungtinės Karalystės pasitraukimas iš Europos Sąjungos (ES). Šiomis temomis diskutuojama nuolat, tačiau nepelnytai pamirštama aplinkos ir jos apsaugos tvarumo tema.



Vokietijos biudžeto perteklius – rekordinėse aukštumose (32)

2017 03 01


Vokietijos biudžeto perteklius 2016 metais pasiekė rekordines aukštumas ir sudarė beveik 24 mlrd. eurų, o tokius rezultatus lėmė geresnis mokesčių surinkimas ir išaugęs užimtumas. Tai – jau treti metai, kai Vokietijos vyriausybės pajamos viršijo išlaidas. Tiesa, padidėjo išlaidos, susijusios su būsto rinka ir pabėgėlių integravimu. Remiantis oficialiais patvirtintais duomenimis, Vokietijos ekonomika praėjusiais metais augo 1,9 proc., o prie to prisidėjo vartotojų ir vyriausybės išlaidos.



Azija siekia stiprinti ryšius su Europa (86)

2017 02 22


Didžiulė nežinomybė, gaubianti Jungtinių Valstijų užsienio, saugumo ir prekybos politikos ateitį, atveria naujus horizontus Europos Sąjungai (ES) bendradarbiaujant su Azija. ES užsienio politikos vadovė Federica Mogherini tiki, kad šiame kontekste Europa gali imtis lyderystės. Vis dėlto kyla klausimas, ar Bendrija įstengtų pasinaudoti tokia galimybe, kai naujojo JAV prezidento Donaldo Trumpo politika tampa vis mažiau nuspėjama.



Kinijai reikalinga nauja strategija

2017 02 15


Šaltasis karas baigėsi 1991 metais, kai žlugo Sovietų Sąjunga. Era po Šaltojo karo baigėsi 2016-ųjų lapkritį, kai Donaldas Trumpas laimėjo Jungtinių Valstijų prezidento rinkimus. Sudėtinga nuspėti, ką pasauliui atneš D. Trumpo valdymas, o dėl šių priežasčių pradeda nerimauti Kinija. Toliau vykstant ekonominei globalizacijai, Kinija plėtoja artimus komercinius ryšius su Vakarų valstybėmis. Tai yra palanku šios šalies ekonomikos augimui ir plėtrai. Be to, minėti ryšiai stiprina Kinijos įtaką užsienyje. 



Graikija bando žengti nuo taupymo prie atsigavimo (9)

2017 02 08


Atėnų ir jų kreditorių požiūris į Graikijos finansinės pagalbos programą skiriasi, o nežinomybę Europoje kursto artėjantys rinkimai Europos Sąjungos (ES) valstybėse. Graikijos kreditoriai akcentuoja reformas darbo ir energetikos sektoriuose bei išlaidų apkarpymus. Tikimasi, kad Graikija ir tarptautiniai skolintojai susitarimą gali pasiekti šių metų vasario 20 dieną, kai numatomas euro zonos finansų ministrų susitikimas. Atėnai viliasi grįžti į obligacijų rinkas iki 2017 metų pabaigos. Tiesa, nerimą kelia Graikijos skolos tvarumas.


 

Autorinės teisės: būtina nurodyti www.geopolitika.lt kaip šaltinį perspausdinant ar kitaip naudojantis www.geopolitika.lt medžiaga!

© 2005-2017 Geopolitinių Studijų Centras